Menu

جزئیات جدیدی از Ghost of Tsushima در مجله رسمی PlayStation منتشر شد

به گزارش پردیس‌گیم در حالی که ما بیشتر این اطلاعات را می‌دانیم اما خوب است که دوباره جزئیات را مرور کرده و از خبرهای جدید مخصوصا مکانیک no waypoint مطلع شویم.

این مطلب جزئیات کمی را برای شما اسپویل می‌کند بنابراین اگر می‌خواهید بدون دانستن هیچ چیزی بازی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه متن را نخوانید.

روح Tsushima به سوی نور قدم می‌گذارد

این بازی توسط استودیوی Sucker Punch که برای ساختن بازی‌های جهان-باز با جهت‌یابی آسان معروف است و قبلا بازی‌های Sly Raccon و InFamous را ساخته است، تولید شده است. Ghost of Tsushima به شما این قابلیت را می‌دهد که به جستجوی تمامی جزیره Tsushima بپردازید، در حالی که برای دفع حمله وحشیانه مغول‌ها تلاش می‌کنید. داستان این بازی براساس یک واقعیت و رویداد تاریخی است.

اگر اهل تاریخ نیستید، نترسید؛ این بازی به دور از یک درس تاریخی خشک و خالی است. Sucker Punch وقت خود را برای آوردن داستان درام یک فیلم سامورایی افسانه‌ای به بازی وقف کرده است، همراه با تیمی که امثال آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa) را الهام بخش قرار می‌دهند. شیگِرو اومه بایاشی (Shigeru Umebayashi) در تیم سازنده به عنوان آهنگساز حضور دارد. او یک استاد آهنگ‌های فیلم‌های سینمایی و بازی‌های آسیایی است. او آهنگساز فیلم‌های House of Flying Daggers و Yumeji و Fearless است.

در این بازی شما کنترل جین ساکای (Jin Sakai) که به عنوان یک سامورایی توسط عمویش شیمورا (Shimura)، ارباب جزیره Tsushima، آموزش دیده است و یاد گرفته است که برای افتخار بجنگد را کنترل می‌کنید. اعتقادات جین هنگامی که در سواحل جزیره در حال مبارزه است تا حمله ناوگان مهاجم امپراطوری مغول را دفع کند، به سختی امتحان می‌شود. بعد از اولین حمله، نیروهای Tsushima از بین رفته‌اند، که این اتفاق باعث می‌شود جین، جزو تعداد کمی از سامورایی‌های باقیمانده در جزیره باشد که البته ما می‌دانیم شیمورا یکی دیگر از آن‌هاست. بعد از اینکه به سختی از حمله جان سالم به در برد، او فهمید که برای جنگیدن علیه اتفاقات غافلگیرکننده و نابرابر، نمی‌تواند فقط به توانایی‌های یک سامورایی شریف تکیه کند و نیاز به توانایی‌های بیشتری دارد. او باید به روش "روح" استاد شود، روشی شبیه به نینجاها که او را قادر می‌سازد تا دشمنان آموزش دیده و با تعداد زیاد را از بین می‌برد.

پوشش روح شما را به شکل یک پارتیزان در می‌آورد که برای مردم مظلوم Tsushima اشغال‌شده می‌جنگد. البته این کار شما را در راس لیست تحت تعغیب مغول‌ها قرار می‌دهد. نیروهای مغول تحت رهبری فردی با نام خوتون خان (Khotun Khan) هستند که در واقع، شخصیتی براساس کوبلای خان (Kublai Khan) است؛ کسی که مغول‌ها را در زمان حمله و غلبه بر امپراطور چین، یوان اول (Yuan)، رهبری می‌کرد. از آنجایی که جین آخرین امید Tsushima برای رهایی است، اگر خان و نیروهای او بتوانند جین را از سر راه بردارند، Tsushima به طور کامل در ناامیدی فرو خواهد رفت.

علاوه بر تاریخ انتشار این بازی که از قبل مشخص شده بود، این مجله همچنین جزئیات کمی را نیز منتشر کرد . . .

فرار در جزیره

برای گره‌زدن بازی با واقعیت، شما مجبورید جزیره و محیط سرسبز آن را بدون کمک waypointها جستجو کنید، و برای انتخاب اینکه به کجا بروید، باید از landmarkها و دانش خود از جهان بازی بهره ببرید. Sucker Punch با ساختن بازی‌های جهان باز غریبه نیست، اما طبیعت نسبتا حداقلی محیط‌ها برای سازندگان کمی انحراف از مسیر بوده است.

همان طور که شما به جستجو می پردازید، زمان نیز میگذرد، و از طریق تیترهایی به شما اعلام می‌شود که چقدر زمان تا شروع حمله باقی مانده است.

جستجو کردن در محیط، احتمالا بسیار آسان و آزاد است، اما وقتی به گروهی از دشمنان رسیدید، دشمنان بیسار بیشتر متمرکز می‌شوند. درگیری‌ها سریع و تعیین کننده است، چه شما انتخاب کنید در یک موقعیت، مانند یک سامورایی به طور مستقیم یا مانند یک روح به طور مخفیانه حمله کنید. حمله سریع iaijutsu با شمشیر برش‌خورده شما می‌تواند خون دشمنانتان را بریزد. به همین ترتیب، شما می‌توانید از یک قلاب استفاده کنید تا به طور مخفیانه از کمپ دشمنانتان بدون دیده‌شدن عبور کنید. جین همچنین دارای گجت‌های مخصوصی است: بمب‌های چسبنده و تیرهای آتشین که می‌توانند به او در آشفته‌کردن کمپ‌های دشمن کمک کنند.

علاوه بر تاریخ انتشار این بازی که از قبل مشخص شده بود، این مجله همچنین جزئیات کمی را نیز منتشر کرد . . .

تنظیم کردن هدف

همزمان با آشکارشدن راه‌های دنیا با توجه به کاری که شما می‌خواهید انجام دهید، داستان بازی نیز به همین صورت آشکار می‌شود. همانطور که شما جنگ تک‌نفره‌تان با مغول‌ها را حمل می‌کنید، با چندین تن از شخصیت‌های بازی متحد می‌شوید و اینکه شما تصمیم می‌گیرید در موقعیت‌های مختلف چگونه رفتار کنید، می‌تواند استحکام رابطه شما را تعیین کند. شیمورا از رویکرد روحی شما تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. ماکوتو (Makoto) یک تیرانداز باتجربه است و به همان اندازه در کار با شمشیر نیز ماهر است که می‌تواند یکی از بهترین متحدین شما باشد، و به شما در گسترش این افسانه که شما یک روح انتقام‌جو هستید، کمک کند، اما اگر او با رفتارهای شما مخالف باشد ممکن است در نهایت مجبور به کشیدن شمشیر بر روی او شوید.

تا این جا که موضوع بازی سخت و گیرا است، و همراه با تکنولوژی‌های فوق‌العاده در پشت کات‌سین‌ها می‌باشد. از آنجایی که او بین تربیت خود به عنوان یک سامورایی با شرافت و راه و رسم روح در هم دریده شده است، تجربیات جین بیش از درخت مهارت‌های مختلف بازتاب خواهد داشت. در طول بازی یک درگیری واقعی در قلب او جریان می‌یابد، زیرا او با انجام آنچه برای مردم جزیره خود مناسب است، و این که محافظ آن‌ها بودن چه معنی دارد، در کشمکش است.

علاوه بر تاریخ انتشار این بازی که از قبل مشخص شده بود، این مجله همچنین جزئیات کمی را نیز منتشر کرد . . .

سامورایی اما متفاوت

در حالی که بازی‌کردن به عنوان سامورایی به سختی یک نمونه جدید برای ویدئوگیم است، اما فقط تعداد کمی تصور کرده‌اند، معنی آنکه یک نفر از جنگجویان نجیب فراتر از فقط مبارزه باشد، چیست. با اجازه‌دادن به شما برای دنبال‌کردن نقشه‌های خودتان و روبروشدن با زوایای حمله، در Ghost of Tsushima شما بیشتر حس یک کاردرست را خواهید داشت تا بازی‌کردن به عنوان یک کاراکتر که توانایی مبارزه به صورت یک سامورایی را دارد. ماجراجویی شما در جزیره و بازگویی‌های شما، مانند توانایی‌های مبارزه قسمتی از سامورایی‌بودن شماست. به نظر می‌رسد ماجراجویی هر کسی این حس را به او می‌دهد که فقط مختص به اوست، که دقیقا چیزی است که ما از یک بازی سامورایی می‌خواهیم و مجبور نیستیم مدت زیادی را برای آن صبر کنیم.

جزئیات دیگر

مغول‌ها فقط به برپایی کمپ نمی‌پردازند، بلکه آن‌ها برخی از قلعه‌ها را نیز تصرف کرده‌اند.
استودیوی Sucker Punch می‌گوید ویژگی آن‌ها "گل، خون و فولاد" است. هر سه آن‌ها به طرز حیرت‌انگیزی ارائه می‌شوند.
اماکن دیدنی زیبا (که متاسفانه گاهی اوقات در حال سوختن هستند) کاوش در Tsushima را آسان می‌کنند. شما فقط می‌خواهید همه آن‌ها را ببینید.
ضربه از پشت، روشی قدیمی است که فقط گوشه‌ای مهارت‌های روحی جین را نشان می‌دهد که می‌توانید ببینید او چگونه یک کمپ پر از مهاجمان را تنها با دست خود، ویران می‌کند.

این بازی در تاریخ 6 تیر بروی PS4 منتشر می‌شود.