Menu

گزارش: ماجرایی از قرارداد بین Sony و Konami برای ساخت بازی جدید Silent Hill فاش شد

با وجود اینکه Konami قبلا شایعات را تکذیب کرده بود، اما باز هم اینسایدرها اصرار دارند که نسخه جدیدی از Silent Hill در دست ساخت است و استودیوی SIE Japan وظیفه توسعه آن را بر عهده دارد که در اواخر سال جاری معرفی می‌شود.

شرکت Konami ماه گذشته تعدادی از شایعات را تکذیب کرد و خبر از غلط بودن آن‌ها داد. با این حال، چند روز گذشته بود که فردی به‌نام سوئهیرو ماروئو تصویری به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد Konami جلسه‌ای مربوط به Silent Hill برگزار کرده است. اکنون اینسایدر معروف یعنی AestheticGamer متنی بلند در رابطه با ریبوت Silent Hill نوشته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، ظاهرا این پروژه خیلی قبل‌تر از مذاکرات بین Sony و Konami در سال 2019 در دست ساخت بوده و قرار است اواخر امسال معرفی شود:

"آن‌طور که من فهمیدم، موقعیت خاصی به‌وجود آمده است. کیچیرو تویاما موقعیت خوبی در شرکت دارد زیرا مودب، حرفه‌ای و با استعداد است و با بودجه‌های ناچیز می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. با این وجود، هیچ‌کدوم از بازی‌های اخیر او یعنی Gravity Rush یا Siren دنیا را تکان ندادند، هردوی آن‌ها البته پول‌ساز بودند اما نه به مقدار زیاد… تویاما می‌خواهد یک بازی ترسناک دیگر بسازد و Sony مشکلی با این قضیه ندارد اما اگر فکر یک Siren دیگر یا آی‌پی جدید در ذهن او باشد، بودجه کمی در اختیارش قرار می‌گیرد چراکه تجربه گذشته ثابت کرده این عناوین چندان هم درآمدزا نیستند.

بنابراین 2 سال پیش وارد Konami می‌شوند تا با سازندگان برای ساخت 2 بازی از Silent Hill صحبت کنند. ای کاش می‌دانستم که اصلا مذاکرات چگونه آغاز شد چون واقعا بخش بزرگی را از دست دادم اما در هر صورت Sony به نحوی با Konami برای ساخت دو بازی Silent Hill مذاکره کرد. تویوما به این نحو قادر به ساخت یک بازی ترسناک خواهد بود و عنوانی را در دست می‌گیرد که همه می‌خواستند تویوما را در حال توسعه آن ببینند و بازاریابی قوی‌تری نسبت به Siren یا آی‌پی جدید دیگر دارد. Konami فقط خواهان یک بازی با کیفیت از Silent Hill است تا محبوبیت خود را برگرداند و در مسیر درستی به تولید محصولات بپردازد. در مورد این قرارداد در اوایل سال 2019 بحث شد و استودیوی Sony Japan با همکاری تیم Siren/Gravity Rush در حال ساخت این بازی است اما آن‌ها با افراد زیادی که قبلا در ساخت بازی‌های پیشین Silent Hill نقش داشتند تماش گرفتند و به همین دلیل افرادی مثل آکیرا و ماساهیرو ایتو هم در ساخت آن همکاری می‌کنند.

در زمینه هزینه‌ها هم Sony و Konami به این نتیجه رسیدند که Sony وظیفه ساخت بازی را بر عهده بگیرد و Konami از هر نسخه فروخته شده، سهمی به‌دست می‌آورد و فقط باید بخشی از بودجه ساخت را تامین کند. با این وجود که Konami بخش کوچکی از سهم هر نسخه فروخته شده بازی را به‌دست می‌آورد و تا حد محدودی به بودجه ساخت آن می‌افزاید، هزینه بازاریابی را بر عهده نگرفته بنابراین مشکلی با قضیه ندارد و کیفیت خوب بازی هم به از بین بردن تصور بد طرفداران از آن‌ها کمک خواهد کرد. من فکر نمی‌کنم Sony هم انتظار داشته باشد با این بازی دنیا را تکان بدهد اما بودجه واقعی آن در مقایسه با برخی از بازی‌های دیگری که آن‌ها ساخته‌اند، چیزی محسوب نمی‌شود و حتی با کمک محدود Konami بودجه را کمتر هم کرده‌اند و هدف اصلی این است که این عنوان ترسناک با نام و برند شناخته شده خود موفق شود و خواسته طرفداران برای یک بازی با کیفیت Silent Hill را برآورده کند. همچنین به افراد بیشتری در Sony مثل تویوما کمک می‌شود تا فرصتی برای نشان دادن خود پیدا کنند و بیشتر شناخته شوند.

من شنیده‌ام که از این بازی در سال جاری رونمایی خواهد شد (و تا به الان این بازی تقریبا برای یک سال و نیم در دست ساخت بوده) اما به اشتراک‌گذاری جزئیات دقیق در رابطه با این موارد سخت است."

وی همچنین در ادامه راجع به خود بازی هم اطلاعاتی بیشتری به اشتراک گذاشت:

"من تقریبا از تمام کسانی که درباره این بازی اطلاعاتی دارند شنیده‌ام که یک ریبوت است. در حال حاضر آن‌ها می‌خواهند نام بازی را فقط Silent Hill بگذارند و هیچ شماره و چیزی نخواهد داشت تا بتواند برای هر شخصی مانند اولین نسخه باشد. این یک بازسازی نیست و بازی‌های قبلی را به‌طور کامل محو نمی‌کند و زیر پا نمی‌گذارد اما مسائل آن برای این بازی واقعا مهم نیست.

تا آنجا که من فهمیدم، این یک بازسازی از نسخه اول یا یک ریبوت کامل نیست و بیشتر مثل یک معرفی مجدد و بازتولید از این مجموعه می‌ماند."

اینکه این شایعات درست یا غلط باشد را باید منتظر ماند و دید اما AestheticGamer که با نام Dusk Golem هم شناخته می‌شود، سابقه خوبی در ارائه اطلاعات درست دارد.