به گزارش پردیس گیم به نقل از Gamingbolt اخیرا در مصاحبه‌ی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) با وبسایت IGN ایشان رسماََ تایید کردند که کنسول Xbox Series X فاقد پورتِ خروجی صدای اُپتیکال (Optical Audio Port) خواهد بود و علت این تصمیم را کمبود فضا در درون کنسول و صرفه جویی در هزینه‌ی تولید اعلام کرد؛ آقای فیل اسپنسر ادامه داد که پس از نهایی شدنِ طرحِ بدنه‌ی کنسول Xbox Series X فضای کافی برای قرار دادنِ پورتِ خروجی صدای اُپتیکال در درون کنسول وجود نداشت و همچنین هزینه‌ی قرار دادنِ پورتِ خروجی صدای اُپتیکال درون کنسول Xbox Series X در هنگامِ تولیدِ انبوهِ این کنسول خیلی بیشتر از آن چیزی بود که فکر می‌کردند و اعمال آن از نظر اقتصادی به صرفه نبود.

متنِ کاملِ سخنانِ آقای فیل اسپنسر در مصاحبه با وبسایت IGN در رابطه با عدم وجود پورتِ خروجی صدای اُپتیکال در درون کنسول Xbox Series X به شرح زیر است:

"خب اگر مثلا شما به یک قطعه از قطعاتِ درون یک کنسول نگاه بکنید که آن قطعه یک دلار یا 2 دلار قیمت دارد و با خود بگید: خیلی خب مگر این این قطعه‌ی یک یا 2 دلاری درون یک کنسول چقدر میتواند (از نظر قیمت) اهمیت داشته باشد؟ اما بعد شما با خود این فکر را می‌کنید که ما برنامه داریم تا میزانِ 100 میلیون عدد از این کنسول را در سراسر جهان به فروش برسانیم و در این لحظه است که وجودِ یک قطعه‌ی یک یا 2 دلاری درون 100 میلیون عدد از این کنسول‌ها میتواند هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون تا 200 میلیون دلار را به هزینه‌ی تولیدِ انبوهِ آن کنسول اضافه کند.

تمامی تصمیماتی نظیر این چیزهایی هستند که ما عمیقاََ به آنها فکر می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا متوجه شویم که چه چیزی به نفعِ نقشه (هزینه‌ی تولید و قیمت نهاییِ کنسول) و به نفع خریداران است؛ و من میدانم که با هر کاری که ما قبلا انجام می‌دادیم و دیگر آنها را انجام نمی‌دهیم (اشاره به وجود پورتِ خروجی صدای اُپتیکال در تمامیِ کنسول‌های خانواده‌ی Xbox پیش از کنسول Xbox Series X) عده‌ای از تصمیماتِ ما ناراحت و ناامید می‌شوند و باید بهتون بگویم که این قسمتِ جالبِ کارِ نیست (از این اتفاق خوشحال نمی‌شویم) اما من فکر میکنم که ما نقشه‌ای برای آینده داریم."