Menu

PS5 می‌تواند ۱۰۰ بازی برتر PS4 را هنگام عرضه، پشتیبانی کند

به گزارش پردیس گیم، امروز در طول معرفی کنسول مورد انتظار PS5، اعلام شد که این کنسول می‌تواند ۱۰۰ بازی برتر PS4 را از لحظه‌ی عرضه پشتیبانی و اجرا کند.

این مورد توسط طراح سیستم‌های رهبرِ PS5، آقای "مارک سِرنی"(Mark Cerny)، ذکر شد و قابلیت‌های سخت‌افزاری کنسول پیش‌رو نیز اعلام شد. اما، "سِرنی" در کنار تمام بحث‌های مربوط به سرعت سخت‌افزاری این کنسول، درباره‌ی "سازگاری رو به عقب" نیز سخن گفت.

بر طبق گفته‌های "سِرنی"، ۱۰۰ بازی برتر PS4 که بر حسب مجموع زمان بازی توسط کاربران رده‌بندی شده‌اند، قرار بر اجرا بر روی PS5 دارند؛ در واقع، بیشتر آن‌ها. به نظر می‌آید "تقریباً" تمام این بازی‌ها همین حالا هم آماده برای اجرا بر روی PS5 می‌باشند.

"سِرنی" دلیل اینکه چرا "تقریباً" تمام این بازی‌ها و نه همه‌ی آن‌ها برای PS5 در دسترس خواهند بود را مشخص کرد و آن هم بیشتر به خاطر تفاوت قدرت، میان PS4 و PS5 است. PS5، به دلیل این که مشخصاً از کنسول سابق خود قدرتمندتر است، بسیار سریع‌تر از آن است که بتواند تعدادی از عناوین قدیمی‌تر را اجرا کند که این یعنی سازندگان آن‌ها برای سازگاری این بازی‌ها با PS5، باید آن‌ها را تغییر داده و بهینه کنند.

"سِرنی" توضیح داد: "فقط چند کُدِ بازی نمی‌توانند این تغییر را عملی کنند؛ آزمایش‌های مختلفی باید بر روی این بازی‌ها و بر اساس بنیاد آن‌ها صورت بگیرد."

با این وجود، به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از بیشترین عناوین بازی‌شده توسط کاربرانِ PS4، در بخش Library کنسول PS5، هنگام عرضه‌ی آن، موجود خواهند بود.