Menu

مورد انتظارترین عناوین ۲۰۲۰ که تنها بر روی رایانه‌های شخصی قابل تجربه‌اند

مورد انتظارترین عناوین ۲۰۲۰ که تنها بر روی رایانه‌های شخصی قابل تجربه‌اند

“به قلم شهاب زارعی”

رایانه‌های شخصی یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین پلتفورم‌های بازی‌های رایانه‌ای هستند. با وجود اینکه رایانه‌های شخصی پشتیبانی کامل شرکت‌های بزرگ نظیر سونی و مایکروسافت را ندارند اما در عوض انعطاف‌پذیری منحصربه‌فرد آن‌ها باعث شده تا بسیاری از عناوین شناخته شده در انحصار این پلتفورم باشند. در این مقاله نگاهی به مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۰ که در حال حاضر در انحصار رایانه‌های شخصی هستند، می‌اندازیم. با پردیس‌گیم همراه باشید.

Mount & Blade 2: Bannerlord

شاید تعداد اندکی از گیمرها با سری بازی‌های Mount & Blade آشنا باشند. TaleWorlds، استودیوی ترکیه‌ای سازنده‌ی بازی به اندازه‌ی استودیوهای بزرگ اروپایی شناخته شده نیست و عناوین مختلف این سری از زمان انتشار اولین نسخه‌ی این بازی در سال ۲۰۰۸ تغییر چندانی نکرده‌اند. بازی‌های Mount and Blade در نگاه اول عنوانی با گرافیک نه چندان خوب و گیم‌پلی گنگ به نظر می‌آیند ولی در دل خود یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین سندباکس‌های قرون وسطی را جای می‌دهند. در هیچ بازی دیگری قادر نیستید به این شکل، سرنوشت خود را رقم بزنید و شخصاً فرماندهی ۱۰۰ها سرباز را در نبردهای حماسی به عهده بگیرید. علاوه براین، پشتیبانی استفاده از ماد در Mount & Blade به حدی است که به راحتی می‌توانید آن را به یک بازی استار وارز کامل تبدیل کنید! حال پس از تقریباً ۱۰ سال انتظار، کمتر از یک ماه به انتشار عنوان دوم این بازی باقی‌مانده و فصل برداشت بالاخره فرا رسیده!

Bannerlord عنوان بسیار جاه‌طلبانه‌ای است که نه تنها قصد شبیه‌سازی کامل دنیایی وسیع‌تر و پیچیده‌تر از قبل را دارد،‌ بلکه آزادی عمل بی‌سابقه‌ای را نیز برای بازیکنان در نظر گرفته است. آیا می‌خواهید تاجری موفق باشید یا فرمانده یک گروه مزدور؟ آیا ترجیح می‌دهید راهزنی بدنام باشید یا قصد دارید روزی صاحب پادشاهی خود شوید؟ همه‌ی این موارد و بیشتر در Bannerlord ممکن هستند. علاوه براین، با اضافه شدن سیستم قبیله‌ها به بازی، بخش سیاست بازی لایه‌ی جدیدی از پیچیدگی می‌گیرد و حتی امکان تشکیل خانواده و قبیله برای بازیکنان نیز فراهم شده تا پس از مرگ بازی در نقش فرزندان شما ادامه پیدا کند. بخش آنلاین بازی نیز بسیار سرگرم کننده به نظر می‌رسد. برای مثال در حالت Captain Mode، بازکنان در دو طرف زمین فرماندهی گردان‌های کماندار، سواره نظام و … را بر عهده می‌گیرند و به مبارزه می‌پردازند.

این بازی در تاریخ ۳۱ مارچ ۲۰۲۰، مصادف با ۱۲ فروردین ۱۳۹۹، در حالت Early Access منتشر می‌شود.

Crusader Kings 3

اگر با بازی شاهکار Crusader Kings 2 آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که چرا سومین عنوان این سری بازی‌های Grand Strategy در لیست ما جای دارد. در این بازی شما کنترل یکی از خاندان‌های اشرافی قرون وسطی را به عنوان رئیس آن خاندان، در اختیار می‌گیرید. خاندان انتخابی شما می‌تواند سلسله‌ای بزرگ از امپراتوران باشد و یا خانواده‌ی کوچکی از حاکمان محلی. اصلی‌ترین هدف شما فتح سرزمین‌های اطراف نیست، بلکه در وهله‌ی اول بقا و پایداری خانواده‌ی شما در نسل‌های آینده مهم‌ترین وظیفه‌ی شماست. بازی تا زمانی که وارثی برای خاندا‌ن‌تان وجود داشته باشد ادامه خواهد داشت اما برای ادامه‌ی زندگی در دنیای این بازی باید به خوبی آگاهانه دوستان خود را انتخاب کنید و در صورت نیاز از پشت به آن‌ها خنجر بزنید! به راستی، باور اینکه Paradox interactive توانسته چنین بازی پیچیده‌ای درباره‌ی رابطه‌ی سیاسی خاندان‌های اشرافی قرون وسطی بسازد کار دشواری است.

په نظر می‌رسد Paradox پس از انتشار ۳۱ بسته‌ی الحاقی برای CK2 بالاخره آماده است وارث سزاواری برای آن منتشر کند. CK3 قرار است نقاط قوت عنوان پیشین خود را حفظ کند و با معرفی ویژگی‌های جدید، شاهکار بعدی این استودیو را خلق کند. مدل‌های ۳ بعدی برای شخصیت‌ها، اضافه کردن شعبه‌های مختلف یک خاندان که برای کنترلش در تلاشند و درخت‌های مهارت متنوع به منظور نقش آفرینی، تنها تعدادی از این ویژگی‌های جدید هستند. علاوه براین، به نظر می‌رسد این بازی از همان ابتدا محتوای بسیاری دارد و مثل قبل، تنها یک اسکلت کلی به بازیکن تحویل داده نخواهد شد تا با خرید ۱۰ها بسته‌ی الحاقی پر شود.

زمان انتشار این عنوان به صورت کلی، سال ۲۰۲۰ اعلام شده است.

Baldur’s Gate III

نسخه‌ی اول و دوم Baldur’s Gate از اولین بازی‌های ساخته شده توسط استودیوی پر آوازه‌ی بازی‌های نقش آفرینی، BioWare است. این عناوین که جای خاصی در دل طرفداران این سبک دارد، خود بر اساس اولین بازی نقش آفرینی مدرن – یعنی بازی‌های رومیزی Dungeons & Dragons – ساخته شده‌اند. پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از انتشار این عناوین، کسی انتظار نداشت نسخه‌ی سومی از این بازی منتشر شود. با این حال، چند ماه پیش مطلع شدیم که استودیوی سازنده‌ی عنوان شگفت انگیز Divinity Original Sin 2 یعنی Larian Studios موفق شده حق انتشار BGIII را از Wizards of the Coast – شرکت صاحب D&D – دریافت کند.

چند روز پیش برای اولین باز در PAX East شاهد گیم‌پلی این بازی، آن هم در قالب یک دِموی زنده بودیم. همانطور که انتظار می‌رفت، مبارزه‌ها مانند DOS2 نوبتی هستند و به همان اندازه قوه‌ی تخیل شما را به چالش می‌کشند. شما می‌توانید با استفاده از دست جادویی از فاصله‌ی دور به دشمنان مشت بزنید و یا چکمه‌های خود را به سمت دشمنان پرتاب کنید. علاوه براین، مکالمه با دیگر شخصیت‌ها به صورت سینماتیک طراحی شده و فوراً شما را به یاد عنوان Dragon Age می‌اندازد. انتظار می‌رود این بازی پس از مدتی برای کنسول‌ها نیز منتشر شود اما در حال حاضر تنها نسخه‌ی PC آن تأیید شده.

این بازی قرار است امسال به صورت Early Access منتشر شود اما تاریخ دقیق انتشار آن مشخص نیست.

Total War Saga: TROY

جدیدترین عنوان در سری Sagaی بازی‌های Total War ما را به حماسه‌ی ایلیاد می‌برد. Troy دومین عنوان این سری پس از Thrones of Britannia است که برخلاف عناوین اصلی TW، بر روی نقطه‌ی محدودی از تاریخ و جغرافیا تمرکز می‌کنند. انتظار می‌رود به روال گذشته، سازنده‌ی این عنوان – Creative Assembly – مکانیک‌های جدیدی به بازی اضافه کند و بازخورد آن‌ها را بین طرفداران بسنجد. با وجود اینکه اطلاعات زیاد از این بازی در دسترس نیست، اما شواهد حاکی از این هستند که این عنوان تمرکز بالایی بر داستان قهرمان‌های مختلف دارد.

به گفته‌ی CA، شما در این بازی قادر خواهید بود طرف مردم تروآ یا یونان را بگیرید و این افسانه‌ی دیرین را با لایه‌ای از حقیقت تجربه کنید. به نظر می‌رسد که داستان بازی از حماسه‌ی هومر الهام گرفته شده ولی بقیه‌ی موارد بر اساس حقایق تاریخی مدیترانه در عصر برنز باشند. شما قادر هستید یکی از ۸ قهرمان بازی را انتخاب کرده و داستان او را دنبال کنید. با توجه به توضیحات صفحه‌ی استیم این بازی، هر قهرمان یک دشمن خونی دارد که باید او را شکست دهد. روایت داستان بر اساس رقابت شخصی قهرمانان می‌تواند لحظات جالبی را رقم بزند.

این عنوان قرار است در سال ۲۰۲۰ منتشر شود.

HUMANKIND

تازه‌ترین مدعی به تاج و تخت سری بازی‌های Civilization، عنوان جدید Amplitude Studios می‌باشد. این استودیو که یکی از زیر مجموعه‌های Sega است، توسط کارمندان سابق Ubisoft تأسیس شده و سابقه‌ی ساخت بازی‌های Endless Space را دارد. رویکرد این استودیو برای رقابت با Civ، تأکید بر سبک بازی هر بازیکن از طریق شخصی‌سازی همه جانبه‌ی این عنوان می‌باشد. در Humankind، با انتخاب فکشن به یک سبک بازی محدود نمی‌شوید، بلکه ملت شما همیشه در حال تغییر و تکاپو هستند و می‌توانند تلفیقی از فرهنگ‌های گوناگون باشند

Humankind ابزار و عناصر متعددی در اختیارتان می‌گذارد که هریک از آن‌ها از نظر تاریخی معتبر هستند، ولی شما قادر هستید این عناصر را با یکدیگر ترکیب کنید و دنیای منحصربه‌فردی را خلق کنید! برای مثال، تمدن شما ممکن است با مصر باستان شروع شود اما پس از مدتی به رومی‌ها تکامل پیدا کند. در کنار این تأکید بر شخصی‌سازی، شرایط پیروزی جدیدی نیز در نظر گرفته شده. هر پیروزی، انتخاب و دستاوردتان در طول تاریخ، به شما “شهرت” می‌دهد. در آخر بازی، کسی که توانسته با جمع‌آوری بیشترین شهرت، بالاترین تأثیر را بر تکامل بشر داشته باشد پیروز خواهد بود.

این عنوان تاریخ انتشار دقیقی ندارد ولی سال ۲۰۲۰ برای انتشار آن در نظر گرفته شده.

همانگونه که مشاهده کردید، امسال نیز رایانه‌های شخصی میزبان تعداد بسیاری از عناوین منحصربه‌فرد خواهند بود. بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیوئی، از انعطاف‌پذیری رایانه‌های شخصی نهایت استفاده را کرده‌اند تا عناوین جاه طلبانه‌ای خلق کنند. البته ما هنوز در سال‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ هستیم و بعید نیست بازی‌های بیشتری این پلتفورم را به عنوان تنها خانه‌ی خود برگزینند. چنین بازی‌هایی در کنار عناوین مولتی-پلتفورم، سال خوشی را برای دارندگان رایانه‌های شخصی رقم می‌زند.