Menu

گذر زمان؛ کنسول PS2 بیست سال پیش در این روز برای اولین بار در ژاپن عرضه شد

به گزراش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، شرکت Sony Computer Entertainment بیست سال قبل در 14 اسفند ماه 1378 برای نخستین بار در کشور ژاپن عرضه کرد. برای جشن گرفتن این موضوع، حساب توئیتر PlayStationUK از کاربران خواسته محبوب‌ترین بازی PS2 خود را به اشتراک بگذارند.

دانستن همین خبر که 20 سال از تولد PS2 می‌گذرد به اندازه کافی احساس پیر شدن دارد، حالا این توئیت با قرار دادن ویدئویی حس نوستالژی آن را دو چندان کرده. لوگو و صدایی که مطمئناً همه ما خاطرات بسیاری با آن داریم.

متن توئیت را در ادامه مشاهده می‌کنید؛

بیست سال پیش در چنین روزی PlayStation 2 متولد شد. {بچه‌ها (منظور PS2)} چقدر سریع بزرگ می‌شوند! *اشک‌هایش را پاک می‌کند*

بهترین بازی PS2 که تجربه کردید چه عنوانی بود؟

کنسول PS2 تا روز پنج شنبه، ۵ آبان ۱۳۷۹ در آمریکا عرضه نشد ولی از آن روز تا تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ توانست توانست بیش از 155 میلیون واحد فروش داشته باشد. برای مقایسه، کنسول نسل فعلی سونی یعنی PS4 تا ماه دسامبر 2019 به فروش 108.9 میلیون واحدی دست پیاده کرده.

همچنین بیش از 3800 بازی برای PS2 منتشر شد و تا سال 2011 یک میلیارد و 500 میلیون کپی بازی برای این پلتفرم به فروش رفت.

دومین کنسول سونی در آن زمان با حضور رقبایی همچون Dreamcast شرکت Sega، کنسول Xbox از مایکروسافت و Gamecube از غول ژاپنی به نام Nintendo به میدان رفت. بیست سال بعد از آن روز، سونی همچنان در رقابت با Nintendo و Microsoft به سر می‌برد، اگرچه این روزها با انحصار کمتری رو به رو هستیم و گیمرها به کمک قابلیت cross-platform می‌توانند با دوستان خود به بازی کردن بپردازند.

درحالی که به گذشته نگاه می‌کنیم و بیستمین سالگرد PS2 را جشن می‌گیریم، در همین سال، یعنی 2020، چشم به راه کنسول نسل بعدی PlayStation به نام PS5 هستیم. همینطور که به تاریخ عرضه‌ی احتمالی آن یعنی تعطیلات 2020 نزدیک می‌شویم اطلاعات مربوط به این کنسول نیز بیشتر و بیشتر به اشتراک گذاشته خواهند شد.

حالا در پردیس گیم نیز همان سوال مطرح شده در توئیت را از کاربران می‌پرسیم… محبوب‌ترین بازی PS2 برای شما چه عنوانی بود؟ نسخه سوم Grand Theft Auto ؟ دهمین سری Final Fantasy؟ یا Ico؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.