Menu

علت کم بودن تعداد عناوین موجود بر روی سرویس Stadia مشخص شد

سرویس Google Stadia جاه طلبی بزرگ صنعت تکنولوژی در راستای غلبه بر فضای بازی‌ها بود اما تا کنون یک شکست بوده است و علت آن عدم پرداخت میزان کافی پول از طرف Google به بازیسازان است.

به گزارش پردیس گیم به نقل از VG247 طی گزارشی که اخیرا توسط Business Insider منتشر شده است ایراد موجود را تحلیل کرده است. با وجود آغاز به کار سرویس Google Stadia در ماه نوامبر 2019 (آبان-آذر) آرشیو عناوین این سرویس همچنان با کمبود عنوان مواجه است، بازیسازان علت موضوع را به 2 مورد ارجاع دادند: عدم پیشنهاد پول میزان کافی و همچنین عدم داشتن اعتماد لازم به دوام داشتن (ماندگار بودنِ) سرویس Google Stadia.

درحال حاضر 28 عنوان بر روی سرویس Google Stadia حضور دارند، چند عنوان عظیم درحال حاضر بر روی سرویس Google Stadia در دسترس‌اند و چند عنوان عظیم دیگر نیز در زمان عرضه بر روی این سرویس قابل بازی خواهند بود؛ از عنوان عظیم موجود بر بروی سرویس Google Stadia میتوان به Red Dead Redemption 2 و از عناوین عظیم در راه برای سرویس Google Stadia میتوان به Cyberpunk 2077 و Baldur's Gate 3 اشاره کرد. انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال 2020 تعداد 120 عنوان دیگر نیز بر روی سرویس Google Stadia در دسترس قرار بگیرند؛ اما یک مشکل دیگر نیز وجود دارد، از 28 عنوان موجود بر روی سرویس Google Stadia تنها 4 عدد از آنها عناوین مستقل هستند؛ زمانی که مشکل را از سازندگان عناوین مستقل جویا شدیم یکی از آنها به ما پاسخ داد: "انگیزه‌ی لازم برای ساخت عنوان برای سرویس Google Stadia وجود ندارد." در همین حین، مدیر اجرایی یکی از ناشرین بازی‌ها که از ما خواست نامش را نگوییم گفت: "پیشنهادی که ما از Google برای نشر بازیمان بر روی سرویس Google Stadia دریافت کردیم به قدری پایین بود که حتی ارزش مکالمه کردن را هم نداشت."

البته همه‌ی مشکل پول نیست، تمامی بازیسازانی که ما با آنها در مورد دلایل عدم عرضه‌ی بازی‌هایشان بر روی سرویس Google Stadia صحبت کردیم موضوع "عدم داشتن اعتماد کافی به Google" را هم به زبان آوردند.

یکی از مدیران اجرایی یکی از ناشرینِ بازی‌ها گفت: "خب با Google ساده است که به آنها به چشم Google نگاه کرد؛ آنها در گذشته بارها در برپا کردنِ سرویس‌های بزرگی همانند Stadia شکست خوردند و به راحتی از کنار آن گذشتند (برای نجات سرویس تلاشی نکردند)."

یک بازیسازِ دیگر گفت: "اونجا واقعا چیزی برای ما نبود (که به ما انگیزه بدهد) تا از آن در رد بشیم (به سرویس Google Stadia وارد شویم) جز اینکه اولین بر روی آن پلتفرم (Google Stadia) باشیم."

اگر انگیزه و اشتیاق اولین بودن از بین رفته باشد و در میزان مبلغ پرداختی از طرف Google و نبود میزان اعتماد کافی به Google وجود داشته باشد بنظر می‌رسد که Stadia با یک مشکل اساسی در جذب بازیسازان مستقل رو به رو می‌باشد، چیزی که یک جزء اساسی از سازماندهیِ میزان عظیمی از بازیکنان در یک فضای بازی می‌باشد. احتمالا در میان 120 عنوانی که قرار است تا آخر سال اضافه شوند عناوین مستقل بیشتری حضور خواهند داشت.

آقای پاتریک سیبولد (Patrick Seybold) رییس ارتباطات سرویس Google Stadia گفت: "تا کنون همه‌ی بازیسازان بازی‌های خود را برای عرضه بر روی Google Stadia معرفی نکرده‌اند، اما در آینده بازی‌های بیشتری برای عرضه بر روی Google Stadia معرفی خواهند شد."

احتمالش وجود دارد، اما تا زمانی که پول به میزان کافی به بازیسازان پیشنهاد نشود و پلتفرم Google Stadia برای اجرای عناوین در آینده‌ی بلند مدت ناپایدار بنظر برسد بازیسازان تمایلی به معرفی عناوین خود برای سرویس Google Stadia نخواهند داشت پس طبیعتاََ بازی جدیدی بر روی سرویس نخواهد آمد (خبرنگارِ خبر با گفتن این جمله قصد گوش‌زَد کردن این نکته به گوگل نسبت به تغییر رَویه‌اش را دارد).