Menu

Horizon: Zero Dawn نسخه‌ی PC: همه شایعات در یک جا

مدتیست که این سوال ذهن بیشتر ما را مشغول کرده که آیا Horizon: Zero Dawn برای رایانه‌ها می‌آید؟ هیچ چیز قطعی هنوز وجود ندارد، اما شواهد مطمئناً به جواب بله اشاره می‌کنند. شرکت سونی نیز، هنوز هیچ چیزی را رسما تأیید نکرده است، اما یک گزارش از وبسایت Kotaku اطمینان می‌دهد که نسخه PC زودتر از چیزی که بنظر می‌رسد، می‌آید.

دریافت بودجه ساخت یک نسخه کامل PlayStation برای رایانه‌های‌شخصی، که مطمینا هزینه بزرگی است برای سونی بسیار مهم است و در اینکه فروش این نسخه به کجا ختم می‌شود، حدس و گمان‌هایی زده می‌شود. طی چند سال گذشته، مایکروسافت با آوردن هر نسخه جدید از بازی‌های Xbox One خود به رایانه‌ها، این قسمت را به نحو احسنت رهبری کرده است و تبلیغات این قسمت برای مایکروسافت بسیار عالی بوده است، اما برندگان واقعی این جریان پلیر‌ها بوده‌اند. سونی اما برای پذیرفتن این استراتزی بسیار کند عمل کرده بود ولی حالا بنظر می‌رسد آن‌ها هم پی به اهمیت این موضوع برده‌اند.

وبسایت Kotaku : سه منبع ادعا می کنند Horizon: Zero Dawn به رایانه‌های‌شخصی می‌آید.

طبق گزارشی از Jason Schreier از وبسایت Kotaku، عنوان Horizon: Zero Dawn به رایانه‌های شخصی می‌آید. اطلاعات Schreier از سه منبع سونی است، که برای محافظت از هویت آن‌ها ناشناس نگه داشته شده است. این بدان معنا نیست که مسلماً همه چیز قطعی است، اما ارزش آن را که جدی گرفته شود دارد. Schreier از دقت، صحت و سابقه خوبی برخوردار است و هیچ دلیلی وجود ندارد که این خبر او متفاوت باشد.

وبسایت Kotaku: ممکن است Horizon به فروشگاه Steam و Epic Games Epic بیاید.

گزارش Kotaku همچنین مشخص می‌کند که Horizon: Zero Dawn ممکن است هنگام عرضه برای رایانه‌های شخصی به فروشگاه Steam و یا فروشگاه Epic Games بیاید، هرچند که این تصمیم "هنوز نهایی نشده است". اما این امر منطقی بنظر می‌رسد، زیرا سونی احتمالاً می‌خواهد كه نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی خود در دسترس هر چه بیشتر بازیکنان باشد. این غول صنعت (سونی) لزوماً نیازی به پیشنهادات انحصاری جذاب فروشگاه Epic ندارد.

Horizon: Zero Dawn

برای مقایسه، Death Stranding (بازی PS4 منتشر شده توسط سونی) در تابستان 2020 همزمان به هر دو فروشگاه Steam و Epic Games می‌آید. در اصل 505 Games در حال انتشار پورت رایانه Death Stranding است، نه سونی. اما این استراتژی می‌تواند به این موضوع بپردازد که چگونه سونی برای بازی‌های آینده‌ی خود برنامه‌ریزی می‌کند. تصادفا، عنوان Death Stranding در Decima ساخته شد، همان موتور سفارشی ساخته‌شده برای استودیو Guerilla Games برای ساخت بازی Horizon: Zero Dawn.

سونی هنوز هیچ خبر رسمی در این مورد اعلام نکرده است.

سونی هنوز درباره‌ی شایعات پورت به رایانه‌ی شخصی عنوان Horizon: Zero Dawn اظهار نظری نکرده است. این حرکات طبق عادات معمول سونی انجام می‌شود: سونی سابقه‌ای طولانی درباره "شایعه یا گمانه‌زنی" در هر موضوعی را دارد. مهم نیست که این شایعه صحت داشته باشد یا نه، این شرکت ترجیح می‌دهد تا زمانی که کاملا آماده‌ی اعلام خبر است، برای انتشار آن صبر کند.

اگر این شایعه درست باشد، سونی می تواند به زودی این خبر را اعلام کند. انتظار می‌رود سونی یک رویداد کامل برای PlayStation 5 در ماه فوریه (بهمن و اسفند) برگزار کند. اگر سونی برنامه‌ای برای نسخه جدید Zero Dawn برای PS5 داشته باشد، زمان بسیار خوبی برای صحبت در مورد نسخه PC آن نیز خواهد بود.

پورت رایانه‌ی شخصی بازی Horizon با سایر شایعات در مورد بازی جدید سونی تنظیم شده است.

بخشی از آنچه که گزارش Kotaku را باورپذیر می‌کند این است که سونی در حال حاضر با شایعات داغی از پورت بازی‌های آن‌ها برای رایانه‌ی شخصی روبرو است. پست‌های شغلی در استودیو ناتی داگ برای برنامه‌نویسان با تجربه‌ی کاری Nvidia و DirectX 12 به طور طبیعی نشان می‌دهد که نسخه رایانه‌ی The Last of Us Part 2 می‌تواند از جمله‌ی این آثار باشد. پورت شدن عنوان Dreams از استودیو Media Molecule's بر روی رایانه‌های شخصی سالهاست که یک راز آشکار بوده است.

Horizon: Zero Dawn

همچنین سونی خودش اعلام کرد که سری بازی بیس بال MLB: برای نمایش در اوایل سال 2021 به صورت multiplatform انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که این ممکن است یک توافق ویژه باشد که سونی بتواند مجوز بازی منحصر به فرد MLB را حفظ کند. اما با شواهد موجود دیگر به نظر می‌رسد که سونی (آرام،آرام) قفل دیوار باغ خود را باز می‌کند.

به عنوان کسی که ساعت‌های زیادی از Horizon: Zero Dawn را روی یک کنترلر بازی کرده است، اما انجام بازی با یک موس حتما احساس خارق‌العاده‌ای خواهد داشت. دقت و سرعت بیشتر موس نبرد با کمان Aloy's را رضایت بخش‌تر می‌کند.

البته دقت ماوس نیز با FPS بالاتر احساس می‌شود. در PS4، نرخ فریم در 30 فریم ثابت قفل شده است. این برای چنین بازی پر زرق و برقی در سخت افزار سال 2013 قابل درک است، اما مسلما ما مشتاقانه به‌دنبال زیر و‌ رو کردن FPS‌ها و نتایج باشکوه آن در PC هستیم.

در انتها، امیدواریم که سونی نیز همچون مایکروسافت علاوه بر سود خود نفع گیمر‌ها را نیز در نظر بگیرید و با انتشار انحصاری‌های فاخر خود این تجربه‌ی شیرین را در اختیار سایر پلتفرم‌ها و بازیکنانش قرار دهد.