Menu

نقدها و نمرات بازی Dreams منتشر شدند؛ رویای شیرین!

چند روزی می‌شود که بازی Dreams از حالت دسترسی زودهنگام(Early Access) خارج شده و نسخه‌ی کامل آن بر روی PS4 در دسترس قرار گرفته است. اگر با این عنوان آشنایی ندارید باید گفت که Dreams جدیدترین ساخته‌ی استودیوی Media Molecule(سازنده‌ی مجموعه‌ی Little Big Planet) می‌باشد که آزادی عمل فراوانی در ساخت موارد مختلف به کاربران ارائه می‌دهد. حال به تازگی نقدها و نمرات بازی انحصاری Dreams بر روی PS4 منتشر شده‌اند که نوید بخش عنوانی فوق‌العاده در نسل هشتم می‌باشند؛ شما می‌توانید نقدهای منتشر شده را در پردیس‌گیم مطالعه نمایید.

Playstation Universe 100

"پیدا کردن نکته‌ای منفی در رابطه با Dreams بسیار سخت است. Dreams مجموعه‌ای قدرتمند و چشمگیر از ابزار مختلف برای خلق کردن در یک بازی ویدئویی است. اگر شما زیاد اهل خلق کردن نیستید، جهان Dreams به شما محتویات قابل‌تجربه‌ی ساخته‌شده توسط دیگر بازیکنان و کمپین‌های طرفداران دوآتیشه را ارائه می‌دهد. تجربه‌ی Dreams را از دست ندهید."

Attack of the Fanboy 100

"Dreams پلتفرمی است که اجازه‌ی دسترسی به ابزازآلاتی کامل و تقریبا بی‌نهایت را می‌دهد و هم‌اکنون نیز سرشار از بازی‌ها، موسیقی و هنر است که بیشتر از قیمتش، ارزش دارد."

God is a Geek 100

"Dreams یک بازی خاص و غرق‌کننده است که راه‌های بسیاری به بازیکنان برای خلق چیزی که می‌خواهند ارائه می‌دهد."

Pushsquare 100

"رسیدن Dreams بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این بازی راه‌ کاملا جدیدی به بازیکنان برای خلق چیزهای مختلف و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با سایر افراد در سرتاسر دنیا ارائه می‌دهد. Media Molecule ابزارآلاتی خلق کرده که استفاده از آن‌ها ملموس می‌باشد، اما از آن بیشتر، پلتفرمی اجتماعی است که بازیکنان می‌توانند بر روی آن همکاری کرده و تصورات دیگران را کاوش کنند. Dreams یک معجزه‌ی تکنیکال و خلاقانه بوده و یکی از نوآورانه‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر است."

Destructoid 95

"فکر نمی‌کنم که به غیر از Media Molecule استودیوی دیگری می‌توانست Dreams را به این خوبی بسازد. این بازی بسیار منحصر به فرد می‌باشد."

GamePro Germany 93

"Dreams از نظر روش انجام بسیار خاص است. احتمالات هیچ وقت به این اندازه وسیع‌ نبوده و موانع هیچ‌وقت به این کوتاهی نبوده‌اند. خصوصا در تجربه‌ی بلند مدت که Dreams پتانسیلی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد."

Digital Chumps 90

"Dreams یک معجزه از سوی Media Molecule است. چرخ‌دنده‌ای دیگر در ماشین خلاقانه‌ی آن‌ها که ساخت و ساز در یک بازی را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند. آیا جا برای بهتر شدن وجود دارد؟ بله، خصوصا در رابطه با کنترل‌های بازی. اما این عنوان یک خروجی برای افراد غیر کدنویس برای واقعیت بخشیدن به رویاهای گیمینگ‌شان در اختیار قرار می‌دهد."

JeuxVideo.com 90

"با Dreams خلاقیت به سطح جدیدی رسیده است. خیر، تازه‌واردها بدون صرف ساعت‌ها برای جست‌وجو و تولید موفق به ساخت تکه‌ی باارزش مستقل آن نخواهند شد. Media Molecule حد نهایی یک بازی ویدئویی ساخت‌وساز را ارائه می‌دهد، حتی با این وجود که فراتر از درک و فهم، نیاز به یک سرمایه‌گذاری شخصی دارد."

Gameblog.fr 90

"گاهی اوقات، حتی جاه‌طلبانه‌ترین رویاها نیر بدل به واقعیت می‌شود، اما ارزیابی و قدردانی از آن‌ها بستگی به الهمات و تخیلات افراد دارد."

APP Triger 90

"Dreams عنوانی است که بازیکن اجازه‌ی کشف شبکه‌ای پر از ایده‌های مختلف را – از قدیمی گرفته تا جدید- می‌دهد. Dreams چیزی است که با گذشت زمان بهتر می‌شود، خصوصا هنگامی که تجربه‌ی آنلاین و پشتیبانی از VR در آن حاضر باشند. Dreams یک بازی ویدئویی برای خلاقیت، عادی بودن، کنجکاو بودن و هر چیز دیگری است. مدیا مولکول چیزی ساخته است که استاندارد جدیدی برای موتورهای ابزاری خلق کردن و بازی‌های سندباکس به وجود آورده است."

The Game Machine 90

"Dreams تجربه‌ای انقلابی است که به طرز فوق‌العاده‌ای توسعه یافته و می‌تواند به صورت عمیقی قابل دسترس باشد. Dreams به تازگی عرضه شده است، اما هم‌اکنون نیز با وجود این همه ابزار شگفت‌انگیز فوق‌العاده جلوه می‌کند."

IGN 90

"شاید گفتن این جمله کلیشه‌ای باشد، اما Dreams چیزی است که باید تجربه شود تا بتوان آن را به صورت کامل درک کرد. شبیه به هیچ چیز دیگری نیست؛ پروژه‌ای جاه‌طلبانه که توسط Media Molecule به صورت حرفه‌ای رنگ واقعیت به خود گرفته است و امتحانی است بی‌باکانه در زمینه‌ی طراحی بازی که به شما راه‌های بی‌پایانی برای لذت بردن از زمان بازی کردن‌تان می‌دهد."

Hobby Consolas 88

"Dreams یک بازی ساخت و ساز خلاقانه است که شامل یک بخش داستانی عالی به نام Art's Dreams می‌باشد. از نظر نکات منفی، کنترل‌های حرکتی خیلی دقیق نیستند و بازی نیاز به زمان زیادی برای یادگیری دارد."

Meristation 87

"Dreams دستاورد فرمولی است که مدیا مولکول از زمان Little Big Planet مشغول بهبود آن است. ابزار خلق آن گیج‌کننده و نیازمند تلاش و کوشش هستند، اما در نهایت پاداش این کار را دریافت خواهید کرد. جامعه‌ی کاربری بازی فوق‌العاده است و تجربه‌ی هر روزه‌ی سازه‌های جدید بسیار لذت‌بخش و هیجانی است."

Carole Quintaine 85

"Dreams نسیمی از هوای تازه در دنیای بازی‌های ویدئویی است. همانند یک زمین بازی بزرگ و شبکه‌ی اجتماعی واقعی است که احتمالات نامحدود هستند. فیلم‌ها، موسیقی و بازی‌ها و به طور کلی همه چیز در دسترس است. بخش داستانی تک نفره نیز هوشمندانه، الهام‌بخش و سرگرم‌کننده است. با این وجود اما استاد شدن در ابزارهای بازی بسیار دشوار است. البته زمان و صبر زیادی برای به دست آوردن چیزهای زیبا لازم است."

Spazio Games 85

"شاید عرضه‌ی نسخه‌ی کامل Dreams از بهبوهای کنترل‌ها نسبت به نسخه‌ی دسترسی زودهنگام رنج ببرد، اما یک بخش داستانی شگفت‌انگیز و جامعه‌ی کاربری‌ای که دائما در حال بهتر شدن در ساختن موارد مختلف می‌باشد، باعث شکوفا شدن پتانسل کامل این بازی انحصاری PS4 می‌گردد."

میانگین نمرات بر روی وبسایت Metacitic بر اساس 20 نقد: 91

میانگین نمرات بر روی وبسایت Opencritic بر اساس 18 نقد: 93