Menu

مهمترین جاذبه های توریستی ترکیه

مهمترین جاذبه های توریستی ترکیه

امروزه بسیاری از گردشگران و مسافران به دنبال بازدید از بهترین و زیباترین جاذبه های توریستی ترکیه با تور ترکیه هستند که بسیاری از آنها نیز با رزرو یکی از مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین تور ترکیه قصد دارند تا سفر خود را به این کشور شکل داده و لحظات بی نظیری را برای خود به ارمغان بیاورند. لازم است بدانید که این کشور در هر جای جای خود، بهترین و دیدنی ترین جاذبه های توریستی و تاریخی را دارد و همین امر نیز سبب پیشرفت کشور ترکیه در صنعت گردشگری در کوتاه ترین زمان ممکن شده است. یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی ترکیه، کوه نمرود می باشد که این کوه در بالای کوهی واقع شده که این کوه در نزدیکی شهر adiyaman بوده و شما می توانید مجموعه ای از بزرگ ترین و زیباترین آثار سنگی به اشکال مختلف را در این منطقه مشاهده نمایید. کوه نمرود در سال 1881 کشف و پیدا شده است که بعدها در سال 1987 نیز توانست اسم خود را در لیست بهترین جاذبه های توریستی ترکیه و میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برساند و مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها باشد.

مرکز باستانی تروا

مرکز باستانی تروا یکی از زیباترین آثار بر جای مانده از تاریخ چهار هزار ساله بشری می باشد که در لیست بهترین جاذبه های توریستی ترکیه واقع شده است و این آثار تاریخی در جنگ تروا، توسط یونانی ها ساخته و به مردم تروا هدیه شد که البته دروان چند هزار نفر سرباز بود که توانستند شبانه هنگام قلعه و شهر تروا را احاطه و تسلط کنند. بی شک شما فیلم تروا که در سال 2014 ساخته شده بود را مشاهده کرده اید و اسب استفاده شده در این فیلم، نمونه بازسازی شده از اسب واقعی در شهر تروا می باشد که امروزه بسیاری از گردشگران و توریست ها برای بازدید این آثار باشکوه، به این منطقه سفر می کنند و تصاویر بسیار زیبایی را از آن به ثبت میرسانند.

مسجد و بیمارستان دیوریغی

در تور ترکیه از دیگر مشهورترین جاذبه های توریستی ترکیه می توان به مسجد و بیمارستان تاریخی دیوریغی اشاره کرد که این دو آثار تاریخی و باستانی در شهری به همین نام واقع شده است که سال تاسیس مسجد را می توان به زمان 1228 اختصاص می توان داد. این مسجد یکی از شاهکاری های بسیار بی نظیر این دوران بوده و از معماری فوق العاده زیبایی نیز برخوردار است که نمای سنگی این مسجد با گذشت سال های طولانی باز هم زیبایی خود را حفظ کرده است. ستون های سنگی، طاق های بزرگ و تراشکاری های بسیار بی نظیر در جای جای این مسجد نشان از معماری بسیار دقیق و هنرمندانه گذشته می باشد. جالب است بدانید که مسجد و بیمارستان دیوریغی نه تنها در لیست بهترین جاذبه های توریستی ترکیه واقع شده اند بلکه شما می توانید اسم آن دو را در لیست میراث فرهنگی یونسکو نیز مشاهده نمایید.

به گزارش سفر باتو ، شهر باستانی زانثاز دیگر دیدنی ترین جاذبه های توریستی ترکیه می توان به ویرانه های شهر باستانی زانث اشاره کرد که این شهر توانسته است با توجه به قدمت و آثار تاریخی و با ارزشمندی که در دل خود جای داده است به یکی از مهمترین آثار ثبت شده در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برسد. شهر باستانی زانث حدود 540 سال قبل از میلاد ساخته و مورد استفاده بوده است که بعدها توسط ایرانیان سقوط کرده و سپس نیز به دست رومی ها و یونانی ها افتاده است که همین امر سبب شده تا امروزه شما بتوانید آثار تاریخی متنوعی را از دره های مختلف حکومت های و امپراطوری های پیشین را در این شهر باستانی مورد مشاهده قرار دهید. اگر شما نیز به دنبال بازدید از بهترین جاذبه های توریستی ترکیه هستید که تاریخ را در آن مکان لمس کرده و لحظات بی نظیری را سپری کنید، می توانید شهر زانث را در اولویت های خود قرار دهید.

آمفی تئاتر آسپندوس

از دیگر زیباترین جاذبه های توریستی ترکیه می توان به آمفی تئاتر آسپندوس اشاره کرد که این تئاتر باستانی در حدود 155 سال بعد از میلاد و در زمان حکومت مارکوس اورلیوس تاسیس شده است که ظرفیت آن را نیز بین 15000 تا 20000 نفر تماشاگر گزارش دادند. لازم است بدانید که این تئاتر در طول قرن ها متمادی به عنوان کاروانسرا مورد استفاده قرار می گرفته است و همین امر نیز باعث شده تا مرمت کاری ها و بازسازی های زیادی را در این تئاتر مشاهده نمایید. ولی در حالت کلی این تئاتر توانسته است بدون آسیب دیدن و بروز هرگونه مشکلی، ویژگی های اولیه و اصلی خود را تا به امروز حفظ نماید تا امروزه بتواند در لیست بهترین جاذبه های توریستی ترکیه واقع شود. شما نیز می توانید در سفرتان به کشور ترکیه بازدید از آمفی تئاتر آسپندوس را در اولویت های خود قرار دهید.