Menu

نسخه‌ی PS4 بازی Call of Duty: Modern Warfare در روسیه منتشر نمی‌شود

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، کمپانی سونی تصمیم گرفته است تا از فروش بازی Call of Duty: Modern Warfare از طریق فروشگاه Playstation در روسیه، امتناع کند.

امروز شرکت ناشر این عنوان مورد انتظار Activision بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید مطالعه نمایید:

"Call of Duty: Modern Warfare یک بازی تخیلی(منظور عدم ریشه در واقعیت است) می‌باشد که به‌گونه‌ای سخته شده است که طرفداران را سرگرم کرده و داستانی تاثیرگذار را روایت کند. در حال حاضر، Sony Interactive Entertainment تصمیم گرفته است تا Modern Warfare را بر روی فروشگاه Playstation روسیه به فروش نرساند. ما مشتاق عرضه‌ی Modern Warfare به صورت دیجیتالی در تاریخ 25 اکتبر بر روی PC و Xbox در روسیه می‌باشیم."

همچنین، وبسایت Gameindusytry توانسته با سونی در این رابطه ارتباط برقرار کند. البته پاسخ غول ژاپنی موارد زیادی را شفاف‌سازی نمی‌کند:"در حال حاضر، کمپانی Sony Interactive Entertainment تصمیم گرفته است تا از فروش بازی Modern Warfare بر روی فروشگاه Playstation در روسیه خودداری کند. ما بابت ناراحتی پیش آمده عذر می‌خواهیم."

با در نظر گرفتن اینکه ساخته‌ی Infinity Ward بر روی دیگر پلتفرم‌ها در روسیه منتشر می‌شود، تصمیم سونی کمی عجیب به نظر می‌رسد. شاید بتوان نتیجه‌گیری کرد که بخش داستانی Modern Warfare که ظاهرا اختلافاتی را بین کشورهایی ساختگی به تصویر می‌کشد، به کشور روسیه اشاره‌های نزدیکی داشته است و سونی قصد داشته از بروز هرگونه مشکل در این باره دوری کند. این نخستین باری نیست که سری Call of Duty کشور روسیه را در داستان خود دخیل می‌کند؛ کافی است مرحله‌ی "No Russian" در Modern Warfare 2 را بخاطر آوریم.

البه ممکن است دلایل دیگری نیز منجر به این تصمیم سونی شده باشند، اما هر چه که هست، ظاهرا به بخش داستانی Modern Warfare بازمی‌گردد. البته عبارت "در حال حاضر" در هر دو بیانیه به این معنی است که شاید شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی PS4 بازی Modern Warfare در آینده‌ای نه چندان دور در روسیه باشیم. Call of Duty: Modern Warfare روز جمعه بر روی پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One در دسترس قرار می‌گیرد.