Menu

تحولات ساختاری در Sony Interactive Entertainment ادامه دارد؛ بسیاری از کارمندان PlayStation اروپا در روز معرفی PS5 از کار برکنار شدند

Sony Interactive Entertainment (به اختصار SIE) در روز اعلام برنامه‌های خود برای PlayStation 5، شمار زیادی از کارمندان شعبه اروپایی خود را از کار برکنار کرد.

بر اساس گفته‌های افراد آگاه به موقعیت، مدیران شعبه آمریکا PlayStation در روز سه‌شنبه از دفتر مرکزی Sony Interactive Entertainment Europe (به اختصار SIEE) بازدید کرده و خبر تغییر و تحول در برخی از بخش‌های این شعبه شامل بخش بازاریابی و روابط عمومی را اعلام کردند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VGC، برخی از کارمندان این بخش‌ها در همین روز از کار برکنار شده و برخی دیگر نیز برای استخدام مجدد، مصاحبه شغلی شدند.

همچین به نظر می‌رسد که تیم سرویس‌های خلاق شعبه آمریکا نیز دچار تعدیل نیرو شده است. یکی از کارمندان اخراج شدهِ این بخش در توییتر در این رابطه نوشت: "متاسفم که این موضوع قراره با معرفی PS5 نادیده گرفته بشه."

تحولات ساختاری در Sony Interactive Entertainment ادامه دارد؛ بسیاری از کارمندان PlayStation اروپا در روز معرفی PS5 از کار برکنار شدند

بر اساس گزارش وبسایت VGC، بازوی قدرت PlayStation در آمریکا شمالی یعنی Sony Interactive Entertainment America (به اختصار SIEA) همزمان با استراتژی Sony Interactive Entertainment مبنی بر مترکز کردن ساختار جهانی خود، در سال‌های اخیر نفوذ خود بر بخش‌های دیگر را افزایش داده است.

پیش از این شُعَب مرکزی PlayStation در هر قاره، به صورت خودمختار عمل می‌کرد. به این صورت که هر شعبه بر روی پروژه‌های خاص خود متمرکز می‌شد و بودجه بازاریابی را نیز خود تایین می‌کرد.

این استراتژی به بخش‌های شُعَب منطقه‌ای این اجازه را می‌داد که با توجه به سلایق خاص مخاطبان خود، عمل کنند. برای مثال PlayStation Move در اروپا بازار بزرگ‌تری داشت و در این منطقه بیشتر از سایر نقاط تبلیغ می‌شد در مقابل عنوانی مانند Driveclub بعنوانی یکی از خروجی‌های SIEE خیلی در آمریکا مورد استقابل قرار نگرفت. این استراتژی امکان شکل‌گیری یک کار گروهی متمرکز را کاهش داده بود وهمین مسئله نارضایتی برخی ناشرهای مستقل را نیز در پی داشت.

اما وبسایت VGC متوجه شده است که با تغییر و تحول در ساختار مدیریتی و اجرایی SIEA، اکنون شعبه اروپا زیر نظر شعبه آمریکایی فعالیت داشته و از این بخش دستور می‌گیرد.

SIEE (با نام پیشین SCEE) از دوران PSOne از جمله بخش‌های اصلی PlayStation به حساب می‌آید و مسئولیت تولید و عرضه عناوین بزرگی همچون Wipeout ،LittleBigPlanet ،Killzone ،SingStar ،EyeToy و بسیاری از خروجی‌های PlayStation VR را عهده‌دار بوده است.

اما بسیاری از کارمندان SIEE در مصاحبه با وبسایت VGC اعلام کرده‌اند که قدرت نفوذ این بخش همزمان با ورود به نسل نهم کنسول‌ها، بسیار کاهش پیدا کرده است.

در مقابل نفوذ SIEA به شدت افزایش پیدا کرده تا جایی که کارمندان شعبه اروپایی حتی از تصمیم شعبه آمریکا مبنی بر عمومی کردن اطلاعات PlayStation 5 نیز خبر نداشتند و در سال جاری، از برخی برنامه‌های PlayStation زمانی آگاهی پیدا کردند که به صورت عمومی اعلام شده بودند.

تحولات ساختاری در Sony Interactive Entertainment ادامه دارد؛ بسیاری از کارمندان PlayStation اروپا در روز معرفی PS5 از کار برکنار شدند

مورد مشابه دیگر برنامه زنده State of Play است که توسط SIEA راه اندازی شده و توسط همین بخش نیز مدیریت می‌شود و SIEE معمولا حتی از محوای این برنامه نیز خبر ندارد.

متمرکز شدن شعبه‌های مختلف Sony Interactive Entertainment در 12 ماه گذشته منجر به اخراج بسیاری از کارمندان شعبه اروپا شده است و این تعدیل نیرو، در هفته جاری به اوج خود رسیده است و در پی این تغییرات برخی از مقامات ارشد Sony با نارضایتی از این شرکت جدا شده‌اند.

SIE در اول آوریل 2018 از تصمیم خود مبنی بر سازماندهی مجدد ساختار مدیریتی در شعبه‌های مختلف خود پرده برداشت.

از این تاریخ، آمار فروش و بازاریابی تمامی شُعَبSIE شامل SIEA ،SIEE و SIEJA مستقیما به جیم رایان گزارش شده و سپس به نایب رئیس و مدیر بخش فروش جهانی و بازاریابی اعلام می‌شود. رایان در آوریل 2019 بعنوان رئیس و مدیرعامل SIE انتخاب شد.