Menu

ROG STRIX RTX2080 ایسوس، پیشرفته ترین کارت گرافیکی نسل Turing

ایسوس برند اول کارت گرافیک در جهان، پیشرفته ترین کارت گرافیک مبتنی بر جدیدترین نوع تراشه را توسط NVIDIA معرفی کرد. همانطور که می دانید در کنار طراحی مرجع شرکت های تولید کننده کارت گرافیک، شرکت های بزرگی مانند ایسوس، با استفاده از تراشه های معرفی شده، کارت گرافیک های سفارشی خاص خود را تولید می کنند که این بار ایسوس برای تراشه NVIDIA RTX2080 سنگ تمام گذاشته است. کارت گرافیک تمام سفارشی ROG STRIX RTX2080، بدون شک پیشرفته ترین مدل سفارشی معرفی شده در بین همه برندها است که در رویدادGamescom معرفی شد.

ROG STRIX RTX2080 ، معنای واقعی یک کارت گرافیک سفارشی

از ویژگی های سریTuring انویدیا می گذریم و نگاهی به محصول جدید ایسوس می اندازیم. ایسوس همواره از آخرین فناوریها و نوآوری های تیم خلاق تحقیق و توسعه خود به منظور تولید کارت گرافیک استفاده می کند. برای طراحی ROG STRIX RTX2080، ایسوس این بار از فن های جدید خود را به کار گرفته است تا هدایت جریان هوا به بهترین شکل ممکن ایجاد شده و کمترین میزان نویز نیز در هنگام کار به وجود بیاید.

علاوه بر آن، در طراحی این فن ها، پره ها بزرگتر شده و حاشیه کناری آن نیز به صورت کامل توسط یک رینگ پلاستیکی به هم متصل شده است که این عمل به بهبود ایجاد جریان هوا و استحکام کامل منجر شده است.

ایسوس به منظور حفظ استحکام کل کارت گرافیک، استخوان بندی کامل را با یک شاسی تمام فلزی ایجاد کرده است که این شاسی دور تا دور کارت گرافیک را دربرگرفته و از خم شدن مدار چاپی جلوگیری می کند.

سکوت کامل در هنگام بازی هم یکی از بهرین حس های دنیای سخت افزار است! ایسوس در این سری نیز فناوری 0dB را گنجانیده که در کارت گرافیک ROG STRIX RTX2080 زمانی که دمای تراشه گرافیکی به بیش از 55 درجه رسید فن ها شروع به چرخیدن خواهند کرد. نکته دیگر در مورد فن ها سری جدید، تولید آنها با گواهی ضد نفوذ IP5X است که باعث می شود گرد و غبار به هسته فن ها وارد نشود و دوام آن تضمین شود.

ایسوس پره های هیت سینک و حجم آن را در این سری دستخوش تغییر قرار داده است که حجم کلی هیت سینک در کارت گرافیک ROG STRIX RTX2080 بیش از 20 درصد بزرگتر شده و این به معنای دفع بهتر و بیشتر دمای کارت گرافیک است.

اگر به یاد داشته باشید ایسوس در نسل قبلی کارت گرافیک های خود، فناوری MaxContact را معرفی کرده بود که این فناوری در سری جدید محصولات نیز وجود دارد. با استفاده از فناوری MaxContact، ایسوس قسمت ارتباطی تراشه گرافیکی به هیت سینک را بیش از 10 برابر صاف تر کرده و این سطح صیقلی چسبندگی 2 برابر بهتری را نسبت به رقبا ایجاد می کند. این امر منجر به دفع بهتر دما می گردد.

تنها خط تولید تمام خودکار و قطعاتی فراتر از استانداردهای رایج

ایسوس به عنوان نخستین و تنها دارنده خط تولید تمام اتوماتیک کارت گرافیک در جهان است که این خط تولید با نام Auto-Extreme شناخته می شود. در این خط تولید با حذف نیروی انسانی خطای انسانی نیز به طور کامل دفع شده و مشکلات مرتبط با آن نیز وجود نخواهد داشت. محیط این خط تولید نیز به طور کامل ایزوله شده و هیچ آلودگی و مواد زائد در پروسه تولید در محصولات دیده نمی شود. ویژگی دیگر آن نیز استفاده از قطعات با استاندارد SUPER ALLOY POWER II است.یکی از دلایل انتخاب وسواسی ایسوس از قطعات SAP II، بهینه بودن از لحاظ الکترونیکی است که در مصرف کارت گرافیک تا 20 درصد صرفه جویی کرده و حرارت کمتری نیز از خود نسبت به قطعات به کار گرفته شده در کارت های مرجع به وجود می آورند. SAP II همچنین تحمل حرارتی بسیار بالاتری را نسبت به مرجع دارا می باشد که دلیل آن حرارت دادن یکباره در پروسه تولید و اسمبل است که این عمل باعث می شود از شوک حرارتی به قطعات جلوگیری شود.

در Auto-Extreme به دلیل عدم استفاده از روغن های صنعتی برای لحیم کاری و نصب قطعات به صورت پینی، آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود.

خنک سازی کل سیستم همیشه برای ایسوس اهمیت دارد. فناوری FanConnect که در نسل قبلی معرفی شده بود در این نسل نیز بهبود یافته و به وسیله FanConnect II می توانید مدیریت فن های کیس را به کارت گرافیک سپرده و میزان چرخش و جریان هوای درون کیس را کنترل نمایید.

ایسوس برای بهینه سازی و اورکلاکینگ کارت گرافیک نیز نرم افزار خوشنام GPU Tweak II را برای نسل جدید بهینه کرده و به سادگی می توانید تمامی تنظیمات مورد نیاز برای اورکلاکینگ پایدار در این نرم افزار تغییر دهید. همچنین برای گیمر ها نیز پروفایلهای از پیش تعریف شده ای وجود دارد که برای استفاده از آن فقط به یک کلیک نیاز است. در کنار این ویژگی ها GPU Tweak II می تواند توسط ویژگیGameBooster نیز منابع سیستم را برای گیمینگ آزاد کند.

کارت گرافیک های سری جدید ایسوس همزمان با توزیع رسمی جهانی در کشور نیز در دسترس خواهند بود.