جان وارنر به عنوان کارگردان فنی بازی Anthem، میگوید این بازی ادامه سیر تکاملی "مهارت" و تکنیک" استودیوی BioWare است.
شاید Anthem حس یک دنیای دور و متفاوت از بازیهای نقشآفرینی تکنفره استودیوی BioWare را بدهد اما جان وارنر میگوید این عنوان، بیشتر یک تکامل است تا جایگزینی برای بازیهای قبلی. به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، او در مصاحبهای با GamesIndustry.biz گفت:
"اگر نگاهی سریع و گذرا به بازیهای BioWare داشته باشید، از Baldur’s Gate تا Neverwinter و Jade Empire تا Knights of the Old Republic و Mass Effect تا Dragon Age، متوجه میشوید که تمام بازیها نشان از تکامل تکنیک و داستانسرایی ما هستند بنابراین ما Anthem را یک راه جدا نمیبینیم و دنباله سیر تکاملی مهارت و تکنیک ما است."
وی در ادامه افزود "من فکر میکنم وقتی بازیکنان آن را تجربه کنند و غرق آن شوند، دنیایی را خواهند یافت که بهخوبی تکامل یافته و پر از شخصیتهایی است که میخواهید با آنها آشنا شوید و شما میخواهید قهرمان داستان خود باشید و حقیقتا که این قلب و روح یک تجربه از سوی BioWare است."
همچنین درو کارپیشین (Drew Karpyshyn)، نویسنده ارشد عناوین Mass Effect 1 و 2، برروی Anthem کار میکند بنابراین چندان نگران داستان نیستیم.
علاوه بر این، کیسی هادسون از BioWare تایید کرد که سازندگان قصد دارند "برای سالها داستان بیشتری به Anthem اضافه کنند" که شامل همه چیز از "لحظهای" جدید با یک شخصیت، رویدادهای جهانی یا خط داستانی جدید میشود.
وارنر گفت مراحل تولید Anthem پس از پایان ساخت Mass Effect 3 آغاز شد و "هسته دید BioWare برای Anthem ثابت و درست باقی مانده است." یک فاکتور مهم برای BioWare ارائه "تجربهای است که بازیکنان را سرگرم کند تا تجربهای در سبک BioWare برای مدتی طولانی داشته باشند."
او در پایان افزود خلق "حس سرگرمی و کنجکاوی" و همچنین "دلایل دنبالهدار برای تعامل مجدد با بازی"، قاعده کلی سازندگان برای Anthem است.
Anthem در تاریخ 22 فوریه 2019 (3 اسفند 1397) برای پلتفرمهای PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.