Menu

TAKE-TWO نشان تجاری جدیدی را برای عنوان MAFIA به ثبت رساند؛ عنوان جدیدی در راه است؟

آیا MAFIA 4 را خواهیم دید؟ MAFIA 2 REMASTERED چطور؟ نشان تجاری جدیدی که اخیرا توسط TAKE-TWO INTERACTIVE به ثبت رسیده نشان می‌دهد که کار شرکت مادر 2K Games هنوز با این سری بازیِ محبوب تمام نشده است. احتمال زیادی وجود دارد که شاهد بازگشت این سری باشیم اما چطور و چگونه این بازگشت را در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارش وبسایت RespawnFirst، این نشان تجاری جدید در تاریخ 2 اوت 2019 توسط شرکت Take-Two Interactive در دفتر ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است. در توضیحات این نشان تجاری اشاره شده که برای اولین بار در سال 2002 از نام "Mafia" برای امور تجاری مورد استفاده قرار گرفت. این نشان جدید در زیر مجموعه بازی‌های ویدیویی و سرگرمی‌های آنلاین طبقه‌بندی شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameRevolution، همه چیزی در این رابطه می‌دانیم این است که Take-Two نشان تجاری جدیدی را برای عنوان Mafia به ثبت رسانده است. اما دلیل این اقدام است که خود جای بحث دارد. برای شروع، ثبت یک نشان تجاری جدید، پروسه ارزانی نیست و هزاران (و حتی صدها هزار) دلار هزینه در بر دارد و چندین حقوق‌دان در ثبت آن نقش دارند. شرکت‌ها معمولا از صرف سرمایه خود در امور غیر ضرور، خودداری می‌کنند، بنابراین ثبت یک نشان تجاری قطعا دلیل موجهی دارد و خبر از یک پروژه جدید می‌دهد.

Mafia 4 یا Mafia 2 Remastered دو عنوان احتمالی برای ادامه پیدا کردن این فرنچایز محبوب هستند. چهارمین قسمت از این سری بازی بر اساس گزارش وبسایت Kotaku زمانی در دست ساخت قرار داشت اما توسعه آن به دلیل عدم تامین منابع مالی کنسل شده است. داستان Mafia 4 در دهه 1970 میلادی در لاس وگاس اتفاق می‌افتاد و ایده داستانی آن از فیلم کلاسیک Casino تاثیر می‌گرفت.

ساخت عنوانی ارتقا یافته از این سری محبوب نیز محتمل است. در سال‌های اخیر توسعه‌دهندگان بسیاری به عناوین محبوب قدیمی خود بازگشته و آنها را به صورت ارتقا یافته به کنسول‌های مدرن آورده‌اند. این احتمال وجود دارد که Take-Two Interactive نیز چنین تصمیمی را در قبال Mafia 2 گرفته و این بازی را بار دیگر و اینبار با استانداردهای امروزی بر روی پلتفرم‌های مدرن عرضه کند.

سومین (و احتمالا ناامیدکننده‌ترین) احتمال نیز این است که Take-Two صرفا با هدف ساخت یک بازی جدید در آینده این نشان تجاری را ثبت کرده باشد و فعلا برنامه مشخصی را تعیین نکرده باشد.