Menu

گوگل: بخش چندنفره در Stadia بسیار بهتر از کنسول‌ها خواهد بود

هنوز این سوال وجود دارد که آیا گوگل زیرساخت‌های لازم برای اجرای درست و موفقیت‌آمیز Stadia را دارد یا خیر و به همین دلیل برای آن شک و ابهاماتی پابرجا هستند اما در این مورد شکی نیست که اگر بتوانند به‌خوبی آن را مدیریت کنند، چیز خاصی در دست خود خواهند داشت. در دسترس بودن قطعا یکی از مزیت‌های بزرگ این سرویس است اما گیمینگ ابری مطمئنا تاثیر بزرگی در طراحی بازی‌ها و نحوه بازی کردن ما خواهد گذاشت.

یکی از زمینه‌هایی که این تاثیر را می‌توان حس کرد، بخش چندنفره است. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، جک بازر به عنوان کارگردان بازی‌ها در Google Stadia طی مصاحبه‌ای با Kinda Funny Games توضیح داد که چگونه می‌خواهند به این مورد دست یابند. بازر عناوین بتل رویال را مثال زد و گفت دلیل اینکه خلق این نوع بازی‌ها تا این حد طول کشید، این بود که یک بازی باید چندین بازیکن و دستگاه‌های آن‌ها را در یک Match به‌طور همزمان هماهنگ‌سازی می‌کرد:

"یکی دیگر از مثال‌ها این است که اگر یک بازی بتل رویال را انتخاب کنید، حدود صد بازیکن خواهید داشت و اساسا PC یا کنسول شما مشغول هماهنگ شدن با PC یا کنسول من است و 98 کنسول و PC دیگر هم وجود دارند که آن‌ها سعی می‌کنند این‌ها را طوری در یک شبکه قرار دهند تا به‌نظر برسد 100 نفر در یک میدان نبرد حضور دارند. این مشکلی سخت برای مهندسی است که به همین خاطر بتل رویال نسبتا جدید است چون مدتی زمان برد تا بتوانیم راه ساخت و توسعه آن را پیدا کنیم. چگونه صد کنسول متفاوت و اتاق هال مردم با سرعت مختلف اینترنت را هماهنگ‌سازی می‌کنید؟ سخت است."

اما بازیکنان در Stadia از مرکز پردازش داده‌ها استفاده می‌کنند که "پهنای باند فوق‌العاده بالا با اتصال بسیار با ثبات را میان هر یک از بازیکنان ایجاد خواهد کرد." طبق گفته بازر، بازی‌های چندنفره در Stadia می‌توانند "بسیار بهتر از کنسول‌ها باشند." او می‌گوید Stadia می‌تواند بازی‌های چندنفره را نه تنها با صدها بازیکن، بلکه برای هزاران بازیکن همزمان فعال سازد:

"اما با Stadia بزرگ‌ترین LAN جهان را خواهیم داشت. پهنای باند فوق‌العاده بالا و اتصال بسیار با ثبات میان هر یک از بازیکنان. آیا بخش چندنفره در Stadia خوب می‌شود؟ بله، بسیار بهتر از آنچه که می‌توان از کنسول‌ها به‌دست آورد چون تمام این وسایل ابری از طریق پهنای باند با یکدیگر در ارتباط هستند. صدها بازیکن را فراموش کنید، شما می‌توانید هزاران بازیکن را همزمان در یک صفحه به‌صورت رندر شده داشته باشید."

با توجه به اینکه بخش چندنفره و آنلاین در Stadia نیاز به پرداخت پول اضافه‌ای ندارد، گوگل می‌تواند در صورت عملی کردن وعده‌های خود به موفقیت دست یابد. Stadia در آبان ماه امسال در دسترس قرار می‌گیرد بنابراین زیاد طول نمی‌کشد تا آن را آزمایش کنیم. چند ماه بعد از عرضه، گوگل یک حالت آزمایشی رایگان هم در دسترس قرار می‌دهد.