Menu

بازی Dying Light 2 تماما درباره‌ی زامبی‌ها نیست

هنگامی که عنوان Dying Light 2 در جریان نمایشگاه E3 2018 برای اولین بار به نمایش درآمد، ما بازهم شاهد زامبی‌هایی بودیم که در نسخه‌ی اول هم نقش بسیار مهمی داشتند. اما به نظر می‌رسد که قرار نیست Dying Light 2 صرفا بر روی موضوع زامبی‌ها متمرکز شود و نمی‌توان آن را یک بازی درباره‌ی زامبی‌ها دانست.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، تیمون اسمکتالا (Tymon Smektala) طراح ارشد عنوان Dying Light 2 به تازگی در طی مصاحبه‌ای با وب سایت AusGamers درباره‌ی قدرت انتخاب‌ها و اینکه بازی‌شان درباره‌ی زامبی‌ها نیست صحبت کرد.

او گفت: "یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی روایت و سند‌باکس بودن آن است و به همین دلیل شاهد قدرت نمایی زیاد انتخاب‌ها و عواقب‌شان در طول بازی هستیم. شما در طول داستان بازی با مشکلات و دشواری‌های زیاد و شدیدی روبرو خواهید شد و انتخاب‌های شما می‌توانند گیم پلی، داستان و یا حتی جهان بازی را تغییر داده و بر روی آن اثر بگذارند. ما اینبار یک روایت کاملا غیر خطی را برای بازی‌مان ایجاد کرده‌ایم."

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که این بازی چگونه یک عنوان زامبی محور نیست؟اسمکتالا توضیح می‌دهد: "من فکر نمی‌کنم این یک بازی، یک عنوان زامبی محور باشد، زیرا که ما بازی را با این ایده طراحی کرده‌ایم که روزها برای زندگی هستند و شب‌ها برای خطر. بنابراین شما در طول روز برخلاف نسخه‌ی اول با زامبی‌ها زیاد برخورد نخواهید کرد، زیرا که در این مواقع آن‌ها معمولا در داخل ساختمان‌ها و دیگر مکان‌های تاریک پنهان می‌شوند."

او افزود: "بنابراین این امر ما بخشی از شهر را به گونه‌ای طراحی کردیم که در آن واقعا با انسان‌ه برخورد می‌کنید. شما می‌توانید در آنجا با انسان‌ها کار کرده و ببینید که آن‌ها چگونه در چنین شرایط سختی زندگی می‌کنند. این یک وضعیت وخیم است؛ تکنولوژی از بین رفته، تمدن نابود شده است… در کل شاهد تجربه‌ای بسیار عمیق‌تر در این بخش نسبت به نسخه‌ی اول هستیم، زیرا که در بازی اول ما هیچ گونه برخورد پویایی با انسان‌ها نداشتیم. پس، روزها برای انسان است، اما شب برای آلوده شدن و موقعیت‌های خطرناک؛ و همین باعث می‌شود تا موارد مناسب زیادی برای گیم پلی بازی ایجاد شود."

عنوان Dying Light 2 فعلا تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما قطعا می‌توان انتظار تجربه‌ای جذاب را از آن داشت. فعلا تنها می‌دانیم که این بازی در سال آینده‌ی میلادی برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.