Menu

PS Vita به پایان راه رسید

هوادران PS Vita در طی سال‌ها مشتاقانه از این پلتفرم پشتیبانی کردند و آن را تحمل کردند، اما با این حال به نظر می‌رسد که عمر کنسول دستی سونی رو به پایان است. در مصاحبه‌ای که یکی از معاونین ارشد سونی، آقای هیرویوکی اودا اخیرا با مجله‌ی فامیتسو داشت اعلام شد که تولید این کنسول دستی از سال آینده متوقف خواهد شد.

به گزارش پردیس‌گیم در این مصاحبه که توسط DualShockers از ژاپنی به انگلیسی ترجمه شد، آقای اودا به طور مشخصی بیان نمود که تولید این کنسول تا سال 2019 در ژاپن ادامه خواهد داشت و عرضه‌ این کنسول پس از این تاریخ متوقف خواهد شد. با توجه به اینکه ژاپن بزرگترین بازار مصرف PS Vita می‌باشد، خبر پایان تولید این کنسول در ژاپن به طور حتم حاکی از نزدیک شدن این کنسول به پایان عمرش می‌باشد.

با اینکه PS Vita به دلیل پشتیبانی نشدن توسط سونی و شرکت‌های فرست پارتی، هرگز به موفقیت کنسول‌های دستی همچون 3DS شرکت Nintendo و یا PSP نرسید اما همچنان توسط چند توسعه دهنده ایندی و ژاپنی پشتیبانی می‌شود و عمری 7 ساله دارد. با این حال اگر شما منتظر جایگزینی برای این کنسول هستید نا امید خواهید شد. در همین مصاحبه آقای اودا اعلام کرد که سونی برای تولید یک کنسول دستی به عنوان جایگزین PS Vita هیچ برنامه‌ای ندارد. با اینکه برنامه‌های یک شرکت ممکن است تغییر کنند، احتمالا فروش کم PS Vita ، سلطه‌ی Nintendo Switch بر بازار و وجود بازی‌های موبایل باعث کم شدن رغبت سونی برای عرضه‌ی یک کنسول دستی دیگر شده است.

نظر شما در باره کناره گیری سونی از عرصه کنسول‌های دستی چیست؟‌ آیا تجربه‌ی استفاده از PS Vita را داشته‌اید؟