Menu

با نمرات و نقدهای بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening همراه باشید؛ کلاس درس Nintendo اینبار در زمینه بازسازی یک شاهکار کلاسیک

The Legend of Zelda: Link's Awakening عنوانی در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط Nintendo EPD و Grezzo ساخته است و در 20 سپتامبر 2019 (جمعه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۸) توسط Nintendo به صورت انحصاری بر روی Nintendo Switch عرضه خواهد شد. این بازی در واقع بازسازی عنوانی با همین نام است که در سال 1993 برای کنسول Game Boy عرضه شد. نسخه جدید نمای دید بالا به پایین و گیم‌پلی عنوان اصلی را حفظ کرده است و در بخش کیفیت بصری تحول ایجاد کرده و قابلیت‌هایی جدیدی را هم در بخش گیم‌پلی اضافه کرده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چکیده برخی از مهم‌ترین نقد و بررسی‌های این انحصاری مورد انتظار.

Forbes: 100

بازسازیِ عالی عنوانی از سری Zelda که همچنان بی‌عیب و نقص است. اگر موفق به تجربه عنوان اصلی بر روی کنسول Game Boy نشده‌اید، شک نکنید که باید این بازسازی را تجربه کنید. اما اگر مثل من (نویسنده نقد) با تجربه این بازی بزرگ شده‌اید، پس بدانید که محتوای جدید زیادی قرار است سرگرمتان کند. Breath of the Wild دلیل افراد بسیاری برای خرید Switch بود اما پس از آن تنها Link’s Awakening توانسته مرا بابت این تصمیم قانع کند. پس خود را آماده کنید و اجازه دهید که یک جغد دوست داشتنی نشانتان دهد که جزیره Koholint چه ماجراجویی‌هایی برای عرضه دارد.

IGN: 94/100

ظاهر ارتقا پیدا کرده اما هرگز حس عنوان ابتدایی را از دست نداده است، Link’s Awakening یک کلاس درس از بازسازی یک عنوان کلاسیک است.

Gameblog.fr: 90/100

The Legend of Zelda: Link's Awakening بر روی کنسول Game Boy یک جواهر بود. نسخه جدید نیز همچنان اینچنین است اما اینبار با ظاهری بسیار زیبا و جذاب. با وجود برخی افت فریم‌ها، اما اگر کنسول Nintendo Switch را در اختیار دارید لحظه‌ای تردید نکنید و به سوی کشف (دوباره) یکی از بهترین قسمت‌های حماسه Zelda بشتابید.

Game Informer: 90/100

Link’s Awakening همواره در قلب من جایگاه ویژه‌ای داشته اما دعوت افراد به بازگشت به عقب و تجربه یک بازی کلاسیک سخت است. با عرضه این بازسازی، مردم دیگر هیچ بهانه‌ای برای تجربه نکردن یکی از بهترین (و عجیب‌ترین) قسمت‌های سری Zelda نخواهند داشت. به افرادی که برای اولین بار این بازی را تجربه می‌کنند حسادت می‌کنم، هر چند که دیدار دوباره با آن بعد از گذشت همه این سال‌ها، خود لذت مطلق است.

با نمرات و نقدهای بازی THE LEGEND OF ZELDA: LINK'S AWAKENING همراه باشید؛ کلاس درس Nintendo اینبار در زمینه بازسازی یک شاهکار کلاسیک

GamesRadar+: 90/100

The Legend of Zelda: Link's Awakening موفق شده که حس تازگی را منتقل کرده و در عین حال، ذات شگفت انگیز خود را حفظ کند. این اوج یک Zelda خاطره انگیز است، و هرگز نمی‌توانست زیباتر از این باشد.

Wccftech: 85/100

The Legend of Zelda: Link's Awakening پر زرق و برق به نظر می‌رسد، گوش‌نواز است و داستانی احساسی و درگیر کننده را روایت می‌کند. اگر تجربه قبلی خود را به یاد داشته باشید، می‌توانید بازی را طی 10 ساعت به سرانجام برسانید اما بازیکنان تازه وارد از تجربه یک Zelda طولانی‌تر و درگیر کننده‌تر لذت خواهند برد. چه تجربه اولتان از Link's Awakening باشد چه دهم، شما همچنان با عنوانی خواستنی از Switch طرف هستید که تا بیست سال دیگر نیز به یادش خواهید آورد.

Critical Hit: 85/100

The Legend of Zelda: Link’s Awakening بازسازیِ دوست داشتنیِ عنوانی چند ده ساله است که با قابلیت‌های مدرن کافی احیا شده تا تجربه دوباره ارزشمندی را ارائه دهد. زیر و رو شدن بازی از نظر گرافیکی به کنار، اما بازی شاید کمی زیاد از حد به عنوان ابتدایی وفادار است با این حال قابلیت‌های جدیدی مانند سیاه چال‌ساز تجربه کلی را ارتقا داده است. تازه واردها یکی از عجیب‌ترین عناوین سری Zelda را تجربه خواهند کرد اما افرادی که چندین بار به تجربه آن نشسته‌اند، برای تجربه این بازسازی دلیل دیگری جز حس نوستالژی و ستایش دوباره آن نخواهند داشت و شکی نیست که هر کدام از این دلایل، بهانه‌ای قانع کننده‌ای برای بازگشت دوباره به جزیره Koholint است.

Screen Rant: 80/100

فقدان محتوای جدید درگیر کننده و کوتاه بودن مدت زمان گیم‌پلی بازی، دو جنبه نا امید کننده The Legend of Zelda: Link's Awakening است و بازیکنانی که نسخه اصلی را تجربه کرده‌اند، نباید انتظار بیشتری جز ارتقا قابلیت‌ها و امکانات عنوان اصلی داشته باشند اما این بازسازی همچنان همان عنوان فوق العاده‌ای است که در سال 1993 عرضه شد.

با نمرات و نقدهای بازی THE LEGEND OF ZELDA: LINK'S AWAKENING همراه باشید؛ کلاس درس Nintendo اینبار در زمینه بازسازی یک شاهکار کلاسیک

GameSpot: 80/100

اگر مدتی است که عنوانی کلاسیک از سری Zelda را تجربه نکرده‌اید، Link's Awakening شما را بی‌وقفه به دهه 90 میلادی خواهد برد. بازی از بسیاری جنبه‌ها ساده است اما سفر دوست داشتنی آن، همچنان حس ماجراجویی را منتقل می‌کند و نسخه بازسازی شده، بی‌شک بهترین راه برای تجربه آن است. و مهم‌تر از همه اینها، بازی لبخند را به لب‌تان خواهد آورد. این روزها تعداد عناوین بازسازی شده بالا رفته و اغلب به سادگی می‌توان آنها را نادیده گرفت. اما در مورد Link's Awakening چنین اشتباهی نکنید.

Eurogamer: یک تجربه ضروری

یک بازسازی استادانه‌ای که یاد جزیره Koholint را برای یک نسل دیگر در ذهن‌ها نگه خواهد داشت.

میانگین نمرات بازی براساس 64 نقد: 88