Menu

نرم افزار اختصاصی Rockstar برای عرضه و پشتیبانی از عناوین PC با ارائه رایگان یک بازی معرفی شد

دنیای PC gaming شلوغ‌تر می‌شود. شرکت Rockstar Games امروز اجرا کننده جدیدی را برای عناوین خود بر روی PC معرفی کرد. در صورت دانلود این نرم افزار جدید، عنوان Grand Theft Auto: San Andreas را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameSpot، نرم افزار Rockstar Games Launcher در واقع نسخه گسترش یافته Social Club Launcher و به نوعی یک خرده‌فروشی اختصاصی برای محصولات Rockstar Games است. این نرم افزار عناوین مهمی چون L.A. Noire و Max Payne 3 را اجرا کرده و محصولی مانند Shark Card (واحد پولی ویژه عنوان Grand Theft Auto V) را به فروش خواهد رساند. از قابلیت‌های Rockstar Games Launcher می‌توان به امکان ذخیره‌سازی ابری، بروزرسانی خودکار بازی‌ها و پشتیبانی از بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی (حتی اگر بازی را از یک فروشگاه دیگر خریداری کرده باشید) اشاره کرد. اگر هم اکنون برای دانلود و نصب این نرم افزار اقدام کنید، عنوان Grand Theft Auto: San Andreas را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. در حال حاضر تاثیر این نرم افزار بر عناوین انتشار یافته Rockstar بر روی Steam را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. از سوی دیگر مشخص نیست که آیا آخرین ساخته این شرکت یعنی Red Dead Redemption 2 از طریق Rockstar Games Launcher بر روی PC در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر.

Rockstar تنها شرکتی نیست که ساخته‌های خود برای پلتفرم PC را از طریق یک ارائه‌دهنده اختصاصی عرضه می‌کند. ناشر عنوان محبوب Fortnite یعنی Epic Games از جمله شرکت‌هایی است که در حرکتی مشابه در دسامبر سال گذشته میلادی Epic Games Store را معرفی کرد. فروشگاه Epic Game بلافاصله بخاطر استراتژی ساختار شکنانه Epic در تقسیم درآمد حاصل از فروش یک بازی میان تیم سازنده و مالک فروشگاه میزبان، تحسین بازی‌سازان و بخاطر سیاست‌های انحصار طلبانه خود انتقاد بازیکنان را وا داشت.

این شرکت در اوایل تابستان به فرار مالیاتی متهم شد. بر اساس گزارش وبسایت تحقیقاتیTax Watch UK ، شرکت Rockstar از سال 2009 تا 2018 مبلغی را بعنوان مالیات شرکتی به دولت بریتانیا پرداخت نکرده و این در حالی است که محبوب‌ترین ساخته آنها یعنی Grand Theft Auto V تاکنون حدودا 6 میلیارد دلار درآمد داشته است.