Menu

شفاف‌سازی: Rockstar “هرگز” عرضه Red Dead Redemption 2 بر روی PC را به طور کامل رد نکرده است

Red Dead Redemption 2 "برای Xbox و PS4 است" اما Rockstar هرگز عرضه این بازی بر روی PC را کاملا رد نکرده است. دیروز بود که شایعه‌هایی در مورد قطعی بودن عدم عرضه این بازی بر روی PC منتشر شد و حال گزارش‌های رسمی انتشار این شایعه‌ها را نتیجه ترجمه اشتباه اعلام کرده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesN، در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ به میزبانی وبسایت ایتالیایی Multiplayer.it از نماینده شرکت Rockstar خواسته تا در مورد عرضه Red Dead Redemption 2 بر روی PC شفاف‌سازی کند. برداشت‌های اولیه از پاسخ این نماینده چنین بود که مهم‌ ترین عرضه نیمه دوم سال 2018، "قطعا" بر روی PC عرضه نخواهد شد.

اما Red Dead Network در توییتر به نقل از یکی دیگر از نویسنده‌های Multiplayer.it این برداشت‌ها را نتیجه "اشتباه در ترجمه" اعلام کرده است. به گفته این نویسنده، نماینده Rockstar در پاسخ به این سوال که آیا Red Dead Redemption 2 برای PC عرضه می‌شود یا خیر گفته است "نه، این بازی برای PS4 و Xbox است."

هر چند که این خبر حداقل فعلا عرضه RDR 2 مورد انتظار بر روی PC را تایید نمی‌کند اما مشخصا به معنای رد قطعی عدم عرضه بازی بر روی این پلتفرم، که قبلا توسط برخی سایت‌ها گزارش شده بود، هم نیست.

لازم است یاد آوری کنیم که تاکنون هیچکدام از عناوین سری Red Dead از جمله Red Dead Redemption بر روی PC عرضه نشده‌اند در نتیحه عجیب نیست که قسمت جدید نیز به PC نیاید.

با این حال، در نسل جدید کنسول‌ها هزینه ساخت بازی‌ به شدت بالا رفته و از طرف دیگر موفقیت چشم‌گیر عرضه قبلی Rockstar بر روی PC یعنی GTA V چیزی نیست که این شرکت بتواند از آن چشم‌پوشی کند و بعید نیست که این عوامل در نهایت Rockstar را به تجدید نظر در مورد پلتفرم‌های مقصد تنها عنوان اختصاصی خود برای نسل هشتم یعنی Red Dead Redemption 2 وادار کند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها Grand Theft Auto V حدودا 10 میلیون نسخه تنها بر روی Steam فروش داشته و این بازی همچنان از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کند. 18 ماه طول کشید تا این بازی برای PC عرضه شود و بعید نیست که در مورد Red Dead Redemption 2 همین اتفاق دوباره تکرار شود.

Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر (جمعه، ۴ آبان ۱۳۹۷) برای PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.