Menu

شکایت بازیکنان Fortnite از Epic Games به دلیل مشکلات امنیتی

بیش از 100 نفر از بازیکنان عنوان محبوب Fortnite شکایتی گروهی را بر ضد شرکت سازنده این بازی یعنی Epic games ارائه کرده‌اند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، دلیل این شکایت گروهی مشکلات امنیتی‌ای است که در سال 2018 گریبان‌گیر Fortnite شد. در این شکایت‌نامه Epic Games برای ناتوانی در برقراری امنیت مجازی لازم برای کاربران خود مورد اتهام قرار گرفته است.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که در سال 2018 عده‌ای از هکرها با استفاده از نواقص امنیتی، موفق به نفوذ به اکانت برخی بازیکنان می‌شوند. این هکر ها با فرستادن یک لینک جعلی برای بازیکنان موفق به دستیابی به اکانت آن‌ها می‌شده‌اند، چرا که وقتی این لینک استفاده می‌شده، هکر می‌توانسته بدون نیاز به یوزرنیم و رمز عبور آن کاربر وارد اکانت وی شده و از آن برای خرید در بازی استفاده کند.

هر چند Epic Games موفق شد در ژانویه 2019 این مشکل امنیتی را برطرف سازد، اما شکایت‌کنندگان معتقدند که خبردهی لازم برای هشدار به کاربران به موقع انجام نشده و در نتیجه Epic Games به گونه‌ای اهمیت لازم را برای امنیت کاربران خود قائل نشده است. از همین روی، شکایت‌کنندگان معتقدند هر شخصی که در این بازی دارای اکانت باشد اجازه همراهی با این شکایت‌نامه را دارد.

با وجود تلاش خبرنگاران، Epic Games هنوز در رابطه با این موضوع اظهار نظری نکرده است.