Menu

سازنده The Outer Worlds: در استدیوی ما خبری از کرانچ نیست

کرانچ یک مشکل جدی در توسعه بازی‌هاست و خوشبختانه امروزه مردم و رسانه‌ها توجه بیشتری به این قبیل مشکلات می‌کنند. استودیوهای بازی‌سازی بزرگی مانند Rockstar ،Epic Games ،Bioware و NetherRealm این مشکل را دارند و خبرهایی از اضافه کاری شدید و بسیار زیاد کارمندان آن‌ها را می‌شنویم. به‌طور کلی کرانچ (Crunch) به معنای اضافه‌کاری زیاد و طاقت‌فرسای کارمندان یک شرکت یا استودیو است که باعث می‌شود دیگر وقتی برای خانواده و دنیای خارج از کار نداشته باشند.

این مشکل متاسفانه در صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار بزرگ و ریشه‌دار شده اما خوشبختانه با توجه به آنکه طی سال‌های اخیر صحبت‌ها و شکایات زیادی از این بابت توسط کارمندان به عمل آمده، استودیوهای زیادی تصمیم گرفتند سیاست‌های خود را ضد کرانچ تنظیم کنند. از بین این‌ها می‌توان به Machine Games و Nintendo در ساخت Animal Crossing: New Horizons (این بازی به دلیل پیش نیامدن کرانچ در استودیوی سازنده تاخیر خورد) اشاره کرد.

به‌نظر می‌رسد Obsidian Entertainment یکی دیگر از این استودیوها باشد. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، برایان هاینز به عنوان طراح ارشد بازی The Outer Worlds در استودیوی Obsidian، طی مصاحبه‌ای با سایت PCGamesN درباره مسئله کرانچ صحبت کرد. او گفت: "Obsidian یک استودیوی کرانچ نیست و به همین دلیل کارمندان برای مدتی طولانی در اینجا می‌مانند و به استودیوی دیگر نمی‌روند."

با این حال، گاهی اوقات این استودیو از کارمندان درخواست می‌کند "برای یک هفته یا بیشتر به‌صورت کرانچ کار کنند" اما این مورد همیشه یک "درخواست" و داوطلبانه خواهد بود و اجباری در آن نیست.

هاینز در ادامه گفت Obsidian همیشه متعهد به پیش نیامدن کرانچ بوده و این استودیو ترجیح می‌دهد برخی ویژگی‌ها را از بازی حذف کند تا کارمندان مجبور به اضافه‌‌کاری بیش از حد و طاقت‌فرسا نشوند:

"حداقل تا آنجایی که من به یاد دارم، برای مدتی طولانی است که هیچ کرانچ یا چیزی مثل آن در این استودیو پیش نیامده است. این قطعا یکی از مواردی است که ما به عنوان یک استودیو به آن متعهد هستیم و ترجیح می‌دهیم برخی ویژگی‌ها را حذف کنیم تا باعث نشود کارمندان زندگی خارج از کار خود را از دست بدهند."

مایکروسافت مدتی است که استودیوی Obsidian را خریداری کرده و این سوال باقی می‌ماند آیا این استودیو می‌تواند این شرایط را زیر مالکیت مایکروسافت حفظ کند یا خیر اما احتمالا همین‌طور خواهد بود.

The Outer Worlds در تاریخ 3 آبان برای PC ،PS4 و Xbox One و مدتی بعد هم برای Switch عرضه خواهد شد. همچنین بازیکنان PC و Xbox قادر خواهند بود بوسیله Game Pass بازی را بطور رایگان در زمان عرضه تجربه کنند.