Menu

مدیر عامل Microsoft: اتاق نشیمن همچنان مکان بسیاری مهمی برای بازی کردن است، قرار نیست این روند را تغییر دهیم

مدیر عامل شرکت Microsoft آقای ساتیا نادلا اخیرا مصاحبه‌ای را با مجله Fortune انجام داده که تمرکز ویژه‌ای بر گیمینگ، بعنوان یکی از بخش‌های مورد توجه Microsoft، دارد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTech، مدیر عامل شرکت Microsoft طی این مصاحبه اعلام کرده است اتاق‌های نشیمن همچنان از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که مردم در آنجا به بازی کردن می‌پردازند و به همین دلیل ساخت کنسول‌های گیمینک همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

"اتاق نشیمن تنها جایی نیست که مردم در آنجا به بازی کردن می‌پردازند — بلکه مکان بسیار مهمی است که مردم همچنان در آنجا به تجربه بازی‌های ویدیویی مشغول می‌شوند."

"ما همچنان کنسول خود را دوست داریم، قرار است کنسول دیگری را نیز عرضه کنیم. می‌خواهیم از آن حمایت کنیم چرا که فکر می‌کنیم همچنان افرادی وجود دارند که خواهان تجربه بازی‌ها بر روی کنسول هستند."

"حقیقت این است که مردم همچنین بازی کردن بر روی PC را هم دوست دارند. محصولی بهتر از سیستم عامل Windows را نمی‌توانیم به آنها معرفی کنیم و هر کاری که از دستمان بر آمده انجام داده‌ایم تا نظر سازندگان را به این پلتفرم جلب کنیم. اما اکنون قرار است کارهای خیلی بیشتری برای PC انجام دهیم."

"با پروژه xCloud، می‌توانیم به افراد این دسترسی را بدهیم که بر روی دستگاه موبایل خود به تجربه بازی‌های AAA (معادل بلاکباسترهای هالیوودی) بپردازند. این پروژه نوپا، بیشتر یک امکان جدید است و نباید از آن بعنوان رقیبی برای تجربه کلاسیک گیمینگ (اتاق نشیمن) یا تجربه‌ای اشتباه و غیر منطقی یاد کرد. می‌توان اینطور تصور کرد که اتاق نشیمنی که تاکنون در آن بر روی کنسول خود به بازی کردن می‌پرداختید، حال بزرگ‌تر شده و امکان جدیدتری به آن اضافه شده که می‌توان آنرا هم تجربه کرد."

صحبت‌های مدیر عامل Microsoft تایید می‌کند که Project xCloud اصلی‌ترین دلیل این غول ردموندی در تصاحب استودیوهای گیمینگ و گسترش مجموعه عناوین Xbox Game Pass بر روی Xbox و PC است. با Project xCloud شرکت Microsoft به دنبال گسترش بازار خود تا هند و آفریقا و افزایش هر چه بیشتری مشتریان خود در آمریکای شمالی و اروپا است.

با این حال، خود Microsoft هم می‌داند که بعید است کنسول گیمرها به این زودی‌ها به یک تجربه گیمینگ جایگزین رو آورند. کنسول بعدی Microsoft با اسم رمز Project Scarlett در تعطیلات سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.