Menu

کنسول PS5 با قیمت 1050 دلار در یک فروشگاه برای پیش‌خرید قرار گرفت

شرکت سونی هنوز از کنسول بازی بعدی خود یعنی PlayStation 5 رونمایی نکرده اما فروشگاه سوئدی MediaMarkt از حالا آن را برای پیش‌خرید قرار داده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، رسانه آلمانی PC Games Hardware.de متوجه شده که علاقه‌مندان می‌توانند کنسول نسل بعدی PlayStation را از حالا با قیمت 9999 کرون سوئد (1050 دلار آمریکا/950 یورو) پیش‌خرید کنند. جزئیات بیشتر از این کنسول در فروشگاه مورد نظر دیده نمی‌شود گرچه سخت‌افزاری که قبلا شایعه شده بود، در بخش مشخصات آن قرار گرفته است. با توجه به اینکه Sony هنوز تاریخ انتشار PS5 را مشخص نکرده، این فروشگاه هم فاقد تاریخ عرضه است.

این قیمت به احتمال زیاد یک عدد تجاری و موقتی است که این فروشگاه ثبت کرده اما مارک سرنی در گذشته گفته بود قیمت PS5 "با توجه به مجموعه ویژگی‌های پیشرفته آن، جالب و وسوسه‌انگیز خواهد بود." چه با ویژگی‌های پیشرفته و چه بدون آن‌ها، قطعا کمتر بازیکنی حاضر به پرداخت بیش از 1000 دلار برای خرید یک کنسول خانگی است.

طبق مصاحبه Wired با مارک سرنی در اوایل سال جاری، کنسول PS5 یک ارتقای ساده نسبت به PS4 نخواهد بود. در این مصاحبه گفته شده بود: "پردازنده این کنسول از نسل سوم AMD Ryzen است و دارای هشت هسته از میکروچیپ 7 نانومتری Zen 2 خواهد بود. کارت گرافیک آن که مدل سفارشی از خانواده Radeon’s Navi محسوب می‌شود، از ویژگی Ray Tracing پشتیانی می‌کند؛ تکنیکی برای نورپردازی و شبیه‌سازی آن در تعامل پیچیده با محیط‌های 3D."

علاوه بر پردازنده و کارت گرافیک جدید، کنسول جدید سونی یک "تغییر دهنده واقعی در شرایط بازی" را ارائه می‌دهد. این مورد، یک SSD سفارشی است که صفحه‌های بارگزاری را تا کمترین حالت ممکن کاهش خواهد داد. سازندگان زیادی به تحسین قدرت پردازشی این کنسول پرداخته‌اند و شایعات حاکی از آنند که واحد پردازش شتاب‌یافته آن (APU)، عملکرد بهتری نسبت به کارت گرافیک GTX 1080 دارد.