Menu

Rutger Hauer، ستاره‌ی فیلم Blade Runner و بازی Kingdom Hearts 3 در 75 سالگی در گذشت

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، امروز خبری در فضای مجازی انتشار یافت، بازیگری که عمدتاً به خاطر فیلم سینمایی کلاسیک Blade Runner شناخته می‌شد یعتی راتگر هاور (Rutger Hauer) در 28 تیر ماه پس از کلنجار رفتن با بیماری به دیار باقی شتافت. هاور 75 سال سن داشت.

با اینکه هاور اکثراً به واسطه حضور در فیلم‌های سینمایی از جمله Blade Runner ،Batman Begins و The Hitcher شناخته می‌شد، در سال‌های اخیر به کار کردن روی بازی‌های ویدئویی نیز روی آورده بود. آقای هاور در ساخته‌ی 2017 استودیوی Bloober Team یعنی Observer نقش داشت که در این بازی هم از ظاهر و صدای ایشان استفاده شد. در عنوان Observer هاور نقش کارآگاهی به نام دنیل لازارسک (Daniel Lazarsk) را ایفا می‌کرد.

Bloober Team به دنبال منتشر شدن خبر مرگ وی، بیانیه‌ی زیر را به اشتراک گذاشت؛

«کار کردن با شما افتخاری بود. در آرامش بخواب.

"تمام این دقایق در طول زمان گم می‌شوند، درست مثل اشک در باران." (دیالوگی از Blade Runner)

ولی برای ما اینطور نیست. همیشه در قلب و ذهن ما باقی خواهی ماند.»

هاور حتی بازی‌های جدیدتری نیز در کارنامه‌ی خود دارد، او در Kingdom Hearts 3 که در سال جاری منتشر شد نقش شخصیت منفی Master Xehanort را ایفا کرد. ایشان پس از مرگ صداگذار پیشین این شخصیت یعنی Leonard Nimoy که در Star Trek هنرنمایی کرده بود، جایگزین صدای کاراکتر Xehanort شد. تا زمان به اشتراک گذاشته شدن این خبر، بیانیه‌ای از سوی Square Enix در رابطه با مرگ هاور منتشر نشده است.

موقعیت‌های این چنینی همواره باعث ناراحتی هستند ولی باعث دلگرمی است که هنرمندانی مثل هاور می‌توانند تا سال‌ها با نقش‌ها و کارهای خود در ذهن‌ها باقی بمانند. حتی با اینکه دیگر راتگر را در میان خود نداریم، مطمئناً تشکرهای بسیاری بابت حضور او در بازی‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خواهیم شنید.