Menu

بازی Tetris Effect VR با وجود اینکه در انحصار فروشگاه Epic است، برای اجرا به Steam نیاز دارد

اتفاق جالب و خنده‌داری میان عناوین انحصاری فروشگاه Epic در PC رخ داده است. به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، اوایل روز گذشته، Enhance بازی Tetris Effect را به‌طور انحصاری برای فروشگاه Epic منتشر کرد. با این حال، به دلیل اینکه بازی از ویژگی واقعیت مجازی Steam استفاده می‌کند، برای اجرا به خود Steam هم نیاز دارد.

اساسا اتفاقی که الان افتاده بدین صورت است که یک بازی انحصاری فروشگاهی خاص، به اشتراک یک فروشگاه دیگر برای اجرا نیاز دارد و در غیر این صورت اجرا نمی‌شود که واقعا خنده‌دار است.

همان‌طور که گفته شد، Tetris Effect از واقعیت مجازی استیم (SteamVR) استفاده می‌کند اما سازندگان آن می‌توانند به‌راحتی برای رفع این مشکل OpenVR را مورد استفاده قرار دهند که البته آن هم نسخه‌ای SteamVR است ولی نیازی به استیم برای اجرا ندارد. مشخصا کار عقلانی باید همین می‌بود ولی سازندگان SteamVR را در فایل‌های آن جا داده و سپس عنوان خود را به‌طور انحصاری برای فروشگاه Epic که رقیب استیم است منتشر کرده‌اند.

خارج از این موضوع، به‌نظر می‌رسد Tetris Effect پورت بسیار خوبی برای PC باشد. بازی شامل پشتیبانی از رزولوشن 4K و بالاتر، نرخ فریم آزاد و پشتیبانی از مانیتورهای Ultra-Wide به‌همراه گزینه‌های گرافیکی گسترده دیگری برای تجربه واقعیت مجازی یا 2K می‌شود.

با این حال، از هر دیدی نگاه کنیم، عدم اجرای Tetris Effect VR بدون استیم خنده‌دار است، مخصوصا اینکه بازی برروی این فروشگاه برای خرید در دسترس قرار نگرفته است.