بهنظر میرسد هفته گذشته گیمپلی جدیدی از Cyberpunk 2077 برای مطبوعات لهستان به نمایش در آمده و به همین ترتیب شاهد به اشتراک گذاری اطلاعات جدید زیادی از این بازی نقشآفرینی هستیم.
به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، اطلاعات پیشرو از 3 وبسایت لهستانی WP GRY، Miastogier و Onet منتشر شدهاند که برای تماشای گیمپلی Cyberpunk 2077 دعوت بودند.
در Cyberpunk 2077 بازیکن میتواند بدون پیاده شدن از موتور یا ماشین با شخصیتهای دیگر گفتوگو کند. عملکرد این نحوه از گفتوگو مانند سیستم کلاسیک صحبت کردن با شخصیتها خواهد بود و CD Projekt RED نمونهای از آن را نشان داد.
گروههای مذهبی نقش پررنگی در Night City خواهند داشت، بازیکنان قادر به خرید لباس از بازرگانان هستند، رباتها میتوانند از فواصل دور هک کنند، بازیکنان اجازه انجام ارتقاهای کوچک را دارند، مینیگیمهای مربوط به هک کردن بسته به تاسیساتی که مورد هدف شماست متفاوت خواهند بود و Inventory (لیست وسایل حمل شده) هم با توجه به وزن وسیلهای که حمل میکنید محدودتر میشود.
شما در ادامه میتوانید تمام جزئیات جدید بازی Cyberpunk 2077 را بخوانید. همانطور که میبینید، این بازی بسیار فوقالعاده بهنظر میرسد و بهشدت منتظر آن هستیم:
- برخی بازرگانان و فروشندگان برای مدتی محدود یا در زمانی خاص آیتمهای منحصر بهفردی را ارائه میدهند یا برای وسایل خود تخفیف میزنند
- شما میتوانید لباسهای متنوعی مثل ژاکتهای بلند، کتونیهای ورزشی، تیشرت و … را بخرید
- اگر کلاس نترانر (Netrunner) را انتخاب کنید، میتوانید برنامههای مختلفی بخرید که یک مثال برای شما میزنیم: برنامهای میتوانید بخرید که با آن قادر به خاموش کردن چشمهای سایبرنتیک (Cybernetic) خواهید بود
- با پیشرفت شما در مهارتهای هک کردن، گزینههای در دسترس از یک در باز کردن ساده تا کنترل دوربین، برجهای متحرک و مواردی دیگر گسترش مییابند
- مینیگیمهای هک کردن بسته به تاسیساتی که مشغول هک آن هستید، متفاوت خواهند بود
- رباتها هم میتوانند از فواصل دور هک کنند
- ارتقاها فقط توسط یک متخصص برای شما انجام میشود ولی تغییرات جزئی مثل اضافه کردن سم به شمشیر برای قویتر کردن آن توسط خودمان امکانپذیر خواهد بود
- شما میتوانید با پیدا کردن یک مربی برای تمرین یا تزریق داروهای خاص، مهارتهای خود را ارتقا دهید
- میزان کمبود یک اشیا و در دسترس بودن آن در فروشگاهها مشخص میشود؛ هر چه یک آیتم کمیابتر باشد، به اعتبار بیشتری در خیابانها نیاز دارید تا یک فروشنده آن را به شما بدهد
- اعتبار خیابانی شما همچنین کیفیت اجزای قابل خرید برای ساختوساز (Crafting) را افزایش خواهد داد
- نحوه نشان دادن میزان آسیبی که از دشمنان دریافت میکنید، نسبت به نمایش گیمپلی E3 متفاوت شده و حالا سازندگان روشهای دیگری برای نشان دادن حجم آسیب دریافتی از دشمنان یافتهاند تا صفحه پر نشود (اعداد هنوز هم در صفحه میآیند اما در مقادیر کمتر)
- لیست وسایل حمل شده توسط شما با توجه به وزن اجزایی که حمل میکنید محدودتر خواهد شد
- وقتی V یک بطری شیشهای را برروی جمجمه یکی از دشمنان خورد میکند، این کار باعث بهوجود آمدن جلوههای خونین میشود و تکههای خورد شده شیشه همچنان برای مبارزه با دشمنان دیگر قابل استفاده خواهند بود
- مثالی از یک بحث تعاملی میان V و Placide در نمایش گیمپلی: در طول گفتوگو، یکی از پیروان با پیامی وارد اتاق میشود و اگر شما دوربین را به سمت او ببرید، گزینههای دیالوگ جدیدی بهوجود میآیند که طبق گفته سازندگان، در صورت استفاده از آنها میتواند برروی صحبت با Placid هم تاثیر بگذارد
- وقتی Placide شما (V) را مجبور میکند برای بازبینی شدن به شبکه متصل شوید، در صورت انتخاب کلاس بچه خیابانی (Street Kids) امکان ایجاد تداخل در این فرایند وجود دارد چون فقط یک بچه خیابانی میداند باندهای خلافکار چگونه کار میکنند
- جزئیات بیشتر از باسفایت Sasquatch: این مبارزه در اتاق کوچکی با اشیای قابل تعامل شکل میگیرد. این باس میتواند از آیتمهای درون اتاق استفاده کند تا نگذارد ما به پشتسر او برویم البته بسته به تصمیمات شما، امکان نجنگیدن با این باس هم وجود دارد
- هر ویژگی و مهارت تا سطح 10 قابل ارتقاست. همچنین 60 ارتقای فرعی هم برای قویتر شدن وجود دارد (هر مهارت شامل 5 نوع ارتقای فرعی است) که هر یک از اینها هم تا 5 سطح بهبود مییابند
- شما میتوانید مهارتهای خود را با داروهای دوپینگ مخلوط کنید تا مثلا در هنگام هک کردن، گذر زمان کند و اسلو موشن شود تا زمان بیشتری داشته باشید. از این قابلیت در طول مبارزه با یک کلاس Animal استفاده شد تا زمان بیشتری برای هک کردن آن داشته باشند
- شخصیت V در طول این نمایش از گیمپلی در سطح 18 و با اعتبار خیابانی 12 بود. Brigitte سطح 45 بود و بالاترین سطح را در بین شخصیتهای نمایش داشت
- اگر یک راننده را برای سرقت از ماشینش پیاده کنید و پلیس یا گروه خلافکاری در همان نزدیکیها باشد، واکنش خشونتآمیزی در انتظارتان خواهد بود
- وقتی بخواهید روند یک ماموریت اصلی را متوقف کنید، با ماموریتهای فرعی زیادی روبهرو خواهید شد. به غیر از آن، رویدادهای زیادی در سطح شهر رخ میدهند و نحوه برخورد شما با آنها ممکن است به ایجاد یک ماموریت دیگر منجر شود. علاوه بر این، Night City فعالیتهای زیادی برای انجام دادن خواهد داشت. بر خلاف The Witcher 3، دیگر تابلویی برای خواندن و انتخاب ماموریتها وجود ندارد. البته با ارتقای بینایی، میتوان نقاط قابل توجه و مهم شهر را در نقشه مشخص و برجستهسازی کرد.
- Braindance بخش مهمی از شبیهسازی خاطرات یک شخص است
- در Cyberpunk 2077 همه به یک شکل ارتقا نمییابند. ثروتمندان فقط از نظر دارایی ارتقا خواهند یافت و دیگران هم دوست ندارند با اعتقادات مذهبی و ملحق شدن به یک گروه دینی پیشرفت کنند. ایده سازندگان این است که یک جامعه متفاوت و غیر مشابه خلق کند
- روانشناسی سایبری (Cyberpsychose) در بازی وجود دارد. شخصیت ما نمیتواند به آن برسد اما از طریق ماموریتهای داستانی و اتفاقات اسکریپت شده و هماهنگ با روایت، میتوان آسیبهای وارد به ارتقاها را دید.
- مذهب و گروههای دینی هنوز در Cyberpunk 2077 نقش پررنگی دارند. چشمانداز سازندگان از Cyberpunk 2077، خلق یک جهان جایگزین نیست بلکه تداوم و ادامه دنیای ما را نشان میدهد. برای مثال، مسیحیت هنوز هم در بازی دیده میشود و حتی یک جناح برای آن در نظر گرفته شده است.
- یک ژورنالیست گفت وجود مذهب و گروههای دینی در بازی احتمالا برای ایجاد تهمت و رسوایی است که CD Projekt RED در پاسخ گفت: "ما از هیچ مبحث و موضوعی دوری نمیکنیم، حتی اگر باعث توهین به احساس برخی افراد شود اما در عین حال قضاوت نمیکنیم که چه چیزی خوب است و چه چیزی بد."
- نوع شخصیت شما در بازی تاثیر زیادی خواهد داشت. شما لزوما یک مرد یا زن را انتخاب نمیکنید. یک شخص میتواند در بازی بدن مردانه با ویژگی، صدا و موهای زنانه داشته باشد! نوع صدای شما بر نحوه رفتار شخصیتهای دیگر با شما تاثیر میگذارد
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ 28 فروردین 1399 برای PC، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. ضمنا نمایش گیمپلی آن را در همایش PAX West 2019 میبینیم.