Menu

نماینده Bandai Namco در مورد گیمپلی، مکانیک‌های کلیدی، طراحی محیط و باس‌فایت‌های منحصر به فرد Code Vein صحبت می‌کند

عنوان Code Vein به طور حتم یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تابستان برای طرفداران نقش آفرینی و به خصوص دوست‌داران سری Souls می‌باشد. به گزارش پردیس‌گیم، چندی پیش وبسایت GamingBolt مصاحبه‌ای با "استفن آکانا"، مدیر ارشد برند در Bandai Namco، ترتیب داد که در جریان آن متوجه بسیاری از مکانیک‌ها و جزئیات مختلف Code Vein، بازی نقش‌آفرینی جدید این شرکت، شدیم.

در جریان این مصاحبه از آکانا خواسته شد که در مورد مکانیک‌های نقش آفرینی و سیستم پیشروی بازی صحبت کند.

آکانا در این باره گفت:

"با شکست دادن دشمنان، می‌توانید Hazeها را جمع آوری کنید و Hazeها به شما این توانایی را می‌دهند که گیفت‌ها(یک از مکانیک‌های اصلی قدرت در بازی) و مهارت خاص خود را تقویت کنید. کشف و بدست آوردن آیتم نیز در بازی وجود دارد حال چه به دنبال سلاح‌ها باشید و چه آیتم‌های ویژه را جست و جو کنید، محیط بازی فرصت‌های زیادی را به شما ارائه می‌دهد. مکانیک‌های نقش آفرینی مختلفی در بازی تعبیه شده است. شخصی‌سازی در بهترین حالت قرار دارد و باید به این موضوع فکر کنید که در چه مسیری می‌خواهید کارکتر خود را قدرتمند کنید."

آکانا در مورد سیستم گیفت‌ها و عملکرد آن با سیستم مبارزه بازی گفت:

"گیفت‌ها همگی با Blood Codeها گره خورده‌اند. بنابراین می‌توانید به Blood Codeها به عنوان کلاس‌ شخصیت خود نگاه کنید. با هر کدام از این Blood Codeها می‌توانید گیفت‌های خاصی را باز کنید. زمانی که شما در آن گیفت‌ها استاد شدید، می‌توانید مهارت خود را به حداکثر برسانید و سپس قابلیت جا به جایی Blood Code پدید می‌آید، بر خلاف بسیاری از بازی‌های دیگر که در آن‌ها یک کلاس را انتخاب می‌کنید و مجبور هستید با آن بازی را به اتمام برسانید، در Code Vein به سادگی می‌شود رویه و کلاس را از طریق Blood Codeها تغییر داد و از میان آن‌ها بهترین را مطابق شرایط انتخاب کرد."

پس از توضیحات بالا از آکانا سوال شد که "آیا دنیای بازی بیشتر شبیه به یک عنوان دنیای‌باز وسیع است و یا این که طراحی مراحل آن به گونه‌ای متصل بهم(همانند عناوین Metroidvania و Dark Souls) شکل گرفته است؟" او در جواب گفت:

"دنیای‌بازی سیاه‌چال‌هایی به هم متصل است."

آخرین سوال مطرح شده از این قرار بود که "چگونه به ما اطمینان می‌دهید که Code Vein شامل باس‌ فایت‌های منحصر به فرد می‌شود؟" در جواب گفته شد:

"وقت و تلاش زیادی صرف طراحی هر یک از باس‌های بازی شده است. در مورد باس‌های مختلف باید موارد مختلفی را به یاد داشته باشید. در جایی از بازی با یک باس مواجه می‌شوید که به سم مقاوم نیست و شما یک راه برای شکست آن دارید اما این باعث نمی‌شود که همیشه یک تاکتیک جوابگو باشد. تنوع زیادی در مورد اندازه،سرعت و شیوه مبارزه باس‌های مختلف وجود دارد و شما باید همیشه ذهن خود را برای روش رویارویی با هر یک از این باس‌ها باز نگه دارید."

نظر شما در این باره چیست؟