Menu

مدیر عامل Take-Two انتظار دارد در آینده بازی‌های بیشتر و کوتاه‌تری را عرضه کنند

شرکت Take-Two Interactive و زیرمجموعه‌های آن یعنی Rockstar Games و 2K Gamesعادت دارند بازی‌های خود را دیر به دیر منتشر کنند. جدا از عنوان سالیانه‌ی ورزشی NBA 2K، سایر بازی‌های Take-Two مثل Borderlands 3 و Red Dead Redemption 2 فرایند توسعه‌ای حدوداً هفت یا هشت ساله را به خود دیده‌اند. این نوع بازی‌سازی کاملاً با روند کاری سایر ناشرین عناوین سالیانه‌ای من جمله سری Assassin’s Creed و Call of Duty متفاوت است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، طی مصاحبه‌ای با GamesIndustry.biz، مدیرعامل Take-Two، استراس زلنیک (Strauss Zelnick) گفته که انتظار دارد از این به بعد سرعت انتشار بازی‌های خود را افزایش دهند. موفقیت و محبوبیت GTA Online باعث شد Take-Two تا مدت‌ها به زحمت اضافی نیافتد ولی همینطور که کم کم وارد نسل جدیدی از بازی‌های ویدئویی می‌شویم، این کمپانی همقصد دارد پدال گاز را تا انتها فشار می‌دهد.

«نمی‌توانم تصور کنم این روند بیش از این ادامه پیدا کند. در واقع، انتظار دارم این فرایند در خیلی از موارد فشرده‌تر شود. توانایی و قابلیت ما برای درگیر کردن مصرف‌کنندگان بر پایه‌ی خدمات دنباله‌دار موجب شده فشار کمتری را برای عرضه‌ی عنوان‌های به کلی جدید تحمل کنیم. ولی سعی داریم خط تعادل بین زمانی که توسعه‌دهندگان برای پیاده‌سازی حداکثر توانشان احتیاج دارند و چیزی که بازیکنان می‌خواهند پیدا کنیم. و باور ما این است که استراحت دادن به بازی‌ها چیز فوق‌العاده‌ایست… اما به نظرم هشت سال {بین بازی‌های جدید Rockstar} احتمالاً بیش از حد زیاد است.»

خب، حالا Take-Two چطور می‌خواهد بازی‌های بیشتری را عرضه کند؟ اینطور که پیداست، با تیم‌های بزرگ‌تر و البته بازی‌های کوچک‌تر. به نظر باید با روزهایی که Rockstar بازی‌های جهان آزاد عظیم‌الجثه‌ای را در اختیار هواداران می‌گذاشت خداحافظی کنیم…

احتمال دارد در برخی موارد بازی‌ها اندکی نسبت به قبل کوتاه‌تر باشند. شاید قابلیت منتشر کردن محتویات برای یک بازی در مدت‌ها پس از عرضه‌ی اولیه یک عنوان پر طرفدار به این معنی باشد که دیگر در اولین روز لانچ شاهد محتویات گسترده‌ی قبلی ساخته‌ای این شرکت نباشیم.

اگر وقت کافی دارید، پیشنهاد می‌کنیم متن کامل مصاحبه را که طی آن زلنیک درباره‌ی مباحث جالبی مثل قابلیت backward compatibility در کنسول‌های نسل بعد و همچنین ترکیب و متحد کردن صنعت گیمینگ صحبت می‌کند اینجا مشاهده کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید بازی‌های بیشتر اما کوتاه‌تر از Rockstar چیزی است که بتوانید با آن کنار بیائید، یا عنوان‌های «غول پیکر که هر دهه یک بار منتشر می‌شوند» گزینه‌ی ترجیحی شماست؟