Menu

سبک وزن‌ترین خودروهای کمپانی پورشه

برای علاقه‌مندان به اتومبیل‌های اسپرت، وزن خودرو یکی از مسائل با اهمیت است و نسبت وزن به قدرت در اتومبیل اسپرت یکی از نکاتی است که بسیار در میان طرفداران این نوع خودروهای مورد توجه قرار می‌گیرد. خودروسازان آلمانی و به ویژه پورشه همواره با استفاده از لوازم یدکی خودروهای آلمانی سبک وزن و سایر تکنیک‌های فنی ویژه هر مدل وزن خودرو را به حداقل می‌رسانند.

کمپانی پورشه در میان سایر خودروسازان در این زمینه پیشرو است و در طراحی مدل‌های جدید، ساخت قطعات و تامین لوازم یدکی پورشههمواره این مساله را مد نظر دارد. تیم تبلیغاتی این کمپانی اخیرا در سری برنامه‌های تبلیغاتی خود به معرفی پنج خودروی سبک‌وزن تاریخ پورشه می‌پردازد که دانستن آن برای علاقه‌مندان خالی از لطف نیست.

جاده‌ای که برای تست این اتومبیل‌ها در سری مسابقات هیل کلایمب انتخاب شده بود، جاده‌ای کوهستانی با پیچ‌های تند و ملایم بود. این سری مسابقات در چندین دوره قبل و بعد از جنگ جهانی دوم و بیشتر با هدف معرفی و نمایش سبک‌وزن‌ترین مدل‌های کمپانی پورشه برگزار شد.

پورشه 911 کاررا RS 2.7 اسپرت

این اتومبیل از جمله خودروهای سری کاررا 2.7 RS بود که در سال 1973 در دو تیپ مختلف اسپرت و تورینگ و به منظور شرکت در مسابقات فدراسیون جهانی اتومبیلرانی تولید شده و به بازار عرضه شد. این خودرو کوپه با اختلاف وزنی 100 کیلوگرمی با همتای تورینگ خود در مجموع 975 کیلوگرم وزن داشت. کاهش وزن مدل کوپه با استفاده از قطعات و لوازم یدکی سبک نظیر صندلی‌های مسابقه‌ای ریکاور و حذف برخی قسمت‌ها مانند صندلی‌های عقب، آفتاب‌گیر جلو، فضای بار داشبورد، فضای کنار درها و ساعت اتومبیل ممکن شد. این مدل دارای موتوری با قدرت 210 اسب بخار بود و در نتیجه شتاب و سواری بی‌نظیری داشت.

پورشه 906 کاررا 6

مدل 906 کاررا 6 در سال 1966 تولید شد و خودروی مسابقه بود که مجوز تردد جاده‌ای نیز داشت و همین باعث جذابیت آن شده بود. این مدل از پورشه در ابتدا با هدف فیلمبرداری از مسابقات اتومبیلرانی ساخته شد. به منظور سبک کردن وزن خودرو علاوه بر استفاده از قطعات و لوازم یدکی پورشه سبک وزن، در ساخت بدنه از فایبرگلاس استفاده شد و بدین ترتیب این خودرو با موتور 6 سیلندر و دارا بودن قدرت 210 اسب بخار تنها 675 کیلوگرم وزن داشت. البته این وزن مختص مدل شش سیلندر بود و مدل 8 سیلندر این اتومبیل نیز سبک وزن بود و در مسابقات هیل کلایمب مورد استفاده قرار گرفت. این اتومبیل در کلاس خود موفق به شکست فراری دینو P206 و کسب مقام نخست مسابقات شد.

پورشه SL 356

این مدل کوپه در سال 1948 تولید شد و یکی از زیباترین مدل‌های اسپرت کمپانی پورشه به حساب می‌آید. در نام این مدل دو حرف SL به معنای "فوق سبک" است و همین کافی است تا به هدف و نحوه ساخت آن در سال 1948 پی ببرید. پورشه 356 نخستین اتومبیل کمپانی پورشه بود که در سال 1951 در مسابقات 24 ساعته لمانز به قهرمانی رسید. بدنه این خودرو از جنس آلومینیوم بود و با دارا بودن 70 است بخار قدرت، وزنی حدود 640 کیلوگرم داشت. طراحی این مدل پورشه کاملا منحصر به فرد است و با دارا بودن توانایی فنی خوب، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های پورشه به شمار می‌آید.

در واقع تمامی خودروهای آلمانی اسپرت که معروفترین آن‌ها متعلق به کمپانی پورشه است، دارای کیفیت بالا و ظاهر زیبایی هستند و هر یک دارای طرفداران خاص خود هستند. بنابراین معمولا صاحبان این خودروها به خوبی از آن‌ها نگهداری کرده و این خودروها نیز هم به دلیل کیفیت بالا و هم شرایط نگهداری خوب کمتر به تعویص لوازم یدکی احتیاج پبدا می‌کنند اما در صورت نیاز به تعویض قطعات باید حتما از لوازم یدکی خودروهای آلمانی و به ویژه از لوازم یدکی پورشه اصلی در تعمیر آن‌ها استفاده شده و حتما آن‌ها را به دست متخصصان و تکنیسین‌های کارآزموده در این زمینه بسپارید.

پورشه فرمول 2718

این مدل مخصوص مسابقات فرمول 2 بود و طول آن فقط 90 سانتی‌متر بود اما با ظاهر کوچک خود همواره یکی از کابوس‌های تیم مقابل و سایر خودروسازان آلمانی بود. این مدل اصیل که در ساخت آن از قطعات و لوازم یدکی خودروهای آلمانی اصل و بسیار با کیفیت آن زمان استفاده شده بود، در اصل دو سرنشینه بود اما بعدها برای پایین آوردن وزن خودرو آن را به تک سرنشینه تبدیل کرده و این اتومبیل با دارای بودن قدرتی معادل 150 اسب بخار فقط 456 کیلوگرم وزن داشت و پس از آن جواز شرکت در مسابقات فرمول دو را پیدا کرد.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.