Menu

Call of Duty Black Ops 4 در ابتدا یک کمپین منحصر به فرد داشته است؛ افزودن بخش بتل رویال یک تصمیم لحظه آخری بود

عنوان Call of Duty: Black Ops IIII یکی از درخشان‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های چند نفره‌ی شوتر سال گذشته بود و طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. یکی از تغییرات شاخص این بازی، عدم وجود بخش کمپین داستانی در آن بود و در عوض یک حالت بتل رویال با نام Blackout به آن اضافه شد. اکنون طبق اعلام یکی از معتبرترین و مطرح‌ترین خبرنگاران حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی، این بازی در ابتدا یک کمپین منحصر به فرد در خود داشت و اضافه کردن بتل رویال به آن، یک تصمیم لحظه آخری بوده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGaming، جیسون شریر (Jason Schreier)، خبرنگار وب سایت Kotaku به تازگی مقاله‌ی جالبی منتشر کرده که در آن به وضعیت ساخت و توسعه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops IIII پرداخته است. این عنوان در ابتدا یک بخش کمپین داشته که البته با محوریت حالت چند نفره‌ی دو بازیکن در برابر دو بازیکن بوده، اما توسعه دهندگان این بازی عنوان در استودیوی Treyarch تصمیم گرفتند تا به دلیل نگرانی‌هایی از بابت مشکلات تکنیکی، کمبود زمان و بازخوردهای منفی از سوی تسترهای بازی آن را کنسل کنند.

جیسون شریر در این رابطه می‌نویسد: "بازی Black Ops 4 بعد از داستان‌های Black Ops 3 جریان داشت و شما باید همراه با یک همراه، در مقابل هدف‌های انسانی که بازیکنان واقعی بودند مبارزه می‌کردید (البته اگر قصد تجربه‌ی بازی به صورت تکنفره را داشتید می‌توانستید یار و دشمنان خود را با بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی عوض کنید.). هر سمت، یکی از فکشن‌های بازی را انتخاب می‌کرد و باید دشمنان خود را با استفاده از وسایل و روش‌های مختلف در یک جهان پسا آخرالزمانی از پا در می‌آورد. به طور مثال، یک سمت باید به یک محموله حمله می‌کرد و سمت دیگری باید از آن دفاع می‌کرد. یا حتی در حالتی یک سمت باید از یک خبرنگار محافظت می‌کرد، در حالی که سمت دیگر قصد به قتل رساندن آن را داشت. هر ماموریت به شما امکان مبارزه با تیم‌های مختلف را می‌داد و در صورت موفقیت می‌توانستید مانع پیشرفت دیگران شوید. همچنین در بعضی از لحظات داستان، شما می‌توانستید اگر از تصمیم فکشن خود راضی نیستید، آن را عوض کنید."

همچنین شریر اعلام کرد که تیم Treyarch در ابتدا هیچ برنامه‌ای برای ساخت حالت بتل رویال براین بازی نداشت، اما بعد از کنسل شدن توسعه‌ی بخش کمپین بازی، Black Ops 4 تنها دو حالت سنتی چند نفره و زامبی را شامل می‌شد. پس تیم توسعه دهنده به منظور جلوگیری از کمبود محتوا، تصمیم گرفت بعد از موفقیت بازی‌های PlayerUnknown's Battlegrounds و Fortnite حالت بتل رویال را به بازی اضافه کند. او تائید کرد که ساخت این حالت که Blackout نام دارد، از اوایل سال 2018 شروع شد و آن‌ها کمتر از یک سال برای توسعه‌ی آن وقت داشتند. نظر شما در این رابطه چیست؟