Menu

چرا Call of Duty: Black Ops 4 بخش داستانی سنتی را ندارد

Call of Duty امسال سنت‌شکنی کرده و مانند عنوان‌های قبلی شامل بخش داستانی نمی‌شود. اما چرا؟ به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، سران استودیو Treyarch دیوید واندرهار (David Vonderhaar) و دن بانتینگ (Dan Bunting) در مصاحبه‌ای با Game Informer به این سوال پاسخ می‌دهند.

دن بانتینگ گفته است: "توسعه و ساخت یک سفر است. ایده‌ها و چیزهای متفاوت خیلی زیادی را امتحان می‌کنیم. بازی‌ای که ما داریم می‌سازیم در طول زمان رشد کرده است، و این تنها بخشی از توسعه است. من نمی‌توانم حتی یک بازی که ما ساخته باشیم به یاد بیاورم که تغییری شگرف در مرحله‌ی نمونه‌سازی نداشته باشد. اصلا نمونه‌سازی برای همین کار است. یک نمونه‌های اولیه مطرح میکنی؛ بعضی از آنها خوب جواب می‌دهند، بعضی از آنها خوب جواب نمی‌دهند و بیخیالشان می‌شوی. یک ایده‌ی جدید پیدا و بر روی آن تمرکز می‌کنی. ما سرگرمی را دنبال می‌کنیم."

واندرهار اشاره کرد که حالت Battle Royal این بازی، Blackout، نیز در طول مراحل توسعه تغییر زیادی کرده. واندرهار درمورد اینکه چطور بازی‌های ویدیویی می‌توانند در طی مراحل توسعه اساسی و چشمگیرانه تغییر کنند گفت: "این عادیست."

بانتینگ اضافه کرد که Treyarch زمانی که کار توسعه شروع شد انگیزه‌ی زیادی برای Black Ops 4 داشت. او تأکیید کرد که استودیو همیشه قصد داشت کاری کند Black Ops 4 در تمامی حالت‌ها یک تجربه‌ی کاملا اجتماعی باشد. واندرهار در ادامه گفت که Black Ops 4 هیچ‌وقت از لحاظ سنتی یک بخش داستانی نداشته. او گفت: "اصلا آن طور که مردم معمولا به آن اشاره می‌کنند یک بازی داستانی نبوده است؛ چطور می‌توان گفت اتفاقی برای چیزی افتاده که اصلا نبوده است. این یک بازی چندنفره (Multiplayer) بوده است."

مصاحبه‌گر اشاره کرد نکته‌ی جالبی است که مرحله‌ی نمونه‌سازی منجر به کنار افتادن بخش داستانی سنتی شد دقیقا در همان سالی که تیم سازنده یک حالت Battle Royal برای بازی ساخت. طرفداران ممکن است فکر کنند که آیا بخش داستانی برای این باز نگه داشته شده تا تیم سازنده بتواند تمام منابعش را به حالت Battle Royal اختصاص دهد، فکری که ممکن است باعث نارضایتی برخی افراد شود. بانتینگ سوال را مستقیما پاسخ نداد، اما گفت وفق پیدا کردن برای موفقیت Treyarch حیاتی است.

"به یک دلیلی همه چیز با هم خوب کار می‌کند. ما در داخل تیم یک فرهنگ وفق پیدا کردن ساخته‌ایم. مهم‌ترین جنبه‌ی توسعه‌ی بازی این است که بتوانید وفق پیدا کنید. اگر نتوانید به کاری که دارید انجام می‌دهید نگاه کنید و بگویید «این به اندازه‌ی کافی خوب نیست» یا «این چیزی نیست که ما می‌خواهیم» و «باید تغییری ایجاد کنیم»، اگر نتوانید خودتان این کار را بکنید، پس کاری که انجام می‌دهید وفق پیدا کردن نیست. به روشی رشد نمی‌کنید که دائما تجربیات هیجان‌انگیز به طرفدارانتان برساند."

درحالی که Black Ops 4 یک بخش داستانی سنتی ندارد، عناصر داستانی و روایتی را از طریق‌های دیگری خواهد رساند.

نایب‌رییس و سرپرست اجرایی Call of Duty رابرت کاستیچ (Robert Kostich) چند ماه پیش درمورد نبود بخش داستانی گفت: "ببینید، یک بخش داستانی اختصاصی نیست مثل آن چیزی که در گذشته بود. امسال ما داستان‌ها را به طرز متفاوتی می‌گوییم. ما فکر می‌کنیم جامعه‌ی ما شدیدا عاشق این بازی خواهد شد، چون خیلی چیزها برای ارائه کردن دارد."

"فکر نمی‌کنم که این تبدیل به یک مشکل شود. بنظر من چیزی که جامعه‌ی ما در آخر کار عاشق آن خواهد شد به گیم‌پلی و لذتی که به آن دارند برمی‌گردد. و من فکر می‌کنم این همان چیزی است که این بازی از آن بسیار زیاد دارد. این کار کمی با کارهایی که در گذشته انجام داده‌ایم متفاوت است."

Call of Duty: Black Ops 4 در ۲۰ مهر برای XBOX ONE ،PC و PS4 منتشر می‌شود. یک بتا برای حالت Battle Royal بازی، Blackout، هم‌اکنون بر روی PS4 در دسترس است و تا چند روز دیگر برای PC و XBOX ONE نیز در دسترس خواهد بود.