Menu

سم لیک: Max Payne 2 همیشه قرار بود آخرین Max Payne برای Remedy باشد

بهترین دوره و اوج استودیو Remedy Entertainment بازی Max Payne بود، عنوانی با سبک و سیاق نئو نویر سوم شخص شوتر که در زمان خود توانست سیستم روایت و گیمپلی بی‌سابقه‌ای را ارائه دهد. آن یک دوره تعیین کننده برای سم لیک به حساب می‌آید، کسی که نه تنها داستان بازی و ادامه‌اش را نوشت بلکه در نسخه اول از چهره خود برای شخصیت اصلی بازی استفاده کرد.

پس از دو نسخه عالی حق و حقوق Max Payne به Rockstar انتقال پیدا کرد، البته آن‌‌ها هم در نوع خود کار جذابی در رابطه با Max Payne 3 انجام دادند. اگرچه برای بسیاری از طرفداران قدیمی این سری، نسخه سوم به نزدیکی‌های عملکرد Remedy در رابطه با دو بازی اول هم نمی‌رسد. با توجه به گفته‌های شخص سم لیک، این استودیو مدت‌ها قبل از Max Payne 2 تصمیم گرفته بود بازی دوم آخرین Max Payne باشد و آن‌ها هیچوقت قصد ساخت نسخه سوم را در سر نداشتند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، لیک در مصاحبه‌‎ای با Screen Rant اعلام کرد که فروش پایین‌تر Max Payne 2 هیچ ربطی به وقفه در ساخت نسخه سوم ندارد چرا که حق و حقوق این IP به دنبال عرضه بازی اول به Take-Two انتقال یافت و در قرارداد ذکر شده بود Remedy یک بازی دیگر را توسعه می‌دهد و پس از آن دیگر نقشی در ساخت این سری ندارد و در نهایت حق و حقوق آن به Rockstar انتقال یابد.

سم لیک در این باره گفت:

"پس از این که نسخه اول بازی به انتشار رسید، حق و حقوق IP به Take-Two و Rockstar فروخته شد، بخشی از قرارداد به این نکته اشاره داشت که ما ادامه بازی اول را بسازیم. بنابراین می‌دانید با آن درکی که داشتیم این یک موقعیت خوب بود. ما عشق و علاقه زیادی به Max Payne داریم. ساخت آن خارق‌العاده بود و برداشت یک سری از ایده‌ها از نسخه اول و ساخت ادامه آن نیز بسیار جذاب و جالب بود اما در همین حین ما با این درک بازی دوم را ساختیم که آخرین نسخه این سری برای ما خواهد بود. بنابراین ما یک فرایند احساسی با این سری داشتیم و با آن خداحافظی کردیم. از دید یک سازنده باید بگویم که این یک روش خوب بود و همه چیز احساساتی تمام شد."

سم لیک در مورد Max Payne 3 که در سال 2012 توسط Rockstar عرضه شد گفت:

"بچه‌های راکستار، دن هَوسر و بقیه، در نقطه‌ای خاص از ساخت نسخه سوم سری با ما ارتباط برقرار کردند و از ما خواستند که بازی را انجام دهیم و در مورد آن نظر خود را اعلام کنیم که البته خیلی عالی بود و احترام آن‌ها را نشان می‌داد. یقینا این یک بازی راکستار به نظر می‌آمد و این برداشت آن‌ها و ایده خاص خودشان بود که البته بسیار جذاب و بی‌نظیر می‌باشد. به نظر من این بسیار بهتر بود که آن‌ها ایده خودشان را به کار بگیرند تا این که کار قدیمی‌ای که ما انجام دادیم را ادامه دهند و تکرار کنند."

از سال 2012 تا به این لحظه راکستار یک کلمه هم در مورد ادامه سری Max Payne حرفی نزده است و به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد بازی چهارم سری باشیم.

در این میان Remedy بر روی پروژه جدید خود با نام Control کار می‌کند که در سال 2019 برای Xbox One ،PC و PS4 عرضه خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟