استودیوی Bloober Team بازیهای ترسناکی مثل Layers of Fear ،The Observer و Blair Witch را ساخته است. در طول قسمت جدید برنامه Inside Xbox هم این استودیو از جدیدترین بازی ترسناک خود بهنام The Medium برای Xbox Series X و PC رونمایی کرد.
به گزارش پردیسگیم، Gamespot بهتازگی با ویجک پایکو (Wojciech Piejko)، طراح ارشد بازی The Medium، مصاحبهای درباره رویکرد سازندگان در ایدهها، استفاده از فناوری نسل بعد و ویژگی مرموزی که باعث شد این بازی برای یک دهه امکان ساختش وجود نداشته باشد صحبت کرد. او گفت:
"ما در Bloober متخصص ساخت بازیهای روانشناختی ترسناک هستیم اما این کار را فقط برای ترساندن مردم انجام نمیدهیم، بلکه قصد بررسی موضوع خاصی را داریم. Layers of Fear درباره کار و خانواده بود البته همچنان یک عنوان ترسناک است اما در نهایت با شما درباره موضوعات مهمتری صحبت میکند سپس The Observer را با روتخر هاور ساختیم و درباره اینکه چه چیزی ما را انسان میسازد بود. بعد از آن Blair Witch را داشتیم که داستانی در رابطه با گناه درونی که شما را از درون میسوزاند بود. این فلسفه ما در ساخت بازیهاست.
The Medium عنوانی درباره زاویه دیدهای مختلف است پس هیچ چیز ساده یا سیاه و سفید نیست و همه چیز بسته به دید و اطلاعاتی که ما داریم است. بازی به عنوان یک Medium (کسی که بین دنیای واقعی و ماورا ارتباط دارد) به ما یک زاویه دید برتر خواهد داد که خارج از دسترس مردم عادی است."
شخصیت اصلی بازی Medium یعنی Marianne همیشه خیالات و تصوراتی از قتل یک کودک را میبیند بنابراین به یک هتل متروکه برای پیدا کردن پاسخهای خود میرود.
The Medium زاویه دید همیشگی بازیهای Bloober را تغییر میدهد. پایکو گفت در حالی که استودیوی آنها عناوین اول شخص میساخت، در این بازی به زاویه سوم شخص با دوربین ثابت تغییر رویه دادهاند؛ مثل نسخههای اولیه Resident Evil یا Silent Hill:
"تصمیم بر این شد که تجربه سینماییتری به بازیکن ارائه شود پس اساسا میخواهیم بازی را مثل یک فیلم بسازیم و برای اتفاقات درون آن به دنبال آزار دهندهترین و خوفناکترین زاویه دوربین هستیم و زاویه سوم شخص به ما ابزار لازم برای داشتن تجربهای سینماییتر که در آن غرق شوید را فراهم کرد. همچنین اینگونه میتوان احساسات بیشتری را نسبت به بازیهای اول شخص قبلی خود نشان داد."
برای مثال، اگر شخصی در آغوش Marianne در حال مرگ باشد، شما با زاویه اول شخص نمیتوانید حالت چهره و احساسات او را مشاهده کنید.
ارتباطات این بازی با Silent Hill فقط به زاویه دوربین ختم نمیشود. موسیقی The Medium توسط آهنگساز Silent Hill یعنی آکیرا یامائوکا ساخته خواهد شد. این استودیو پس از مراسم Tokyo Game Show با او ملاقاتی تدارک دید که در آن زمان هم The Medium و Blair Witch Project در دست توسعه بودند:
"ما به آکیرا گفتیم که در حال حاضر روی دو پروژه کار میکنیم و بسیار علاقهمندیم تا The Medium را به او نشان دهیم. وی فوری هدفون را بر سر خود گذاشت و گیمپلی بازی ما را تماشا کرد و من هم در کنارش نشسته بودم و استرس داشتم. با خود میگفتم "امیدوارم که از آن خوشش بیاید" سپس آکیرا هدفون را از سر خود برداشت و گفت شما گفتید که در حال کار روی دو پروژه هستید، من میخواهم در هردو پروژه نقش داشته باشم."
پایکو برای سختافزار قویتر کنسول نسل بعدی هیجانزده است. او گفت این ابزار قویتر به Bloober امکان الگوبرداری از اثر هنری هنرمند لهستانی Zdzisław Beksiński را برای جهان روحی بازی خود میدهد که به کارهای سورئال Dystopia مشهور است. او گفت که جهان روحی Medium براساس هیچ دین و مذهبی ساخته نشده و به همین ترتیب شیطانیتر و سوپرایز کنندهتر بهنظر میرسد.
The Medium از سال 2012 وارد مرحله طرحریزی و مفهومی شد اما سازندگان نمیتوانستند با کنسولهای فعلی آنچه که تصور میکردند را بسازند ولی حالا با قدرت بالای Xbox Series X امکان آن وجود دارد. اکنون وجود یک SSD قدرتمند باعث شده تا هیچ صفحه بارگزاری مزاحم انتقال حس و حال اتمسفر بازی به بازیکن نشود.
او در ادامه راجع به مهمترین ویژگی بازی گفت:
"فعلا نمیتوانم درباره مهمترین ویژگی بازی به شما چیزی بگویم چراکه باید آن را برای بعد نگه داریم اما مکانیزمهای گیمپلی که برای دو جهان داخل بازی ساخته شده، با کنسولهای نسل هشتم قابل دستیابی نبود. این ویژگی چیزی است که من فکر میکنم ما را نسبت به سایر بازیها متفاوت و ممتاز میسازد. حتی این ویژگی را پتنت کردهایم (ثبت حق امتیاز برای یک اختراع جدید) بنابراین همانطور که گفتم، The Medium را نمیشد برای کنسولهای نسل هشتم بدین شکل ساخت و به همین دلیل آن را برای Xbox Series X و PC منتشر میکنیم."
بازی The Medium در فصل تعطیلات سال میلادی جاری برای کنسول Xbox Series X و PC منتشر خواهد شد.