Menu

شایعه: معرفی پروژه‌ی Avengers متعلق به Square Enix به دلیل محتویات مربوط به بخش تک نفره تأخیر خورده است

باورش سخت است که تقریباً دو سال از زمانی که Square Enix اعلام کرد طی قراردادی بزرگ با Marvel لایسنس تهیه‌ی بازی‌های ویدئویی بر اساس دنیای Avengers را به دست آورده می‌گذرد. و حتی سخت‌تر می‌شود باور کرد که از تاریخ معرفی شدن این پروژه به جز اینکه چندین تیم روی بازی‌ها کار می‌کنند هیچ چیزی از آن ندیده‌ایم.

اگرچه، گفتگویی جالب در انجمن Resetera مطرح شده که نشان می‌دهد احتمالاً چه چیزی باعث عدم معرفی این عنوان شده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، برخی می‌گویند دلیل این امر تغییر دادن مسیر توسعه‌ی یکی از بازی‌ها با اضافه کردن بخش تک نفره توسط شرکت می‌باشد.

حالا، مد نظر داشته باشید که این‌ها صرفاً گمانه‌زنی‌های یکی از اعضای انجمن بوده و هیچ چیزی رسمی نیست. تا جایی که می‌دانیم، ممکن است موضوعی از بازخورد Disney درمورد بازی مطرح باشد یا شاید Square Enix درحال اندیشیدن به موفقیت Marvel’s Spider-Man با امید پیدا کردن راهی برای دنباله‌دار کردن بازی‌هایش است.

ولی کاربر مذکور، Nirolak، نکات جالبی را مطرح می‌کند که می‌توانید آن‌ها را در ادامه مشاهده کنید؛

  • پیش‌تر در ژانویه 2017، Square Enix اعلام کرد که قراردادی با Marvel بسته تا یک بازی Avengers بسازد و توسعه‌دهنده اصلی آن Crystal Dynamics خواهد بود. در مصاحبات، Crystal Dynamics عنوان کرد که قبل از اعلام کردن شراکت‌شان بیشتر از یک سال است که روی این عنوان کار می‌کنند (که همزمان با ارسال Rise of the Tomb Raider به فروشگاه‌ها می‌شود ).
  • طی رویدادهای عجیبی، مابین ژانویه و مارس 2018، استودیوی Crystal Dynamics یک تیم کاملاً جدید به عنوان کارکنان ارشد از جمله کارگردان‌های بازی استخدام می‌کند که تا حالا در هر کار کردن روی بازی هستند. حدس می‌زنم که بازی ریبوت شده باشد، اگرچه عجیب است؛ چرا که Marvel و Crystal Dynamics طی اعلامیه‌های خود شدیداً ادعا می‌کردند که بازی پیشرفت عظیمی داشته است.
  • در فوریه 2018، یک آگهی شغلی برای استخدام تهیه‌کننده‌ی ارشد برای حالت تک نفره را اضافه کردند که به نظر می‌آید این کار به منظور نظارت کلی روی بخش کمپین بوده. اکثر کارها پیش از این، حول محور صحبت درباره‌ی بلند پروازی در بخش co-op و گیم‌پلی اشتراکی آنلاین در حالت‌های مختلف بوده است.
  • همین امروز، مردم سوال می‌کردند کارگردان بازی چه کسی است و وقتی رفتم که در سایت LinkedIn بررسی کنم، متوجه شدم ظاهراً Avengers دو سری کامل از کارکنان ارشد دارد، یکی از 2016 – 2015 (یا اگر از کهنه کاران استودیو بوده‌اند، از قبل‌تر) و یک گروه که در 2018 استخدام شده و شروع به کار کرده است. این یافته حتی ممکن است مشخص کند که چندین کارگردان برای بازی داشته باشیم.
  • افرادی که در 2018 استخدام شده‌اند سابقه‌ی کاریشان بیشتر مربوط به بازی‌های تک نفره می‌شود درحالی که یک سری از استخدامی‌های قدیمی‌تر اکثراً در بخش آنلاین آشنایی داشتند. البته این وضعیت در %100 کارکنان بدین شکل نیست.
  • حدس من بر این است که Square Enix در دو سال آخر توسعه (که توسعه کامل 4 تا 5 سال زمان برده) تصمیم گرفته بخش تک نفره را به Avengers اضافه کند. آن‌ها در سال مالی بعدی (آپریل 2019 تا مارس 2020) انتظار افزایش درآمد غول‌آسایی دارند، پس اگر فرض بگیریم بازی در ربع اول 2020 عرضه می‌شود در این صورت، 16 ماه فاصله بین تصمیم بر ساخت بخش کمپین تا تاریخ انتشار وقت خواهند داشت. با بازی Battlefront 2 هم چیزی مشابه به همین داشتیم، وقتی که به نظر EA ادامه کار بازی استودیوی Visceral را به Motive سپرد و بخش کمپین Battlefront 2 را در 4 تا 6 ماه از روند توسعه‌ی دو ساله اضافه کرد.
  • این موارد همگی با عدم هماهنگی استخدام‌های Square Enix و ادعاهای آنان درمورد میزان پیشرفت در توسعه‌ هم‌خوانی دارد. اساساً میتوان گفت دامنه‌ی بازی را گسترش داده‌اند.

دوباره تکرار می‌کنیم، این گفته‌ها صرفاً حدس و گمان است ولی موجب شروع گفتگوهای مختلفی شده. و باعث می‌شود به فکر فرو رویم…

  • از آنجا که این بازی تنها پروژه بزرگ دیگر آن‌ها به غیر از عنوان درحال بازسازی شدنشان یعنی Final Fantasy VII است، احتمال دارد بعد از ارسال Kingdom Hearts III به فروشگاه‌ها در ژانویه، شرکت تمام توجه خود را برای E3 2019 به Avengers جلب کند؟ با توجه به اینکه در ماه می Avengers 4 وارد سینماها می‌شود، ممکن است حتی زودتر از این‌ها هم اخباری درمورد این بازی بشنویم.

به هر حال امیدواریم هر چه زودتر Square Enix با توضیحات رسمی خود به تمام حدس و گمان‌ها پایان دهد و هرچه زودتر شاهد اطلاعاتی درمورد این پروژه باشیم.