Menu

کارگردان عنوان God of War از ایده‌های خود برای بازی‌ای بر اساس شخصیت سوپرمن صحبت می‌کند

در جریان نمایشگاه PAX West 2018، پنلی در مورد موضوع "چرا هیچ وقت بازی اقتباسی عالی‌ای از شخصیت سوپرمن ساخته نشده است؟" برگزار شد و درباره‌ی این شخصیت و اینکه چه چیزی باعث می‌شود ساخت یک بازی بر اساس آن بسیار دشوار باشد، بحث شد. متخصصان و منتقدان بسیاری از وب سایت‌های معتبری همچون IGN ،US Gamer و GameHistory.org در جریان این پنل حضور داشتند و نظرات و تحلیل‌هایی را ارائه کردند. همچنین کارگردان عنوان تحسین شده‌ی God of War یعنی کوری بارلاگ (Cory Barlog) نیز در بخشی از این پنل حضور داشت و صحبت‌های جالبی را درباره‌ی چند ایده‌ای که برای بازی‌ای بر اساس سوپرمن داشت، ارائه داد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Game Informer، کوری بارلاگ گفت: "یکی از ایده‌های برجسته‌ای که به نظرم بسیار جالب است، ساخت بازی‌ای بر اساس یک سوپرمن پیر است که فرزندی دارد و او نیز سعی دارد تا بیاموزد که چگونه به فرزند خود آموزش بدهد. این ایده چیزی بود که بازی قبلی من به آن بسیار متکی بود.


من واقعا عاشق سریال تلویزیونی Smallville هستم و به نظرم ساخت بازی‌ای مانند عناوین سری Persona از روی شخصیت سوپرمن نیز واقعا می‌تواند جالب باشد و خود من هم علاقه‌ی زیادی به تجربه‌ی اینگونه بازی‌ای دارم. فکر کنید که کلارک کنت (Clark Kent) یک جوان است و شما در نقش او قرار می‌گیرید و باید به مدرسه بروید، به علاوه‌ی آن شما قدرت‌هایتان را کشف می‌کنید و می‌فهمید که بزرگترین قهرمان آمریکایی هستید. همچنین مسائلی که در این دوره‌ی سنی پیش می‌آیند هم می‌توانند بازی را جالب‌تر کنند، هرچند به نظرم باید همه چیز دارای تعادل باشند و نباید ریتم اصلی و مورد نظر بازی را به هم بزنند. به طور کلی شما در حال رشد و ایجاد چهره‌ی اجتماعی خود هستید و در عین حال هم معنای قدرت را فرا می‌گیرید. این کاملا یک بازی مانند سری Persona است، اما به نظرم ساخت یک بازی با کیفیت مانند چیزی که گفتم، واقعا سخت است و همچنین فکر می‌کنم که نیاز به موارد فرعی بسیار زیادی دارد. بنابراین من خودم هیچ وقت اینچنین بازی‌ای را نمی‌سازم.

یکی دیگر از ایده‌های دیگری که من دارم، چیزی است که فکر می‌کنم همه تا به حال به آن فکر کرده‌اند. سوپرمن زمانی متولد شد که همه در آرزوی یک شخصیت بی‌عیب و نقص بودند. او به معنای واقعی کلمه، تقریبا هیچ نقصی ندارد. پس می‌توان به ابعاد روانشناسانه‌ی شخصیت او رفت و در این زمینه ماجراهای جالبی ایجاد کرد؛ به طور مثال او کم کم متوجه متوجه می‌شود که نمی‌تواند تمام افراد را نجات بدهد.


علاوه بر این ایده‌ها به نظر من باید بازی به گونه‌ای باشد که به شما از همان ابتدا عبارت "سوپرمن، کمک" را نشنوید. شما ابتدا یک شخصیت جوان یا بزرگسال هستید، فعلا شما سوپرمن نیستید و هیچ کس هم چیزی درباره‌ی او نمی‌داند. اما کم کم جریانات اصلی بازی شروع می‌شوند و شما افراد زیادی را می‌بینید که از شما کمک می‌خواهند. سپس شما به محبوبیت و شهرت این قهرمان می‌رسید.

به عنوان یک موجود از کریپتونایت و همچنین یک انسان، او می‌تواند مشکلات و چالش‌های زیادی را ایجاد کند. فکر کنید که در یک زمان 4 نفر نیاز به کمک دارند، اما شما می‌توانید نهایتا 2 تا از آن افراد را نجات بدهید. این می‌تواند چالش‌های انسانی برای سوپرمن باشند و عذاب وجدان‌هایی را برای او به همراه بیاورد. پس می‌توان گفت که سوپرمن در حالی که یک قدرت بی‌نهایت و فوق قوی دارد، اما بازهم ضعف‌هایی دارد. لازم به ذکر است که این شخصیت سوپرمن، به عنوان یک انسان نیز زندگی می‌کند و تنها وظیفه و زندگی‌اش نجات مردم نیست و این موضوع هم می‌تواند لایه‌های عمیقی به داستان بازی بیفزاید.

یکی دیگر از ایده‌هایی که من دارم این است در بازی، سوپرمن تبدیل به شخصیتی می‌شود که می‌خواهد یک رئیس جمهور و اجرای کننده‌ی عدالت برای دنیا باشد. او از هر طریقی سعی می‌کند تا مردم دنیا را با هم متحد کند. او تلاش می‌کند تا به مردم بفهماند که آن‌ها می‌توانند سوپرمن خودشان باشند. البته این رئیس جمهور بعد از مدتی بسیار خسته می‌شود، زیرا که کلی کارهای کاغذی، برش ربان افتتاح و همچنین سخنرانی دارد که باید انجامشان بدهد! نه این دیگر واقعی نبود و داشتم شوخی می کردم. اما ساخت بازی‌ای که در آن به مردم ماهی گرفتن را یاد بدهیم، به جای اینکه دائما به آن‌ها ماهی بدهیم می‌تواند جالب باشد."


علاوه بر آن، یکی از حاضران پنل از بارلاگ درباره‌ی گیم پلی بازی پرسید و او جواب داد: "من برای او قابلیت پرواز کردن را نمی گذارم. اما توانایی‌های او در سرعت را قرار می‌دهم، مانند شخصیت Flash. همچنین دشمنانی با قابلیت‌های جادویی را در بازی می‌گذارم که سوپرمن در ابتدا نتواند با آن‌ها مبارزه کند. در مجموع من دوست دارم اگر بازی سوپرمن را ساختم، داستان اورجینال و متفاوتی را برای او بنویسم."

در پایان نیز کوری بارلاگ استودیوی Ninja Theory را برای ساخت بازی سوپرمن، مناسب‌ترین گزینه دانست.