Menu

PlayStation Classic برای اجرای بازی‌ها از شبیه‌ساز متن‌باز PCSX ReARMed استفاده کرده است

همان‌طور که می‌دانید نزدیک به یک ماه پیش Sony از کنسول PlayStation Classic که همراه با چندین بازی کلاسیک PlayStation 1 منتشر می‌شود، رونمایی کرد. خب به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، به تازگی وبسایت Kotaku زمانی مختصر را با کنسول PlayStation Classic گذرانده است؛ به گفته آن‌ها، این کنسول از شبیه‌ساز PCSX ReARMed استفاده می‌کند.

PCSX ReARMed کدهای اصلی و منبعش را از PCSX-Reloaded، نسخه اصلی شبیه‌ساز متن‌باز PCSX از سال 2000 به دست آورده است. توسعه این شبیه‌ساز از زمان عرضه چیزهای بسیاری را تغییر داده است؛ حتی بازی N2O: Nitrous Oxide در سال 2015 با استفاده از همین شبیه‌ساز برروی استیم عرضه شد.

"فرانک کیفالدی"، موسس و بنیان‌گذار بنیاد تاریخی بازی‌های ویدئویی، کمی درباره کاربرد و استفاده از این شبیه‌ساز متن‌باز در یک محصول رسمی و ثبت‌شده صحبت کرده و حتی به زمانی که Sony سعی کرد از شبیه‌ساز Bleem! (بهترین شبیه‌ساز کوچکی که تا به حال ساخته شده) شکایت کند نیز اشاره کرده است. این پرونده در سال 1999 باز شد و تا سال 2002 که Bleem! به خاطر هزینه‌های شکایات قانونی کنار رفت، ادامه داشت. شرکت Nintendo نیز در جولای امسال به دلایلی مشابه از LoveRETRO و LoveROMs شکایت کرد.

در همین حال، Kotaku در مقاله خود به رابط کاربری PlayStation Classic که به صورت ناامیدکننده‌ای ساده است نیز نگاهی انداخته است. لیست کامل بازی‌های این کنسول نیز در دسترس است؛ اگرچه در مقایسه با عناوین کلاسیک PSOne که از طریق سیستم‌های PlayStation 3 ،PlayStation Portable و PlayStation Vita در دسترس هستند، با لیستی ناامیدکننده روبرو هستیم.

در زیر بخشی از مقاله Kotaku در این مورد را مشاهده می‌کنید.

" هیچ‌ تضمینی نیست که یک سیستم این‌گونه بتواند شبیه‌سازی را به خوبی انجام دهد، ولی در زمانی که من صرف بازی‌کردن با PlayStation Classic کردم، به نظر می‌رسد که این بخش به خوبی پیاده‌سازی شده است. (لیستی از نرم‌افزارهای متن‌باز استفاده شده در PlayStation Classic نشان می‌دهد که این کنسول از شبیه‌ساز متن‌باز PlayStation به نام PCSX ReARMed استفاده کرده است). "

"فرانک کیفالدی" نیز با توجه به مقاله Kotaku گفته است:

"PlayStation Classic از شبیه‌ساز کلاسیک PCSX استفاده می‌کند. شاید افراد کم‌تجربه این موضوع را به دلیل خستگی و درماندگی ببینند ولی حقیقت این است که این کار نشان می‌دهد یک شبیه‌ساز "آماتور" می‌تواند به اندازه یک شبیه‌ساز "رسمی" معتبر و کاربردی باشد (معمولا بهتر هستند!). "

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.