Menu

درآمد سرویس PlayStation Now سه برابر Xbox Game Pass بوده است + آماری کلی از سرویس‌های اشتراکی صنعت بازی

ناشران بزرگ علاقه‌ی بسیاری به سرویس‌های اشتراکی دارند. تعدادی از شرکت‌ها نظیر Microsoft با Xbox Game Pass و Sony با PlayStation Now هم‌اکنون سرویس‌های اشتراکی خود را عرضه کرده‌اند و شرکت‌هایی نظیر Square Enix نیز برنامه دارند تا به زودی سرویس مخصوص خود را در دسترس کاربرن قرار دهند. ولی آیا اینکه بازیکنان بتوانند در ازای پرداخت ماهانه 10 یا 20 دلار به انجام یک بازی 60 دلاری بپردازند، به نفع ناشران است؟ نباید سرویس‌های اشتراکی ضرر دهند؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، بنابر گزارش جدیدی که توسط شرکت SuperData (شرکتی که آمار و ارقام مربوط به فروش بازی‌ها را جمع‌آوری می‌کند)،‌افرادی که عضو سرویس‌های اشتراکی می‌شوند، نسبت به آن‌هایی که بازی‌ها را خریداری می‌کنند، 45 دلار بیشتر خرج می‌کنند. هم‌چنین این افراد نسبت به افرادی که عضو نیستند 2 برابر بیشتر پول صرف آیتم‌های تزئینی، ‌Season Passها و دیگر خریدهای درون برنامه‌ای می‌کنند.

به بیان دیگر، زمانی که به جای 60 دلار با هزینه‌ای کمتر به یک بازی دست پیدا می‌کنید، مردم تمایل دارند تا چندین دلار خرج آیتم‌های اضافی کنند؛ و این چیزیست که ناشران در سال 2018 اهمیت بسیاری به آن می‌دهند. در زیر تجزیه و تحلیل "کارتر راجرز" از SuperData را پیرامون پدیده سرویس‌های اشتراکی مشاهده می‌کنید.

"از آن‌جایی که سازندگان بازی‌ها به دنبال درآمدی ثابت و پایدار هستند، بازار بازی‌های اشتراکی در سال 2018 به شدت قوت گرفت. برای افزایش تقاضای اشتراک این سرویس‌ها، ناشران اکنون بازی‌های جدید را در دسترس اعضای این سرویس‌ها قرار می‌دهند. "

SuperData آماری جالب از اینکه کدام یک از سرویس‌های اشتراکی از محبوبیت بیشتری برخوردارند نیز منتشر کرده است. به صورت جالبی، سرویس تقریبا پر سروصدای Xbox Game Pass با در دست داشتن 15 درصد از بازار در جایگاه سوم قرار گرفته است. آن‌هم در حالی که سرویس PlayStation Now با در اختیار داشتن 52 درصد از سهم بازار جایگاه اول را در دست دارد. سرویس‌های اشتراکی مختلف EA نیز 33 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع، تا به حال سرویس‌های اشتراکی تنها 6 درصد از درآمد صنعت بازی را به خود اختصاص داده‌اند؛ ولی انتظار می‌رود این آمار و ارقام در آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.