Menu

نگاهی به نقدها و نمرات عنوان Deracine؛ تجربۀ متوسط From Software در ساخت محتوای واقعیت مجازی

عنوان داستانی و ماجراجویانۀ Deracine اولین تلاش "هیدتاکا میازاکی" و استدیو From Software در ساخت بازی واقعیت مجازی است. این عنوان انحصاری PS VR توسط شرکت Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. پیش از این هم استدیو From Software و شرکت SIE با هم همکاری نزدیک داشته‌اند که عنوان موفق Bloodborn حاصل این همکاری است.

در عنوان Deracine شما در نقش یک پری نامرئی در مدرسه شبانه‌روزی دور افتاده‌ای قرار می‌گیرید. در این بازی زمان متوقف شده است و شما باید از گوشه و کنار این مدرسه اطلاعاتی جمع‌آوری کنید تا رازی بزرگ را فاش کنید.

داستان این عنوان، برداشتی جدید از بازی‌های ماجراجویانه کلاسیک است و قصد دارد با کمک فناوری PS VR تجربه‌ای تازه و خاص ارائه کند. در ادامه می‌توانید نقدها و نمرات Deracine را مشاهده کنید:

IGN Japan: 97

Deracine اتمسفر و داستان‌سرایی جذابی دارد. این عنوان با استفاده از فناوری واقعیت مجازی و PlayStation Move رابطه‌ای تعاملی خلق کرده که پیش از این در هیچ عنوانی شاهدش نبودیم. معرفی شخصیت‌های پاک و معصوم به بازیکن، حس گرم و صمیمانه‌ای را به این بازی ماجراجویانۀ بی‌نظیر اضافه می‌کند.

Wccftech: 90

Deracine قصه‌ای فوق‌العاده است که از ابتدا تا انتها، رازها و روایت آن به شکل صحیحی توسط استدیو From Software پیاده‌سازی شده‌اند و بازیکنان را در طول بازی در حدس و گمان نگه‌ می‌دارد.

IGN: 78

تلاش استدیو From Software در وارد شدن به دنیای واقعیت مجازی، همان‌گونه که مثل پیاده‌سازی داستان جاه‌طلبانه این عنوان باعث شگفتی می‌شود، اما در طراحی گیمپلی تکراری آن ما را ناامید می‌کند.

IGN Italia: 71

Deracine یک شبیه‌ساز قدم‌زنی است که با یک ماجراجویی گیرا مخلوط شده است. این ماجراجویی در مقایسه با دیگر بخش‌های بازی، بیشتر در زمینۀ داستان‌سرایی اتمسفری و دوبعدی می‌درخشد.

Game Informer: 70

Deracine رویکرد درستی نسبت به واقعیت مجازی دارد؛ این عنوان برای اوقات فراغت بازیکن، او را در محیط خود غرق می‌کند، ولی حرکت کردن در محیط بازی ناجور است و باید دائماً تلپورت کند. علاوه بر این، میزان مشارکت در بازی فارغ از داستان آن به برداشتن اشیا، نگاه کردن به آنها و در نهایت گذاشتن‌شان در مکانی دیگر خلاصه می‌شود. دنیای بازی جالب است و داستان‌سرایی چند تغییر باحال و تاریک به خود می‌گیرد، اما در نهایت با اینکه بازی جذابیت‌های خاص خود را دارد، تجربۀ نهایی ما از آن متوسط است.

PlayStation LifeStyle: 60

در حالی که Deracine ارزش بازی‌کردن و کاوش را دارد، نمی‌توان آن را با اشتیاق پیشنهاد کرد. با اینکه داستان رمز‌آلود بازی حس کنجکاوری را برمی‌‌انگیزاند، ولی مشکلاتی هم دارد که باعث می‌شوند راز و رمز حاکم بر محیط بازی به خوبی ادا نشود و تنشِ گیرا نداشته باشد.

PlayStation Universe: 60

Deracine رویکرد جالبی دارد که تنها از پس استدیو From Software برمی‌آید. در عین حال، مقدار محتوای کلی بازی فقط در حد کافی است و این، فرصت بازی به تبدیل شدن به چیزی فراتر را تضعیف می‌کند. داستان‌سرایی بازی برای طرفداران استدیو From Software می‌تواند جالب باشد ولی دیگران از سرعت داستان و شیوۀ پیاده‌سازی آن بیزار خواهند شد.

Game Rant: 50

آغاز و پایان بازی Deracine با یکدیگر هم‌خوانی ندارند و بازی بیشتر از آنکه سرگرم‌کننده باشد، آزاردهنده است. جنبه مثبت بازی، اتمسفر عجیب‌ و غریب و طرح‌ریزی کنجاوگرانه آن است، ولی این موارد نمی‌توانند دلایل کافی برای بازی کردن آن باشند.

GameSpot: 50

Deracine به عنوان اولین ساختۀ سازندگان سری Dark Souls، استدیو From Software، ویژگی‌های یک بازی VR خوب را دارد، اما این بازی گیم‌پلی سرگرم‌کننده و نیز ابهتی که موجب موفقیت سایر عناوین From Software می‌شد را ندارد.

Metro GameCentral: 40

اولین عنوان VR استدیو From Software پر است از ایده‌های جالب؛ ولی در مجموع این بازی سرگرم‌کننده نیست، داستان‌سرایی اذیت‌کننده دارد و پازل‌های آن خسته‌کننده است.

نمرات Metacritic بر اساس 26 نقد: 68