Menu

نارضایتی شدید هواداران سری Diablo از عنوان تازه معرفی شدۀ Diablo Immortal

قرار بود عنوان Diablo Immortal بزرگترین عنوان معرفی شده در مراسم BlizzCon 2018 باشد، اما این عنوان موبایلی در نهایت باعث ناامیدی بسیاری از طرفدارانی شد که منتظر معرفی عنوانی جدید از سری اصلی برای کنسول و PC بودند. در هنگام برگزاری بخش پرسش و پاسخ مراسم، یکی از طرفداران پرسید که آیا این یک‌جور دروغ 13 بدر هست یا نه. طرفداری دیگر می‌خواست بداند که این عنوان در آینده برای PC منتشر می‌شود یا خبر.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Wccftech، در مجموع عنوان Diablo Immortal مورد استقبال قرار نگرفت و حتی تریلر رسمی از گیمپلی بازی در در یوتیوب،‌ تعداد Dislikeها برابر 93 هزار و Like ها تنها برابر 3.3 هزار دریافت کرده است. هنگامی که طرفداران بازی در سایت Reddit متوجه تشابه زیاد عنوان Diablo Immortal با دیگر عنواین استدیو NetEase همانند Crusaders of Light و Endless of God شدند، استقبال از بازی بدتر هم شد؛ این تشابه به خصوص در رابط کاربری دو عنوان Endless of God و Diablo Immortal نمایان است.

البته شاید با دانستن اینکه عنوان Diablo Immortal با همکاری استدیو چینی NetEase، توسعه‌دهندۀ تعداد زیادی از عناوین پرطرفدار برای موبایل، توسعه می‌یابد، این تشابه دیگر غافلگیرکننده نباشد. اگر به یاد داشته باشید، اوایل این سال میلادی شرکت PUBG Corporation از استدیو NetEase به خاطر تشابه بیش از اندازۀ دو عنوان Rules of Survival و Knives Out با عنوان PUBG شکایت کرد. استدیو NetEase هم با ثبت کردن پاسخی قانونی، ادعا کرد که شرکت PUBG Corporation نمی‌تواند سبک Battle Royale را در انحصار خود بگیرد.

آپدیت:

ظاهراً تعداد زیادی از Dislikeهای ویدئو معرفی Diablo Immoral به طریقی از بین رفته‌اند:

diablo immortal

علاوه بر این، نظری که در بخش Comments این ویدئو بیشترین Like را داشته بارها و بارها حذف شده است و کاربران با بازنشر کردن آن، ناامیدی خود را از شرکت Blizzard نشان داده‌اند. متن این نظر این است:

"بار شانردهم است که نظر من حذف شده، پس دوباره نظرم را می‌گویم، دوستان…

'پسرم، هیچ پادشاهی برای همیشه حکومت نمی‌کند.' من تمام 20 سالی که در دنیاهای Blizzard گذراندم را دوست داشته‌ام. هیچوقت زمانی که اولین Zergling که کشتم را یادم نمی‌رود. افسوس که تو [(Blizzard)] تغییر کرده‌ای و ما باید راه‌مان را جدا کنیم. خداحافظ."

قطعاً این اقدام‌های شرکت Blizzard چهرۀ خوبی از این شرکت نشان نمی‌دهد. در این میان، آقای "آلن آدهام (Allen Adham)"، تهیه‌کننده اجرایی و یکی از بنیانگذاران شرکت Blizzard، در گفتوگویی با سایت Kotaku بیان کرد:

"ما می‌دانیم که طیف اصلی مخاطبان پرشور ما از پلتفرم‌های PC و کنسول هستند. ما مشابه این مورد را قبلاً هم دیده بودیم. زمانی که سری Diablo را برای پلتفرم کنسول معرفی کردیم یا آن زمان که از عنوان Hearthstone رونمایی کردیم، واکنشی مشابه الان داشتیم.

با این وجود، ما از آن چیزی که مخاطبان‌مان شدیداً منتظرش بودند، با خبر بودیم. در شرکت Blizzard، ما از چیزی رونمایی نمی‌کنیم مگر اینکه آمادۀ معرفی باشد. تمرکز ما بیشتر بر روی کیفیت بازی و ارائه تجربه‌ای عالی به بازیکنان‌مان است، نه زمان‌بندی. ما با نشر آن پست در بلاگمان سعی کردیم کمی هم روی زمان‌بندی تمرکز کنیم و به اطلاع آن دسته از مخاطبان برسانیم که ما بر روی چندین چیز کار می‌کنیم و به کار بر روی آنها ادامه می‌دهیم. اما کاملاً گویاست که علاقۀ مخاطبان ما به سری Diablo، خودش را به روش‌های جالبی نشان داده است.

در واقع دو تیم جداگانه وجود دارند و این چیزی است که ما سعی کردیم تا به مخاطبان‌مان انتقال دهیم. می‌دانم که آنها نگرانند که ما بیشتر بر روی این پروژه تمرکز می‌کنیم تا آن پروژه. حقیقت این است که ما برای سری Diablo چندین تیم داریم که حتی بعد از معرفی Diablo Immortal، بر روی چندین پروژۀ مرتبط با سری Diablo کار می‌کنند."

هم‌اکنون می‌توانید برای پیش‌ثبت‌نام و دریافت عنوان Diablo Immortal برای سیستم‌عامل اندروید به این صفحه مراجعه کنید. این عنوان به زودی برای سیستم‌عامل IOS در دسترس قرار خواهد گرفت.