Menu

خالق Metro 2033: نویسنده The Witcher یک احمق نمک نشناس است

در سال 1993 نویسنده لهستانی، "آندرزج ساپکُوسکی"، یک سری کتاب فانتزی با نام The Witcher را بدنبال انتشار کتاب The Last Wish عرضه کرد. این سری نه تنها توانست به مدیوم‌های مختلف سرگرمی راه پیدا کند و به یک اثر ملی برای مردم لهستان تبدیل شود بلکه جنبه جهانی پیدا کرد و در حال حاضر طرفداران مختلفی در سرتاسر جهان دارد.

سال‌ها بعد از عرضه اولین رمان، ساپکُوسکی حق و حقوق بازی این سری را با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار به سازنده لهستانی، CD Projekt RED، با این طرز تفکر که مدیوم بازی‌های ویدیویی پیشرفتی نخواهد داشت و بازی اقتباس شده از آن رمان، سودآوری نخواهد داشت، فروخت. اگرچه او اشتباه بسیار بزرگی کرد. CD Projekt نه تنها سری The Witcher را به بهترین شکل ممکن توسعه داد و آن را به یکی از معروف‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ تبدیل کرد بلکه باعث شد رمان‌های نویسنده مذکور نیز معروف شوند و مخاطبین جهانی پیدا کند. حال سریال تلویزیونی این سری نیز توسط Netflix منتشر در دست ساخت قرار دارد.

اخیرا متوجه شدید که ساپکُوسکی از عدم اعتماد خود به مدیوم بازی‌های ویدویی و CD Projekt RED پشیمان و ناراحت است و حتی تلاش کرد که پول بیشتری از CD Projekt دریافت کند.

"دیمیتری گلوخوسکی"، نویسنده روسی سری Metro 2033، که عامل تولید سری بازی‌های Metro می‌باشد در این مورد صحبت کرده است. گلوخوسکی بر خلاف ساپکُوسکی پول بسیار خوبی از سری بازی Metro بدست آورده چرا که در زمان بستن قرار داد رویه‌ای کاملا متفاوت را به کار گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، گلوخوسکی در مصاحبه اخیر خود با Ostrog گفت که ساپکوسکی یک "احمق پیر" است و دلیل شکایت اخیر او از CD Projekt RED این است که "همسرش بعد از ظهرها به او نق می‌زند":

"او بدون موفقیت سری بازی‌ ویدیویی The Witcher هیچوقت با Netflix قرارداد نمی‌بست. او یک پیرمرد است که شانس خود را از دست داده و خب چه می‌شود کرد؟ من برای او متاسفم."

نظر شما در این باره چیست؟