Menu

شرکت ایسوس قدرتمندترین مادربرد دسکتاپ جهان را معرفی کرد

با معرفی نسل جدید پردازنده های سری Core™ X اینتل، برند نخست مادربرد درجهان نیز با بروز رسانی مادربردهای سری X299، امکان به کار گیری از آخرین نسل پردازنده های این کمپانی را در تمامی مادربردهای خود امکانپذیر ساخته است. در کنار این بروز رسانی نیز، مادربردی جدید با نام Prime X299 Deluxe II نیز با تغییراتی برای به کار گیری از پردازنده های سری قدرتمندی جدید طراحی و تولید شده که در ادامه به این مادربرد خواهیم پرداخت:

Prime X299 Deluxe II ، پردازش بدون محدودیت

اولین نکته در طراحی این مادربرد، مدار تغذیه بسیار قدرتمند آن به منظور استفاده حد اکثری از پردازنده سری Core™ X اینتل است. درست مانند مدل قبلی در Prime X299 Deluxe II، 44 مسیر برای PCIe، چهار کانال برای حافظه های DDR4 با سرعت 4266 مگاهرتز و استفاده از پردازنده های حداکثر تا 18 هسته ای اینتل در نظرگرفته شده است.

با توجه به پردازنده های رده بالا و پتانسیل اورکلاکینگ آنها، مدار تغذیه و دفع حرارت مادربرد یکی از حیاتی ترین بخش های مادربرد X299 Deluxe II است که ایسوس علاوه بر به کارگیری هیت سینک کارآمد، با استفاده از راهکار 5-Way Optimization ایسوس علاوه بر کنترل کامل بر دما، بالاترین فرکانس ها را برای استفاده در دسترس کاربر قرار می دهد.

جلوه ای لوکس از یک مادربرد کامل

کاربرانی که از مادربردهای رده بالای Workstation استفاده می کنند، نیاز به ذخیره سازهای اکسترنال با سرعت بالا دارند، در Prime X299-Deluxe II رابط Thunderbolt 3 با پهنای باند خیره کننده 40 گیگابیت بر ثانیه و دو رابط Thunderbolt اضافه از نوع Type- C به همراه خروجی DisplayPort 1.4 تمام نیاز های را برای ارتباط با دستگاه های پرسرعت برطرف می کند. هرچند در سری X پردازنده های اینتل پردازنده گرافیکی وجود ندارد به منظور ارتباط با نمایشگرهای مبتنی بر Thunderbolt نیاز به یک کارت گرافیک خواهید داشت.

نسل جدید شبکه در این مادربرد از یک رابط 5G اترنت از Aquantia بهره می برد که سرعتی 5 برابر بالاتر نسبت به اترنت های گیگابیتی را عرضه می کند.همچنین یک شبکه گیگابیتی اینتل مجزا نیز به منظور مصارف رایج شبکه در این مادربرد گنجانیده شده و برای تکمیل بحث ارتباطی، ایسوس از شبکه داخلی بیسیم کلاس گیگابیتی 2×2 با استاندارد 802.11ac و بلوتوث نسخه 5 به عنوان پکیج مکمل، با مادربرد به صورت آنبرد باندل شده است.

برای صدا نیز تجهیزات صوتی Crystal Sound 3 با کدک پیشرفته خروجی صوتی 120 دسیبل و نرخ 113 دسیبل برای تجهیزات ورودی و ضبط صدا در Prime X299-Deluxe II توسط ایسوس درنظر گرفته شده است.

ایسوس زیبایی و کارایی را با هم ترکیب کرده و با یک نمایشگر LiveDash OLED بزرگ 2 اینچی در وسط مادربرد قرار دارد که علاوه بر نشان دادن مشخصات سیستم، امکان نمایش فایل های انیمیشنی و متنی را نیز دارد. نورپردازی زیبای Aura Sync نیز در جای جای برد مشاهده می شود و کاربر به سادگی می تواند اکوسیستمی فوق العاده با ترکیب نور خلق کند.

ROG Dominus Extreme – قدرتمندترین مادربرد دسکتاپ

سری Core X اینتل برای دسکتاپ های رده بالا طراحی شده اند، حال با معرفی پردازنده 28 هسته از نسل Skylake-X، ایسوس مادربرد ROG Dominus Extreme را معرفی کرده است!

هر آنچه از یک مادربرد در ذهن دارید، ROG Dominus Extreme فراتر از آن را با خود همراه دارد! مادربردی با فرم فاکتور غولپیکر EEB با ابعاد14×14 اینچ،12 اسلات رم DDR4 با پشتیبانی از 192 گیگابیت، دو اسلات اختصاصی DIMM.2 برای چهار درایو پرسرعت NVMe، دو رابطU.2، چهار اسلات PCIe x16 برای چینش کامل کارت گرافیک، به سادگی امکان استفاده از نهایت توان پردازنده های جدید اینتل را فراهم می کند.

پردازنده های 28 هسته Xeon W-3175X اینتل که یکی از پرمصرف ترین پردازنده های معرفی شده این کمپانی است، از قابلیت اورکلاکینگ بالایی نیز بهره مند است و به همین دلیل ایسوس امکان اتصال دو منبع تغذیه به صورت مستقیم به مادربرد و تعبیه مدار تغذیه 32 فاز به همراه 6 ورودی 12V از منبع تغذیه می باشد و این مدار تغذیه قدرتمند نیز توسط هیت سینکی بزرگ به خوبی خنک می گردد. در هیت سینک این مادربرد چهار فن به طور مخفی در زیر روکش آن وجود دارد تا در صورت افزایش دما، با گردش فن ها حرارت به بهترین شکل ممکن دفع گردد. از آنجا که سیستم های رده بالا معمولاً با کیت های خنک کننده سیکل باز ممکن است اسمبل شود، ایسوس برای خنک کننده نیز علاوه بر ابزارهای ویژه خنک کننده مایع، ویژگی های تشخیص نم(leak)، میزان گردش مایع را نیز با بلاک های سازگار در این مادربرد گنجانیده است.

به منظور استفاده حد اکثری از قدرت این مادربرد، ایسوس از شبکه اترنت 10 گیگابیتی به همراه رابط بی سیم کلاس گیگابیتی استفاده کرده است تا در صورت استفاده در سطوح کاربری رده Enterprise، کاربر بتواند از حداکثر قدرت این اَبَر پلتفرم استفاده کند.