Menu

جدول فروش هفتگی بریتانیا: صدرنشینی Call of Duty: Black Ops IIII علیرغم کاهش بی‌سابقه فروش فیزیکی بازی

به تازگی لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته در بریتانیا منتشر شده و عنوان Call of Duty: Black Ops IIII علیرغم کاهش بی‌سابقه فروش فیزیکی باز هم در صدر ایستاده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameIndustry.Biz، فروش فیزیکی این عنوان در مقایسه با نسخه قبلی یعنی Call of Duty: WWII کاهشی 50 درصدی و در مقایسه با Black Ops III نزدیک به 60 درصد کاهش داشته است. در کل از زمان Call of Duty 4: Modern Warfare در سال 2007 این بدترین شروع برای یک نسخه از Call of Duty بوده است.

این آمار شامل فروش دیجیتالی نمی‌شود و از از آن جایی که فروش دیجیتالی بازی‌ها در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته، نمی‌توان این کاهش فروش فیزیکی را به معنای عملکرد بد Black Ops IIII دانست. در واقع دیروز Activision اعلام کرد که Black Ops IIII توانسته رکورد فروش دیجیتالی بازی‌های Activision در روز اول را جابجا کند. هم‌چنین تعداد افرادی که در روز اول برای تجربه بازی آنلاین شده‌اند نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

حتی بدون فروش دیجیتالی، Black Ops IIII بعد از FIFA 19 دومین عرضه موفق در سال 2018 را داشته است و به اندازه‌ای فروخته که در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد. 58 درصد از فروش بازی برروی PS4 و 41 درصد برروی Xbox One بوده است.

در کل با توجه به کاهش 25 درصدی فروش FIFA 19، هفته گذشته هفته خوبی برای خرده‌فروشی‌ها نبوده است. البته در هفته‌های آینده بازی‌های بزرگی همانند Red Dead Redemption 2 ،Fallout 76 و Battlefield V عرضه خواهند شد.

بازی WWE 2K19 که هفته گذشته اولین حضورش را در لیست تجربه می‌کرد، با کاهشی 37 درصدی نسبت به فروش نسخه 2018 در سال گذشته، در جایگاه چهارم قرار گرفت. Assassin’s Creed Odyssey بعد از کاهشی 54 درصدی در فروش به رده سوم رفته و Forza Horizon 4 نیز با کاهشی 67 درصدی در رده پنجم قرار گرفت.

در ادامه می‌توانید لیست پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا به تفکیک پلتفرم در هفته گذشته را مشاهده کنید.

لیست پرفروش‌ترین بازی‌ها


پرفروش‌ترین بازی‌های PS4


پرفروش‌ترین بازی‌های Xbox One


در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.