Menu

گزارش: مایکروسافت در حال نهایی‌کردن کارهای خرید استودیو Obsidian است

به نظر می‌رسد Microsoft به زودی استودیو Obsidian را خریداری خواهد کرد؛ چرا که با توجه به صحبت‌های سه شخصی که در مذاکرات خرید Obsidian Entertainment توسط مایکروسافت حضور داشتند، این مذاکرات در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی استودیو مستقل Obsidian به زیر مجموعه مایکروسافت اضافه خواهد شد. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا کار خرید به پایان رسیده و همه چیز به خوبی پیش رفته و یا این که در آخرین لحظات همه چیز لغو شده است اما نزدیکان دو شرکت باور دارند که مذاکرات به خوبی پیش رفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Kutako، یکی از منابع گفته است: "90 درصد کار مذاکرات به پایان رسیده است." منبع دیگری می‌گوید: "موضوع زمان انجام این معامله است و در این میان هیچ اما و اگری وجود ندارد."

Obsidian را بیشتر بخاطر کار بر روی بازی‌های نقش آفرینی تحسین شده‌ای مانند Knights of the Old Republic II و Fallout: New Vegas می‌شناسیم؛ این استودیو از زمان شروع فعالیتش در سال 2003 یک استودیو مستقل بوده است. Obsidian در ایروین کالیفرنیا قرار دارد و همیشه از سازندگان مورد علاقه طرفداران عناوین نقش آفرینی بوده است. آخرین پروژه آن‌ها Pillars of Eternity می‌باشد که مورد تحسین منتقدین و طرفداران نیز قرار گرفت.

یکی از نکات مثبت خریداری Obsidian توسط یک شرکت ثروتمند این است که منابع و ثبات بیشتری تحت اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، چیزهایی که در طول این سال‌ها Obsidian در اختیار نداشته است.

سخنگوی مایکروسافت نیز در این‌باره گفت:"ما در مورد شایعات نظری نداریم."

Obsidian نیز چنین جوابی داد و چیزی را تایید نکرد.

در اواخر سال 2017 شرکت Obsidian اعلام کرد یک نقش آفرینی جدید در دست ساخت دارد که توسط Private Division، زیر مجموعه 2K Games با وظیفه انتشار بازی‌های با بودجه متوسط، منتشر خواهد شد. مشخص نشد که بازی مذکور بر روی چه پلتفرم‌هایی منتشر خواهد شد و هنوز معلوم نیست حواشی اخیر بر روی بازی در دست ساخت چه تاثیری خواهد گذاشت.

Private Divison در این باره گفت:"ما مجاز نیستیم که در مورد شایعات و حدس‌ها صحبت کنیم و امید داریم که بازی نقش آفرینی بعدی Obsidian را به انتشار برسانیم؛ ما به تیم آن‌ها اطمینان کافی داریم تا در نهایت شاهد یک بازی تحسین برانگیز باشیم."

همان‌طور که می‌دانید در این چند سال اخیر بخش Xbox شرکت مایکروسافت به دنبال خرید استودیو‌های بزرگ و کوچکی بوده است و توانست مالکیت سازنده سری Forza Horizon یعنی Playground و سازنده Hellblade یعنی Ninja Theory را به دست آورد. قبل از این نیز شاهد خریداری Mojang، سازنده Minecraft، توسط مایکروسافت بودیم. ما هنوز نمی‌دانیم مایکروسافت چه برنامه‌ای را در پیش گرفته است اما به طور حتم با خرید این استودیوها لاین آپ خود را در چند سال آینده به خوبی تقویت خواهد کرد اما این بدان معنی نیست که این شرکت رویه سونی را دنبال کند.

از طرف دیگر اختصاص دادن کار‌های Obsidian به پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز می‌تواند حرکتی هوشمندانه باشد.

Obsidian و مایکروسافت قبلا به دنبال همکاری با یکدیگر بوده‌اند. قبل از عرضه Xbox One، استودیو Obsidian بر روی یک نقش آفرینی انحصاری Xbox با نام Stormlands کار می‌کرد. در این میان یک سری مشکلات پیش آمد و عدم توافق دو شرکت باعث کنسل شدن بازی در سال 2012 شد و حال بعد از این 6 سال همکاری دو شرکت بسیار تعجب برانگیز می‌باشد.

نظر شما در این باره چیست؟