Menu

Microsoft: سرویس xCloud به اندازه کنسول‌ Xbox کارآمد خواهد بود ولی جایگزین آن نخواهد شد

همان‌طور که می‌دانید Microsoft دیروز سرانجام از پروژه xCloud خود که برای اجرای بازی‌ها به صورت استریم است، رونمایی کرد. با اینکه این پروژه هنوز در اوایل راه قرار داشته و قرار است از سال 2019 به صورت آزمایشی شروع به کار کند، ولی از بعضی از مشخصات آن نظیر نیاز به اینترنتی با سرعت 10مگابیت برثانیه رونمایی شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، به تازگی معاون بخش مهندسی نرم‌افزار Xbox یعنی "کریم چودری" (Kareem Choudhry) و مدیر کل یعنی "کوین لاچپل" (Kevin Lachapelle) کمی بیشتر درباره xCloud صحبت کرده‌اند. (این 2 رهبری پروژه backward compatibility کنسول Xbox One را برعهده داشتند).

"کریم چودری": ما واقعا به کاری که می‌توانیم در اکوسیستم کنسول‌های‌مان انجام دهیم افتخار می‌کنیم؛ برای ما ارائه یک سیستم ابری بر مبنای چیزهایی که از قبل داشتیم، کافی نبود. ما بیت‌ها را تغییر نداده و نوع بازی کردن را از نو ننوشتیم. xCloud دارای محدودیت‌های ابری نخواهد بود و حس‌ و حالی مشابه خواهد داشت.

"کوین لاچپل": بازیکنان متوجه نخواهند شد که در حال تجربه بازی از طریق سیستم ابری هستند. تا جایی که به بازیکنان مربوط می‌شود، آن‌ها این حس را خواهند داشت که انگار از طریق یک کنسول در خانه خودشان در حال بازی‌کردن هستند.

در ادامه "کریم چودری" با گفتن اینکه Microsoft قصد ندارد این سیستم مبتنی بر پردازش ابری را جایگزین کنسول‌ Xbox کند، گفت:

"من طرفدار اجبار کردن بازیکنان به یا این با آن نیستم. ما همانند الان، به ساخت و عرضه کنسول ادامه خواهیم داد."

با ظهور اجرای بازی‌ها از طریق استریم (Google نیز به تازگی با اجرای Assassin’s Creed Odyssey به صورت مستقیم برروی Google Chrome، پروژه استریم خود را آغاز کرده است)، بازی‌ها از بیش از پیش در دسترس خواهند بود. این مطمئنا برای آن دسته از افرادی که به اینترنت قوی دسترسی دارند، چشم‌اندازی هیجان‌انگیز خواهد بود.

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.