Menu

شگفتی های واقعی ایسوس از راه رسید

ایسوس برند نخست مادربرد در جهان، امروز همزمان با معرفی جهانی چیپست سری Z390 اینتل، اخرین نسل از مادربردهای خود را معرفی کرد.

در ساعت 19:31 به وقت تهران، همزمان با معرفی جهانی آخرین تراشه اینتل، ایسوس محصولات سری ROG،ROG STRIX، TUF Gaming و سری پرفروش Prime را به طور رسمی رونمایی کرد.

یک سال پیش، اینتل برای نخستین بار پردازنده های شش هسته ای خود را برای مادربردهای سری Z370 معرفی کرد که در میزان حجم پردازشی، انقلابی از جانب اینتل بود. پیش از این، رده بالاترین پردازنده های سری میانی اینتل، تنها از چهار هسته پردازشی استفاده می کردند که حال با معرفی نسل جدید از امکان بکارگیری پردازنده هایی با هسته های واقعی بیشتر در چیپست Z390 فراهم شده است.

نسل نهم پردازنده های سری Core ™ اینتل با داشتن هشت هسته واقعی در کنار 16 رشته یا هسته مجازی با فرکانس 5 گیگاهرتز، مرزهای کارایی را در گیمینگ جابجا کرده است. میزان مصرف این نسل از پردازنده به طبع بالاتر از نسل های قبلی بوده و نیازمند توان بیشتر و مدار تغذیه قدرتمندتری هستند. در نسل جدید مادربردهای ایسوس، به طور ویژه به بحث مدار تغذیه توجه شده تا از همه لحاظ بتوانید از نهایت قدرت پردازنده های اینتل استفاده کنید.

یک اورکلاکر حرفه ای در مادربردتان

نسل جدید مادربردهای ایسوس، با یک ویژگی منحصر به فرد عرضه شده است. همانطور که می دانید با فرایند اورکلاکینگ منطقی و صحیح می توانید از افزایش کارایی بسیار بالا در سیستم استفاده کنید. در برندهای دیگر، اورکلاکینگ معمولا با یک پروفایل ساده و ولتاژی بسیار بالاتر از نیاز پردازنده در نظر گرفته می شود که چیزی جز مصرف انرژی بیشتر، حرارت بالای پردازنده و مدارتغذیه برای کاربر به همراه ندارد. ایسوس در نسل جدید با معرفی ویژگی AI Overclocking به صورت کاملاً حرفه ای اورکلاکینگ پایدار اجرا می کند. فرق سیستم جدید ایسوس با سایرین در راهکار و نحوه اورکلاک است. مادربرد به صورت هوشمند ابتدا با پارامترهایی خاص، کیفیت سیلیکون پردازنده را در نظر می گیرد، سپس با سنجش عملکرد خنک کننده سیستم، برخلاف سایر برندها، کمترین ولتاژ را برای بالاترین فرکانس ممکن پردازنده اعمال کرده و اورکلاکینگ را به بهترین حالت ممکن پیاده سازی می کند.

خنک سازی سیستم به سطحی جدید ارتقا یافته است. فناوری Fan Xpert 4، مدیریت کامل میزان چرخش فن ها، کنترل دمای تمام اجزای سیستم و نحوه عملکرد پمپ آب خنک کننده های آبی را در دست گرفته تا با مادربردهای ایسوس هیچوقت شرایط بحرانی از لحاظ دما را تجربه نکنید!

نهایت فرکانس رم با نسل جدید OptiMem

در نسل قبلی، ایسوس OptiMem را به منظوربهینه سازی در کانالهای حافظه رونمایی کرد که با جداسازی مسیرهای سیگنال حافظه، فرکانس های بالا را با کمترین تاخیر در درسترس کاربران مادربردهای ایسوس قرار دهد. در نسل جدید، مسیرهای سیگنال به صورت کاملاً مجزا از یک مسیر گراند ویژه بهره مند شده اند که پدیده همشنوایی در سیگنال ها تقریباً به صفر رسیده است که این عمل باعث شده تمامی مادربردهای سری Z390 ایسوس بتوانند با فرکانس بیش از 4266 مگاهرتز برای RAM با کمترین زمان تاخیر حتی در حین استفاده از حافظه هایی با نورRGB سازگار باشند.

درخشش در رقابت ها با Aura Sync

درست در معرفی نسل قبلی، مبحث Aura SDK مطرح شد که ایسوس کیت های مخصوص به گسترش دهندگان را در دسترس همه قرار داد. امسال با معرفی بازی محبوب Call Of Duty – Black OPS 4، جلوه ای ویژه از Aura Sync و بازی را در نسل جدید نورپردازی زیبای Aura مشاهده می کنید. همچنین، ROG محصولات بیشتری را با Aura سازگار کرده است.

سطحی جدید از سیستم های ارتباطی

ایسوس برای نسل جدید مادربردهای سری Z390 آخرین فناوریهای ارتباطی را در نظرگرفته است. در تمام مادربردها حد اقل دو رابط M.2 وجود دارد تا بتوانید از درایوهای پرسرعت جدید استفاده کنید، همچنین یکی از این رابطها نیز می تواند با حافظه های پرسرعت سری Optain Intel سازگار باشد و از آخرین نرخ انتفال اطلاعات در مادربردهای جدید استفاده کند.

مادربرد ROG MAXIMUS XI EXTREME با چهار رابط M.2 عرضه می شود که دو رابط M.2، بر پایه رابط خلاقانه DIMM.2 ایسوس است که در این نسل با استفاده از یک اسلات DDR3، درایو M.2 را به مادربرد متصل می کند. همچنین در این اتصال ویژه هیت سینکی بسیار زیبا و کارامد برای M.2 های حساس به دما در نظر گرفته شده تا با بالاترین سرعت ممکن بدون محدودیت، داده ها را انتقال دهند.

شبکه بیسیم، موج دوم بکارگیری رابط های نسل جدید در مادربردهای ایسوس است که با استفاده از رابط CNVi اینتل و پشتیبانی از آنتن های 2×2 MU-MIMO می تواند اطلاعات را با روتر های قدرتمند به اشتراک بگذارد همچنین در برخی مدلهای رده بالا نظیر ROG MAXIMUS XI EXTREME با بکارگیری رابط شبکه کابلی 5 گیگ، سریعترین نرخ انتقال برای سیستم های دسکتاپ مهیا میشود.

پایداری کامل

از دیرباز راهکارهای محافظتی ایسوس نظیر ESD Guard قطعات حساس سیستم را از بروزمشکلات ناشی از الکتریسیته ساکن در امان نگه می داشت. حال در این نسل، کاملترین تجهیزات و قطعات محافظتی در همه مادربردها، حتی رده پایین ترین های این نسل، به کار گرفته شده است. اسلات های تقویت شده SafeSlot، مدار تغذیه دیجیتالی هوشمند و پنل های از پیش نصب شده در مادربردهای ROG حفاظت کامل برای تمام سیستم فراهم آمده است.

تا اینجا به کلیات مادربردهای جدید ایسوس پرداختیم. در حال حاضر ایسوس در گام نخست معرفی مادربردهای Maximus XI Extreme، Maximus XI Formula، Maximus XI Code، Maximus XI Hero (WiFi/COD4) و Maximus XI Geneرا برای سری ROG، مادربردهای Strix Z390-I، Strix Z390-E، Z390-F و Z390-Hبرای سری STRIX و برای سری Prime مدل های WS Z390 PRO، Prime Z390-A، Prime Z390-P و Z390M-PLUSو در نهایت برای سری TUF Gaming نیزTUF Z390-PRO Gaming، TUF Z390-PLUS Gaming و TUF Z390M-PRO Gaming plus WiFi معرفی کرده است که همزمان در کشور در فروشگاه های معتبر در درسترس است.

به زودی با خبرهای تخصصی در زمنیه هر سری از مادربردهای جدید، از دفتر ایسوس همراهتان خواهیم بود.