Menu

رجی فیس اِمِی: Xbox و Playstation رقبای نینتندو نیستند

با اینکه امروزه بازار بازی هنوز هم بسیار رقابتی است، اما اصلا این رقابت در حد کشمکشی که در قدیم بین نینتندو و سگا وجود داشت نیست. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از comicbook، رییس شعبه آمریکا شرکت نینتندو، آقای "رجی فیس اِمِی"، در مصاحبه‌ای که اخیرا در طی کنفرانس Geekswire Summit داشته ادعا کرده که نینتندو، شرکت‌های مایکروسافت و سونی را لزوما به چشم یک رقیب نمی‌بیند.

درست است که Xbox One و Playstation 4 از لحاظ قدرت و پشتیبانی عناوین و شرکت‌های ترد پارتی نسبت به نینتندو برتری دارند و مدت طولانی‌تری در بازار حضور داشتند، اما "فیس اِمِی" اشاره کرد که مهم‌ترین چیزی که شرکت نینتندو برایش رقابت می‌کند "زمان" می‌باشد. وی اشاره کرد که مردم در طول روز مدت زمان زیادی را برای کار، بازی و انجام دیگر فعالیت‌ها سپری می‌کنند و افزود که نینتندو قصد ندارد در سطح شرکت‌های سونی و مایکروسافت به رقابت بپردازد بلکه، به جلب توجه مصرف‌ کنندگان و زمانی که برای سرگرمی صرف می‌کنند تمرکز دارد.

وی گفت "زمان چیزی است که من برایش رقابت می‌کنم. دقیقه به دقیقه. زمانی که شما صرف اینترنت گردی، دیدن فیلم یا کنفرانس می‌کنید. ما برای زمانی که صرف‌ همه‌ی این سرگرمی‌ها می‌شود رقابت می‌کنیم. مجموعه رقابتی ما بسیار بزرگ‌تر از رقبای مستقیم ما، سونی و مایکروسافت است. من برای زمان رقابت می‌کنم و وقتی این کار را انجام می‌دهم باید خلاق و نوآور باشم تا پیروز شوم."

"رجی" افزود که سه بخش کسب و کار که وی بر آن‌ها تمرکز دارد شامل برند‌ بازی‌های رایانه‌ای ("روشی که اکثر مصرف کنندگان با ما تعامل دارند")، کسب و کار بازی‌های موبایل که روز به روز در حال بهتر شدن است و "سرمایه گذاری به شکل‌های مختلف بر روی IPهای نینتندو و حداکثر رسانی سود"می‌باشد. برای مورد آخر می‌توان قراردادی که نینتندو با شرکت Universal بست را مثال زد. طبق این قرارداد شرکت Universal حق استفاده از شخصیت‌های نینتندو در پارک‌هایش را به دست آورد، همچنین یک فیلم از سری بازی Super Mario ساخته خواهد شد.

به طورکل رجی تکرار کرد که چگونه در کسب و کار بازی‌های رایانه‌ای شرکت نینتندو فقط به ساز خود می‌رقصد. وی توضیح داد "‌رویکرد نینتندو این است که کار‌ها را متفاوت انجام بدهد. تجربیاتی که ما ارائه می‌دهیم با چیزی که رقیبان ما عرضه می‌کنند کاملا متفاوت است و ما این کار را نیز به روش متمایزی انجام می‌دهیم. این مسئله باعث ایجاد نوعی یین و یانگ (متضاد ولی مکمل) برای مصرف‌کنندگان ما می‌شود. آن‌ها از عرضه‌ی ذخیره‌ی ابری و دسترسی به عناوین قدیمی به وسیله‌ی legacy content هیجان زده‌اند اما دوست دارند که ما ویس چت و ارتباط صوتی را به صورت دیگری ارائه کنیم."

"چیزی که ما می‌بینیم این است که مردم با نینتندو سوییچ در مکان‌های بیرونی مثل پارک‌ها، مترو و یا اتوبوس به انجام بازی می‌پردازند. ما معتقدیم که راحت‌ترین روش برای وصل شدن و داشتن ویس چت استفاده از تلفن‌ همراه می‌باشد چون همیشه همراهتان است."

در پایان وی اشاره کرد که شکست Wii U باعث شد که سوییچ به موفقیتی بزرگ دست یابد.

"بدون Wii U امکان داشت سوییچ ساخته نشود چون از طریق عرضه Wii U چیز‌های زیادی یاد گرفتیم و از همه مهم‌تر نظرات مصرف کنندگان خود را شنیدیم. مثلا آن‌ها به ما گفتند، ما می‌خواهیم با این گیم‌پد بازی کنیم اما اگر بیشتر از 9 متر با کنسول فاصله داشته باشیم ارتباط ما قطع می‌شود. هسته‌ی اصلی مفهوم صرف شدن زمان جذاب بود."