Menu

فرایند بهینه‌سازی Cyberpunk 2077 از همان مراحل اولیه ساخت آغاز شده است

شرکت CD Projekt RED رویه جالبی را در رابطه با بازی جدید خود در پیش گرفته است، در ابتدا ما شاهد یک رونمایی دوباره در مراسم E3 2018 بودیم اما گیمپلی بازی پشت درهای بسته به نمایش در آمد. مدتی بعد در مراسم Gamescom تعدادی تصویر و باز هم ویدیویی از گیمپلی پشت درهای بسته به نمایش در آمد و در نهایت شاهد گیمپلی 45 دقیقه‌ای بودیم که طرفداران را شگفت زده کرد.

حال بازیکنان نگران بهینه‌سازی دمو و بازی هستند چرا که دموی اجرا شده نرخ فریم 60 بر ثانیه نداشت و با این حال بر روی سخت‌افزاری قدرتمند اجرا شده بود. به همین دلیل مجله CG با انیماتور ارشد بخش سینمایی بازی یعنی "ماسیج پیتراس" مصاحبه کرده است تا در مورد بهینه‌سازی بازی اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، در ابتدا این سوال مطرح شد که آیا تیم سازنده ایده‌ای در ذهن داشته است که با توجه به محدودیت‌های کنسول‌ها و سخت‌افزار قابل اجرا نباشد. او در جواب گفت:

"اوه خیر، در حقیقت ما از همان ابتدای مراحل ساخت بازی می‌دانستیم که این عنوان برای پلتفرم‌های Xbox One ،PS4 و PC در دست ساخت قرار دارد و ما فرایند بهینه‌سازی را از همان مراحل اولیه ساخت آغاز کردیم. بنابراین دمویی که با i7 و 1080TI اجرا شده بود سیستم مورد نیاز نهایی نیست."

"از آن‌جایی که ما فرایند بهینه‌سازی را به صورت پایه‌ای شروع می‌کنیم در همان مراحل ساخت به فکر تحمل GPU هستیم و به طور مثال سیستم روشنایی را به صورت بهینه معرفی خواهیم کرد."

"تا به این لحظه مشکل عجیب غریبی در رابطه با قرارگیری ایده‌ها و ویژگی‌های گرافیکی مختلف نداشتیم. در حقیقت ما یک تیم کامل برنامه‌نویس در نظر گرفتیم که زمان خود را به بهینه‌سازی اختصاص داده‌اند. شما می‌دانید که ما همیشه راهی را برای استفاده از ویژگی‌های تکنیکی پیدا خواهیم کرد تا سرعت فرایندها را بالا ببرد."

"به همین خاطر باید بگویم که ما به جایی نرسیده‌ایم که از بازیکنان سیستمی قدرتمند پر هزینه درخواست کنیم. هنوز چنین چیزی رخ نداده است. دمو نیز به صورت ریل تایم اجرا شده بود و چیزی برای پنهان کردن نداریم."

هنوز تاریخ عرضه Cyberpunk 2077 مشخص نشده است.

نظر شما در این باره چیست؟