Menu

نظرسنجی سگا برای مکان بعدی بازی یاکوزا و خبر معرفی آی‌پی جدید توسط استودیوی سازنده

به گزارش پردیس گیم و به نقل از gameinformer، طبق گرایشی که سگا دارد، هر وقت بازی جدید یاکوزا در آمریکا منتشر می‌شود یک نظرسنجی دیگر برای عموم به نمایش در می‌آید تا ببیند طرفدران عاشق یاکوزا دوست دارند در نسخه بعدی چه چیزی را داشته باشند. اینبار، نظرسنجی نشان می‌دهد که سگا برای مکان بازی بعدی گزینه‌ی اسپین – آف ژاپن فئودالی یاکوزا را روی میز قرار داده.

در این نظرسنجی، که میتوانید اینجا مشاهده کنید، از طرفدران پرسیده شده "چقدر علاقمند هستید تا عناوین اسپین – آف مختلف که هرگز در غرب منتشر نشده‌اند خریداری کنید؟" درحالی که این سوال به چند گزینه از جمله بازی Yakuza برای PSP می‌خورد، به احتمال زیاد ارجاعی به عنوان‌های دوره‌ی فئودال ژاپن داشته باشد.

در PlayStation 3، سگا تصمیم گرفت یاکوزا را با دوره زمانی جیدای‌گکی (از 1603 تا 1868) یا دوره‌ای که اکثراً از آن برای نشان دادن عصر سامورایی‌ها استفاده می‌شود وارد چرخه‌ی متفاوتی کند. اولین بازی، Kenzan، مورد تحسین قرار گرفت ولی سگا انتشار آن در غرب را قبول نکرد. فروش یاکوزا به اندازه کافی سخت بود و به نظر می‌آمد که داستان Kenzan برای آمریکایی‌ها زیادی گیج کننده باشد.

عنوانی دیگر، Yakuza Ishin، نزدیک به انتهای نسل کنسولی به همین سرنوشت دچار شد و برای هر دو کنسول سونی یعنی PS3 و PS4 انشار یافت. بازی ستایش‌های زیادی به‌خاطر داستان و اکشن خود به دست آورد ولی سگا تصمیم گرفت بازی را به غرب نیاورد. با جان گرفتن دوباره‌ی بازی‌های یاکوزا در غرب، به نظر می‌آید سگا بخواهد درمورد این تصمیم‌ها تجدید نظر کند.

ارزش اشاره کردن دارد که همین نظرسجنی‌ها باعث عرضه سری یاکوزا در غرب شده. شرکت سگا بازسازی‌های the Yakuza HD برای PlayStation 4، نسخه‌های PC بازی‌های یاکوزا برای بازیکنان آمریکایی و اروپایی و همینطور وجود Yakuza Kiwami 2 را به خاطر طرفداران غربی و فروش پیش‌بینی شده‌ی Yakuza 0 منتشر کرده.

در خبری دیگر، استودیوی Yakuza برنامه دارد ماه آینده آی‌پی جدیدی معرفی کند.

بعضی اوقات، کمپانی سگا استریم‌های زنده‌ای برگذار می‌کند تا برنامه‌های شرکت را مشخص کند یا با توسعه‌دهندگان که معمولاً در رابطه با سری Yakuza است مصاحبه داشته باشد. چند روز پیش، مدیر سازنده‌ی سگا توشی‌هیرو ناگوشی در این استریم اعلام کرد که Yakuza studio ماه آینده چیز جدیدی را معرفی خواهد کرد.

ناگوشی عنوان کرد که بازی جدید چیز متفاوتی نسبت به ساخته‌های استودیو خواهد بود، پس قرار نیست یک یاکوزا با پوسته و نامی دیگری را شاهد باشیم. ناگوشی می‌گوید، ایده این کار نزدیک به سال است که برای توسعه مطرح می‌شود و هیجان‌زده هستند که در ماه سپتامبر می‌خواهند آن را معرفی کنند. زمان‌بندی احتمالاً با نمایشگاه Tokyo Game Show در ماه آینده مطابقت داشته باشد که یعنی بازی احتمالاً در این رویداد یا پیش از 28 شهریور معرفی می‌شود.

آخرین آی‌پی جدید Yakuza studio در 2012، Binary Domain نام داشت، بازی سوم شخص شوتری که در نهایت عنوانی روایی و مبنی بر روابط سنگین شخصیت‌ها از آب در آمد. بازی از نظر منتقدان و فروش یک شکست برای سگا تلقی میشد و توقفی بر پروژه‌های معمولاً ادامه‌دار استودیو زد.

اگر به کارهای این استودیو و سری یاکوزا علاقه دارید Yakuza Kiwami 2 هم اکنون در دسترس می‌باشد.